Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ethän unohda erota kirkosta.

Vierailija
27.12.2013 |

Turha sitä on viimeiseen päivään säästä, hoida homma pois alta nyt heti, niin ei lipsahda verot maksuun myös jälleen ensi vuodesta.

http://www.eroakirkosta.fi

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ajattelin liittyä kirkkoon takaisin ja ryhtyä järkeistämään hommaa sisältä käsin.

Vierailija
2/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin unohtaa erota. Tykkään olla jäsenenä, vaikka se nykyään ns. rivijäsenyyttä taitaa ollakin. Maksan mielelläni diakoniasta, lapsi- ja nuorisotyöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.liityhetikirkkoon.com/

Tehkää hyvin. =D

Vierailija
4/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut jo 27 vuotta sitten, enkä hetkeäkään ole katunut.

Vierailija
5/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin liittyä kirkkoon.

Vierailija
6/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä aloitus. Raukkamaista yrittää vaikuttaa muihin ihmisiin. Ja itse EN ole kirkon puolestapuhuja, mulle on aivan sama kuka kuuluu mihinkin, kunhan on tyytyväinen elämäänsä.

Luuletko ap, että joku eroaa kirkosta vain tämän aloituksen takia? Oletko oikeasti niin typerä???

Vierailija
7/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumanstuikka, mikä riemu repeäisi, jos joku mainostaisi täällä, että Muistathan liittyä kirkkoon! Minä pysyn kirkossa ja maksan ihan mielelläni verojen muodossa sen, että ap:kin mummoa käy joku diakonissa vanhainkodissa jututtamassa, kun ap ei siihen itse kykene.

Vierailija
8/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 18:56"]

Luuletko ap, että joku eroaa kirkosta vain tämän aloituksen takia? Oletko oikeasti niin typerä???

[/quote]Ai että tässä on sitten tyyppiesimerkki kristillisestä lähimmäisenrakkaudesta.

Vierailija
9/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liityin aikoinaan kirkkoon ihan omasta tahdosta ja toistaiseksi ei ole kaduttanut se päätös. Jos eroaisin ev.lut. kirkosta pitäisi löytää joku toinen kirkko, johon voisi liittyä. 

Vierailija
10/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 18:59"]

Voi jumanstuikka, mikä riemu repeäisi, jos joku mainostaisi täällä, että Muistathan liittyä kirkkoon! Minä pysyn kirkossa ja maksan ihan mielelläni verojen muodossa sen, että ap:kin mummoa käy joku diakonissa vanhainkodissa jututtamassa, kun ap ei siihen itse kykene.

[/quote]Voi voi, kun sinne kirkkoon mentäisiinkin vain liittymällä, eikä liittämällä pikkuvauvoja kuten nyt.

Maksamastasi kirkollisverosta noin 1% menee diagoniaan, se on aivan haistapaska-apua. Suuremman hyvän teet kun eroat kirkosta ja pistät 10€ joulupataan ja käyt itse juttelemassa jonku mummon kannssa.

Kirkko on vain verotuslaitos, jonka tehvätävänä on pitää pystyssä kalliita seiniä ja piispojen muhkeita palkkoja. Lapsista ja vanhuksista säästetään kun tulovirrat hiipuu.

Vierailija
11/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:05"]

Minä liityin aikoinaan kirkkoon ihan omasta tahdosta ja toistaiseksi ei ole kaduttanut se päätös. Jos eroaisin ev.lut. kirkosta pitäisi löytää joku toinen kirkko, johon voisi liittyä. 

[/quote]Uskonlahkoihin pitäisikin liittyä vain omasta tahdosta ja mieluiten vasta täysi-ikäisenä.

Vierailija
12/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tosiaan kannattaa erota, jos sellaista suunnittelee, mutta aloiuksen kaltainen mainostus on melkoisen tökeröä.

Vierailija
13/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin jo aikaisemmin tänä vuonna. Tarvitsen kirkollisveroon menneet roposet, koska kunta nostaa kunnallisveroa. Köyhällä ei ole varaa lämmittää keskiaikaisia kirkkoja, kun omakin sähkölasku tekee tiukkaa.

Vierailija
14/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eroa ikinä kirkosta. Siinä samalla autan verorahoillani lapsia Suomessa ja ulkomailla! Mitä oikein ajat takaa! Oletko itse piru, vai miten se sua hyödyttää,jos ihmiset eroaa kirkosta?

Vierailija
15/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekkin eronnut kirkosta ja koko perheeni. Kirkkoon en koskaan liittynyt, mutta erota piti. Jumala ei kirkkoja tarvitse, eikä ihmisetkään. Se on uskonnollisuutta, johon Jumalan Sana ei yhdy. Oikeastaan nämä aloittajan kaltaiset tekevät tällä vain palvelusta Jumalalle.

J-P

Vierailija
16/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 18:59"]

[/quote]Voi voi, kun sinne kirkkoon mentäisiinkin vain liittymällä, eikä liittämällä pikkuvauvoja kuten nyt.

Maksamastasi kirkollisverosta noin 1% menee diagoniaan, se on aivan haistapaska-apua. Suuremman hyvän teet kun eroat kirkosta ja pistät 10€ joulupataan ja käyt itse juttelemassa jonku mummon kannssa.

Kirkko on vain verotuslaitos, jonka tehvätävänä on pitää pystyssä kalliita seiniä ja piispojen muhkeita palkkoja. Lapsista ja vanhuksista säästetään kun tulovirrat hiipuu.

[/quote]

"Diagonia"? ja "Haista paska-apu"?

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa. Nämä valtakunnalliset palvelut ovat käytössä kaikkialta Suomesta. Voit ottaa myös yhteyttä oman seurakuntasi työntekijöihin.

Ensimmäinen avun ovi avautuu lähellä: oman paikkakunnan seurakunnassa. Voit soittaakirkkoherranvirastoon taiseurakunnan työntekijöille heidän suoriin puhelinnumeroihinsa.

Kirkon diakoniatyöntekijät ovat sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisia, jotka auttavat näissä ja monissa muissa asioissa:

työttömyys
työelämän ongelmat
rikos
sairaus
päihteet

Sururyhmässä aikaisemmin toisilleen vieraita yhdistää kuoleman tuoma suru”, kertoo Munkkiniemen seurakunnan diakonissa Mia Salmio. Salmion seurakunnassa Munkkiniemessä käynnistetään uusi sururyhmä kaksi kertaa vuodessa. Kuusi kertaa kokoontuvaan ryhmään mahtuu 6-8 ihmistä – tällöin jokaisen ajatukset ja tunteet saavat sopivasti tilaa.

Kirkon perheasian neuvottelukeskukset ovat erikoistuneet  tukemaan ja auttamaan parisuhteen ja perheen ongelmissa sekä elämän kriisitilanteissa.

Voit tulla keskustelemaan joko yksin, kumppanin tai perheen kanssa.

Talous ja ruoka-apu

Jos epäilet itse joutuneesi tai jonkun läheisesi joutuneen tekemisiin epäterveen uskonnollisuuden kanssa, älä eristäydy tai juutu ahdistukseen. Asioita ja kokemuksia voi käsitellä ja niistä voidaan päästä eteenpäin. Jo asioiden pohtiminen toisen ihmisen kanssa auttaa: jaa kokemuksia ja pelkoja luotettavien ihmisten kanssa. Tarvittaessa voit hakea ammatillisempaa apua esimerkiksi Uskontojen uhrit ry:stä, 

Kirkko tarjoaa neuvontaa ja tukea maahanmuuttajille ja heidän puolisoilleen. Neuvontaa antavat kirkon eri työntekijät, joista monet ovat pappeja. Neuvontaa saa etenkin pääkaupunkiseudulla usealla eri kielellä, joten tulkkia ei tarvita.

Vierailija
17/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut jo 20v sitten

Vierailija
18/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut jo 12 vuotta sitten ja en ole joutunut manalaan, enkä katunut hetkeäkään. Mukava kun ei tule enään mätkyjä.

Vierailija
19/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut 23 vuotta sitten jo. Olin edelläkävijä silloin...  Moni joka kauhisteli silloin ratkaisuani on eronnut itsekkin viimevuosina.

Vierailija
20/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:26"]

Eronnut jo 12 vuotta sitten ja en ole joutunut manalaan, enkä katunut hetkeäkään. Mukava kun ei tule enään mätkyjä.

[/quote]

Se kirjoitetaan enää, ei enään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan