Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkoruotsin tilalla aine: Oman talouden hallinta! Kannattajat pinoon!

Vierailija
27.12.2013 |

Eli opetettaisiin kaikki mahdollinen omiin  raha-asioihin liittyen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aine pitäisi olla joku elämänhallinta, kaikki ne asiat joita nuori joutuu kohtaamaan nykyajan elämässä.

Vierailija
22/31 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KANNATAN! Ihmiset tulee sossuun laskupinonsa kanssa ihmettelemään, että mitäs näille pitäisi tehdä. Sitten yritetään tehdä budjettia, mutta se on ihan mahdottomuus kun ei mistään voi luopua. " ei voi laittaa halvempaa nettiä, kun sitten ei se tämä ja tuo maksullinen palvelu toimi ja osamaksulla ostetut pelivehkeet ei toimi" Älypuhelimia ei voi myydä pois ja vaihtaa halvempaan "tulisi takkiin ja kytkysopparia ei voi sanoa irti". Suurimmat idiootit on ottaneet autolainan. "no kun mä olin silloin 3kk osa-aikatöissä vaateliikkeessä, niin pakko oli ostaa auto" joo, mutta 15 000e maksava autoliikkeen rahoituksella!?!

Ei näille voi mitään... Luovutan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KANNATAN! Ihmiset tulee sossuun laskupinonsa kanssa ihmettelemään, että mitäs näille pitäisi tehdä. Sitten yritetään tehdä budjettia, mutta se on ihan mahdottomuus kun ei mistään voi luopua. " ei voi laittaa halvempaa nettiä, kun sitten ei se tämä ja tuo maksullinen palvelu toimi ja osamaksulla ostetut pelivehkeet ei toimi" Älypuhelimia ei voi myydä pois ja vaihtaa halvempaan "tulisi takkiin ja kytkysopparia ei voi sanoa irti". Suurimmat idiootit on ottaneet autolainan. "no kun mä olin silloin 3kk osa-aikatöissä vaateliikkeessä, niin pakko oli ostaa auto" joo, mutta 15 000e maksava autoliikkeen rahoituksella!?!

Ei näille voi mitään... Luovutan.

Vierailija
24/31 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 18:36"]

Saman tien koko koulu vapaaehtoiseksi. Huvittavaa, että suomalaiset eivät ymmärrä että pakkoruotsin lisäksi on pakkomatikkaa, pakkokemiaa, pakkofysiikkaa, pakko sitä ja tätä. Koko koulu on yhtä pakkoa. Sitten sanotaan silmät kirkkaina, että kun niistä on hyötyä (siis kaikista muista aineista on hyötyä paitsi ruotsista, jopa musiikista). Itse voin rehellisesti sanoa, ettei minun ole koskaan tarvinnut tunnistaa tosielämässä antiikin Kreikan temppeleiden pylväiden päitä (kyllä, historiassa täytyi opetella ulkoa kakki eri pylväiden päät). Turhan tiedon listaa voisi jatkaa. Se on asenteesta kiinni. Kukaan ei marmata musiikin turhuudesta, mutta sen sijaan se on se ruotsi joka niin monia vituttaa.

[/quote]

Listasta puuttuu pakkouskonto. Enpä ole ollut mulle ainakaan mitään iloa mitä joku jeppe teki kavereineen vuonna kivi ja miekka. Yhtä tyhjäpäiväistä homma on opetella tästä kaverista kertovan opuksen nimilistoja tai tapahtumia. Saman asian ajaisi minkä tahansa Satukirjan ulkoaopettelu. Samanlaisia häiskiä ja tarinoita niissäkin on.

[/quote]

Uskonto ei ole kaikille suomalaisille pakollinen oppiaine. Syytä ihan vain vanhempiasi asiasta.

Ja ekalle voisi luetella vaihtoehtoiset aineet matematiikalle, kemialle ja muille, jos ne haluaa poistaa koulusta. Ruotsin tilalla voisi lukea toista kieltä, mutta matematiikan tilalle ei ole toista matematiikkaa olemassakaan. Pitää olla aika typerä, jos ei tätä eroa osaa tehdä.

Vierailija
25/31 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:56"]

Kannatan lämpimästi. Kun seuraa nykyperheitä, niin aika harvalla on eväitä lähteä itse lapsia talousasioissa neuvomaan, niin holtittomalta meno näyttää. Ennen vanhaan oli sellainen oppiaine kuin "kansalaistaito" käytössä. Ei olisi pahitteeksi nykykouluun.

[/quote]

Sitä on nykykoulussakin ainakin Ahvenanmaalla.

[/quote]

Ahvenanmaalla ei ole pakkosuomea...

Vierailija
26/31 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan lämpimästi. Kun seuraa nykyperheitä, niin aika harvalla on eväitä lähteä itse lapsia talousasioissa neuvomaan, niin holtittomalta meno näyttää. Ennen vanhaan oli sellainen oppiaine kuin "kansalaistaito" käytössä. Ei olisi pahitteeksi nykykouluun.

[/quote]Vaan kun tällaisten ihmisten ei pitäisi lisääntyä. Lisättäköön opetussuunnitelmiin myös oppi, jolla tunnistaa hyvin koulutettu ja lastenkasvatustaitoiben kumppani, sen lisäksi, että olet itse sellainen.

Vierailija
27/31 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:33"]

[/quote]Vaan kun tällaisten ihmisten ei pitäisi lisääntyä. Lisättäköön opetussuunnitelmiin myös oppi, jolla tunnistaa hyvin koulutettu ja lastenkasvatustaitoiben kumppani, sen lisäksi, että olet itse sellainen.

[/quote]

MUTTA KUN NE PENTELEET SIKIÄÄ KUITENKIN!!!!

Oikeastaan Suomeen pitäisi saada systeemi, jolla juomaveteen lisättäisiin sellainen hormoni, jpka estäisi kaikkien lisääntymisen. Vasta kun osoittaa olevansa kelvollinen vanhempi saisi "estolääkkeen" ja voisi alkaa lastentekoon.

Vierailija
28/31 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea!

Juuri pakkoruotsin vastustajat ovatkin yleensä niitä ihmisiä, jotka tarvitsisivat taloushallintaa (ja muutakin elämänhallintaa) opettavia kursseja..

Vierailija
29/31 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 00:00"]

Hyvä idea!

Juuri pakkoruotsin vastustajat ovatkin yleensä niitä ihmisiä, jotka tarvitsisivat taloushallintaa (ja muutakin elämänhallintaa) opettavia kursseja..

[/quote]

Kuten esim. Elinkeinoelämän keskusliiton jäsenet? EK:han on toivonut pakkoruotsin poistamista.

Vierailija
30/31 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 00:02"]

Hyvä idea!

[/quote]

Kuten esim. Elinkeinoelämän keskusliiton jäsenet? EK:han on toivonut pakkoruotsin poistamista.

[/quote]

Onhan EK:ssa toiminut aiemmin esimerkiksi myös Taxell... Mutta kyllä nykyisen taloustilanteen vallitessa toivoisin myös EK:n nykyporukalle osaavaa talousneuvojaa... Voisivat lopettaa ne hyvävelihommansa ;)

Vierailija
31/31 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea!

[/quote]

Pakkoruotsin kannattajathan haluavat, että koko kansalle opetetaan suurella rahalla kieltä, jota suurin osa ei tule koskaan tarvitsemaan ja harva välittää edes opetella, sen sijaan, että nuoret opiskelisivat eri kieliä, joita tarvitaan niin Suomessa kuin Euroopassa ja muuallakin maailmassa yhteistyöhön ja bisneksen tekemiseen.

Heille on myös tärkeää, että Ruotsille ja muillekin maille annetaan etumatkaa juuri siitä syystä, että Suomessa ei osata oikeasti tärkeitä kieliä.

Voisitko siis kertoa meille, mikä on pakkoruotsin tuotto panokseen nähden?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi