Te jotka olette käyttäneet alkoholia tänä jouluna
kuinka monta lasillista illassa on kulunut viiniä, olutta tai siideriä? Onko ollut alkottomia päiviä välissä?
Kommentit (93)
Join aattona viinipullon. Ei muuta.
En hyväksy alkoholilla läträystä ollenkaan.
Muutama olut ja muutama lasi punkkua joka päivä pikku hiljaa päivän mittaan tässä pyhien aikana. Niin ja aattona konjakki kahvin kanssa.
Jouluaatona ei lainkaan alkoholia, eilen meni pullo vodkaa (0,5 litraa). Tänään ei mitään.
No nyt on menossa kahdeksas pullo viiniä (aloitin jo aatonaattona). Eli pari pulloa per päivä. Lapset nukkumassa niin pullo aukeaa. Tosin tähän en tarvitse joulua. Kunhan minulla on vapaapäivä seuraavana päivänä.
Kyllä joulu pitää olla "raitis"; toki HIUKAN saa ottaa :) joulu on lasten juhla :)
en tarvitse yhtään alkoholia.
pidän kuitenkin nautiskelusta jota hyvä punaviini tai whisky tuo. makujen analysinti, lämpö, viinin reaktio ruuan kanssa ja ruuan monipuolistuminen.
terve suhtautuminen on neutraali. dokailuun voi perustellustikin suhtautua jouluna kriittisesti. nautiskeluun ei. äärisuhtautuminen tuottaa lapsille perintönä vain pahaa, oli se sitten viinan demonisointi tai väärinkäytön vähättely.
sympatiseeraan alkoholistilapsia. älkää kuitenkaan neuvoko meitä jotka osaamme käyttää alkoholia oikein. me toimitamme todella tärkeätä esimerkkiä yhteiskunnassa, sillä viinaton (ja paheeton) yhteiskunta on kuitenkin utopiaa.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 00:43"]
En hyväksy alkoholilla läträystä ollenkaan.
[/quote]
sanavalintasi lähtökohtaisesti vei kaiken kärjen ja merkityksen mahdolliselta argumentoinnilta.
Yrittäkää nyt ymmärtää, että alkoholi ja lapset eivät kuulu yhteen. Silloin kun asunnossa on lapsia, ei juoda alkoholijuomia, ei ruuan kanssa, ei huvin vuoksi, ei vähän maistellen, ei mitenkään. Lapsi on yhtä kuin alle 18-vuotias.
Oikeasti te ette pidä alkoholista, juotte sitä vain ahdistukseenne, johon se ei auta. Ihan muut asiat auttavat, esimerkiksi ammattiapu ja säännöllinen voimistelu.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 02:48"]
Yrittäkää nyt ymmärtää, että alkoholi ja lapset eivät kuulu yhteen. Silloin kun asunnossa on lapsia, ei juoda alkoholijuomia, ei ruuan kanssa, ei huvin vuoksi, ei vähän maistellen, ei mitenkään. Lapsi on yhtä kuin alle 18-vuotias.
Oikeasti te ette pidä alkoholista, juotte sitä vain ahdistukseenne, johon se ei auta. Ihan muut asiat auttavat, esimerkiksi ammattiapu ja säännöllinen voimistelu.
[/quote]
Mitä hittoa mä just luin? Ammattiapu vois tosiaan olla toisinaan ihan paikallaan...
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 02:54"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 02:48"]
[/quote]
Mitä hittoa mä just luin? Ammattiapu vois tosiaan olla toisinaan ihan paikallaan...
[/quote]
Pulihuora.
aattona join 2 lasia shamppanjaa ja 2 lasia punkkua. joulupäivänä taisi mennä 2 lasia punkkua ja eilen yksi. juoppo mikä juoppo!
Paljon. Olin yksin joulun ja päätin ottaa pikku deekiksen. Aatonaattona join illalla sixpackin isoja kaljoja. Aattona meni pullo punaviiniä, muutama kalja, illalla viskisnapseja parit. Eilen sitten taas pullo viiniä, 7 isoa olutta. Tänään on tasoiteltu ja olen ottanut vain 4 isoa olutta. Huomenna duunipäivä. Mutta kyllä teki pään nollaaminen gutaa :D