Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein sukat, alushousut ja t-paita kuuluu vaihtaa? Miehen mukaan..

Vierailija
07.10.2020 |

joka toinen päivä riittää.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi apua. Meillä kaikki vaihtaa sukat ja aluvaatteet ihan joka päivä. Päälly paitaa tai housuja saatan pitää montakin päivää, koska en ole hikoilevaa sorttia. Iltaisin pitää vaihtaa vaatteet, ettei mennä likaisilla sänkyyn.

Vierailija
22/33 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole olemassa mitään kaikille pätevää sääntöä, kuinka usein jotain "pitää" vaihtaa. Enkä myöskään kyttää kuinka usein mieheni vaihtaa vaatteet, aikuinen ihminen osaa niistä kyllä itse huolehtia. Vaatteiden vaihtaminen riippuu mm. hikoilun määrästä, mitä on tehnyt ne vaatteet päällä jne. Mun mielestä ei ole automaattisesti ällöä, jos ei vaihda kalsareita päivittäin. Ällöä on, jos haisee, eikä mun mies ainakaan haise. Enkä oletettavasti minäkään.

Itse vaihdan alushousut yleensä kerran päivässä eli suihkun jälkeen uudet. Mutta joskus jos käytän esim. pikkuhousunsuojaa enkä ole juossut missään hikoamassa, menee samat parikin päivää, koska se lika menee silloin siihen pikkuhousunsuojaan eikä housun kankaaseen. Sukat vaihdan kun ovat hikiset. Yleensä menee 2-3 päivää samat, tosin käytän niitä vain jos olen jossain kengät jalassa ja koska olen työtön, olen suurimman osan aikaa kotona. Jos olisin töissä ja sukat hikoaisivat kengissä koko työpäivän ajan, vaihtaisin päivittäin. Joten riippuu tilanteesta. T-paita/toppi menee yleensä 2-4 päivää sama, kesällä jos on tosi kuuma niin saatan vaihtaa päivittäin. Usein teen niin, että kun t-paita on ollut pari päivää "normaalikäytössä" ja liian hikinen jo normaalikäyttöön, käytän sitä vielä kerran lenkillä ja pistän sitten pesuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto. Ilmankos osa haisee töissä, kaupassa yms ohikulkiessaan ihan vanhalle perC:lle jos ei tajua alkkareita saati muita vaatteita vaihtaa. Usea näköjään turtunut siihen omaan hajuun, eikä tajua, että kyllä muut haistaa, että vaatteidenvaihtopäivä on jäänyt väliin. Kyllä lähtis kumppani vaihtoon jossei osais henkilökohtaisesta hygieniasta pitää huolta. Kyllä ne alusvaatteet sukkia myöten kuuluu vaihtaa päivittäin, samoin rintsikat. 

Vierailija
24/33 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää merinovillaista t-paitaa, jonka tuulettaa aina yön aikana, niin samaa paitaa voi käyttää vaikka kaksi viikkoa pesemättä. sehän puhdistaa itse itsenä tuuletuksen aikana.

Sukat ja alushousut vaihdan päivittäin. 

Vierailija
25/33 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan alushousut ja sukat joka päivä ja t-paidan kolmen päivän välein.

Vierailija
26/33 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alushousut ja sukat joka päivä, rintsikat ja t-paidat/topit joka toinen päivä. On minullakin töissä eri vaatteet kun illalla kotona, mutta pääsääntönä näin.

Mielestäni alushousuissa ja sukissa ei juuri ole poikkeuksia, joka päivä vaihto oli puhe miehestä, naisesta tai lapsesta. Tokikaan maailma ei varmasti kaadu jos vaihtoalkkarit joskus unohtuu kotiin ja pitää 2 päivää peräkkäin. T-paidassa taas riippuu tosi paljon hikoilun määrästä: toisilla ei kainalot haise vaikka olisi kolmekin päivää sama paita, mutta teini-ikäistä poikaa en laittaisi kahta päivää samalla t-paidalla kouluun.

Vierailija
27/33 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 50-luvulla oli tavallista, että saunassa käytiin vain lauantaisin ja saunan jälkeen puettiin puhtaat alusvaatteet. Viikon käytössä olleet flanelliset alusvaatteet haisivat aika miehekkäälle ja pysyivät melkein itsestään pystyssä, kun miehet riisuivat ne saunaan mennessään. Näin ainakin, jos mies teki ruumiillista työtä, asuipa hän sitten maalla tai kaupungissa. Tästä on menty aika paljon eteenpäin. Tosin vanha polvi vastustaa vieläkin liian usein tapahtuvaa alusvaatteiden ja sukkien vaihtoa, kun ne kuulemma kuluvat jatkuvassa pesussa eivätkä edeslikaannu, kun eivät muka hikoile.

Vierailija
28/33 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna. Voi sen tehdä sitten juhannuksenakin, jos tarvetta on.

Vierailija
29/33 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wallu Valpion sanoin: Herra määrää, mitä naisella on päällään. XD

Herra antoi

herra otti

Wallu on hottentotti

Vierailija
30/33 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mis sellasii vaihtopistei o? Ois kai jo aika

Vierailija
31/33 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, paitsi t-paitaa voi joskus pitää parikin päivää jos ei hikoile

Vierailija
32/33 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkun jälkeen

Vierailija
33/33 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten päivittäin, miesten silloin kun peseytyy eli 2 kertaa vuodessa riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi