Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin nolo sisustus

Vierailija
04.02.2014 |

En kehtaa muualla asiasta puhua kuin täällä, mutta ihmetyttää kaverin kodin sisustus. Kaveri on olevinaan joku hyväkin sisustaja ja tosi usein puhuu ideoista kotinsa suhteen ja ylpeänä esittelee kotiaan.

Hänen kodissaan ei ole kuitenkaan MITÄÄN yhtenäistä linjaa. Tai no ehkä se väri, eli ei väriä. Mutta muuten on laidasta laitaan. Tosi vanhoja tummia puisia (vanhanaikaisia!!) huonekaluja ja sitten taas on sellasia moderneja lamppuja ja tuoleja. Tottakai kaveri saa sisustaa kotinsa miten haluaa, mitä se mulle kuuluu. Vaikea vaan suhtautua sen ylpeyteen kotinsa suhteen kun se on tollanen outo yhdistelmä kaikkea. Meillä on modernia, mutta yhtenäistä. Ei oo seassa mitään antiikkilipastoja.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, miten kestät? Miten voit elää asian kanssa?

Vierailija
2/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin itsekin totesit, kaveri saa sisustaa kotinsa miten haluaa, se ei sinulle kuulu.

Kaverisi saa olla just niin ylpeä sisustamastaan kodista, kuin haluaa. Itselleen hän sen  on sisustanut, eikä muita varten. Hän on varmasti ylpeä sisustuksestaan juuri siksi, että viihtyy kodissaan ja pitää sellaisesta sisustuksesta, kuin hänellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai saa sisustaa nk haluaa. Musta se vaan on karmea ja vaikea peittää. En tykkää tyylien sekotuksesta. Moderni tai klassinen. Tekis mieli sanoa sille.

ap

Vierailija
4/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä lehdistä katsellut koteja, joissa on onnistunesti yhdistelty uutta ja vanhaa. Modernia ja antiikkia. Jos se oletkin sinä, jolla ei oikein sisustussilmää lopulta ole?

Vierailija
5/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on just muotia, yhdistää vanhaa ja modernia

http://www.gloria.fi/artikkeli/kulttuuri/loytyy_salongista

Vierailija
6/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ymmärrä kaverisi sisustusmakua, älä ota siitä pulttia. Minua taas ällöttää nää modernit sisustukset. Tykkään, kun on suvun vanhoja huonekaluja. Makuja on niin monia. Sitäpaitsi vanhat kalusteet on tehty kestämään sukupolvelta toiselle. Ei mitään muovipäällysteistä lastulevyä... persoonatonta.

Vierailija
7/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi luoja, taas totesit, että saa sisustaa kuten haluaa. Samaan hengenvetoon kuitenkin sanot karmivaksi ja että sinä et siitä tykkää.

Hän tykkää ja sillä selvä, edelleenkään hän ei varmaan sinulle kotiaan sisusta.

Vierailija
8/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi sisustus kuulostaa juurikin tämän vuoden trendiltä eli  linjalta, jossa ei ole oikeastaan väärää tai oikeaa tapaa luoda omia kokonaisuuksia kotiin. Kaikessa pyritään mahdollisimman yksilöllisiin ja oman näköisiin ratkaisuihin.

Vierailija
9/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri sisustaa ihan innoissaan ja hänen kodissaan on sulavasti sekaisin Ikeaa, kierrätyskeskusta ja tori.fi: irtaimistoa. Oranssia, puuta, ruskeaa, keltaista, vintagea ja uutta. Ja koti näyttää just siltä miltä kaveri haluaa. Mikäs minä olen sanomaan että siellä ei ole mitään linjaa tai tyyliä? Onhan siellä, siellä on mun kaverin tyyli. Oikeastaan kaikista kammottavin sisustus löytyy googlen kuvahakusanoilla: romanttinen sisustus.

Hyi helvetti että voi olla persoonatonta nukkekotia. Ja sitähän se on nykyisin joka toisella naisella, vanhat hilseilevät ikkunanpokat tauluna ja heinäseipäistä narulla yhteen nivotut sisustustikkaat (voi jeesus en ees aloita niistä). Maalaisromanttista eli vitun vanhaa ja hapannutta yhdistettynä Elloksen tyynynpäällisiin ja Hobby Hallin karvalankamattoon.

Mutta mikäs minä olen sanomaan, kun se on (joka toisen) kaverin tyyli. :)

Vierailija
10/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla meidän koti josta puhut. Tykkään vanhoista huonekaluista, mutta yhdistelen niitä uusien kanssa, koska kaikkea vaan ei kertakaikkiaan pysty ostamaan vanhana + emme asu vanhassa talossa. Jotenkin tuntuisi oudolta jos kotimme kakki sisustus olisi vanhaa, semmoinen sopii maalais-ja rintamamiestalojen tyyliin.

Vierailija
11/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tykkää..." Uskotko, että kaverisi tykkää sinun sisustuksestasi? Tai ylipäätään kaikesta sinussa. Sisustustyylien sekoittaminen ei ole mitenkään absoluuttisesti väärin, sitä tekevät taitavatkin sisustajat. Ja joka tapauksessa: se on hänen kotinsa.

Vierailija
12/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis karseeta :(( Mä ainakin ottaisin seuraavan kerran sinne mukaan moottorisahan ja liekinheittimen ja tekisin selvää noista kauheista romuista. Sitten lähtisin kaverin mukaan huonekaluostoksille ja VALVOISIN, mitä se ostaisi!

Vierailija
13/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:18"]

Oikeastaan kaikista kammottavin sisustus löytyy googlen kuvahakusanoilla: romanttinen sisustus.

Hyi helvetti että voi olla persoonatonta nukkekotia. Ja sitähän se on nykyisin joka toisella naisella, vanhat hilseilevät ikkunanpokat tauluna ja heinäseipäistä narulla yhteen nivotut sisustustikkaat (voi jeesus en ees aloita niistä). Maalaisromanttista eli vitun vanhaa ja hapannutta yhdistettynä Elloksen tyynynpäällisiin ja Hobby Hallin karvalankamattoon.

[/quote]

Juurikin näin.

Joka paikassa (seinissä, tyynyissä, ikkunaverhoissa, laatikoissa) pitää lukea jotain kornia (ok, varmasti jollain on ihan oikeasti merkittäviä sanoja... mutta näkeepä niitä kornejakin)

Vierailija
14/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun sisustuksesi on kertakäyttöroinaa, kaverillasi taitaa olla todella laadukkaita umpipuusta valmistettuja lipastoja. Yleensä vanhat huonekalut ovat kestäviä ja eikä niitä ole tehty mistään lastulevystä.

Ehkä sinun pitäisi katsoa kotiasi sillä silmällä ja alkaa keskittyä laadukkaisiin, aikaa kestäviin hankintoihin.

Vierailija
15/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaisten sisustuslehtien sisustus on yleensä eri tyylien sekoitusta. Esim. Vogue living. Ei pahemmin näy tyylipuhtaita koteja vaan ihan yleisesti edustavat fuusiotyylisuuntausta.

Vierailija
16/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa ja uutta yhdistelemällä voi saada aikaan tosi hienon kodin. Kannattaa myös kokeilla sekoitella erilaisia materiaaleja.

Sisustuksesta voi tulla todella ankea, jos kaikki komponentit ovat samasta muotista. Jos laitat esim. pelkkää Artekia, Pentikkiä tai Iskua, saattaa koti alkaa näyttää kyseisen myymälän mainokselta/kuvastolta.

Vierailija
17/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:18"]

Oikeastaan kaikista kammottavin sisustus löytyy googlen kuvahakusanoilla: romanttinen sisustus.

[/quote]

Juurikin näin.

Joka paikassa (seinissä, tyynyissä, ikkunaverhoissa, laatikoissa) pitää lukea jotain kornia (ok, varmasti jollain on ihan oikeasti merkittäviä sanoja... mutta näkeepä niitä kornejakin)

[/quote]

Juu nuo tekstitarrat ai saatana... "Home is where your heart is" tai "Live, laugh & Love" .

Ooooh ihanko itse keksitte ai valmiina noin persoonallinen tekstitarra wau! Tykkään!

Vierailija
18/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aikaisemminkin ollut keskusteluja siitä, että joku yrittää sisustaa, vaikka ei osaa. Tyyli ei ole oppikirjasta. On oikea sisustus ja väärä sisustus jne.

Mitäs me, jotka ei oikeasti osasta sisustaa oppikirjan mukaan, saadaan laittaa koteihimme. Minä esimerkiksi ostan asioita, joista tykkään ja laitan tavarat mieleiselläni tavalla. Ja viihdyn. En ole kenellekään väittänyt yrittäväni sisustaa, mutta jos meillekin nyt kaikki tulee sanomaan, että on sisustanut väärin.

Ketä helvettiä varten se kodin sisältö muuten tehdään, kun ei saa olla sellainen, josta itse tykkää vaan pitää olla oppikirjan mukaan OIKEIN SISUSTETTU. Ja pitääkö esim. jokaisen, joka muuttaa ensimmäiseen omaan kotiin, ostaa heti sisustussuunnittelupalvelu vai käydä kansalaisopiston sisustamiskurssi?

Onko sinulla ap kodissasi asioita, joita inhoat, koska ne oikeaoppisesti kuuluvat siihen tyylilajiin, jonka olet valinnut?

Mä onneksi pidän monenlaisista kodeista ja erilaisista tyyleistä. Ainoa, mikä ei kolahda, on sellainen moderni. Ne on just sellaisia hajuttomia, mauttomia, steriileitä, laitos-/sairaalamaisia, kolkkoja tiloja. Ei toimi kotina. Kodissa pitää olla lämmin tunnelma, ei kova ja kylmä

Vierailija
19/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin nolo sisustus? Minusta ap on nolo tässä jutussa.

Vierailija
20/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta vaikuttaa siltä, että se on ap joka ei osaa sisustaa. Koti ei kuulu näyttää askon kataloogilta, vaan siitä tekee kodin, juuri se kerroksellisuus. Eikä ne vanhanaikaiset huonekalut aina ole mitään halpoja, tai helppo löytää, vaan sellaisen sisustuksen eteen joutuu näkemään vaivaa, ei riitä että vilauttaa korttia kassalla.

t. yksi sekoittelija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi