Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vastustuskyky noroa vastaan?

Vierailija
26.12.2013 |

Mitenkä menee? itse olen ko. Sairauden sairastanut lähes 10 vuotta sitten ja vimosen vuoden aikana meillä esiintynyt lapsella, miehellä + isovanhemmilla kahdesti. Mistä mahtaa johtua ettei minuun tartu? :O

Ei niin, että haittaisi.. ihmettelen vain! :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienet pessyt käsiä sen verran huolellisesti, että ei ole iskenyt. En muuten ole tullut ajatelleeksi, että norovirus tarttuu ihmisestä toiseen, mutta tarttunee kuitenkin, vaan että lähde on ollut saastunut jumavesi (meillä joskus 90-luvulla lähes koko kaupunki oli rujakalla) tai saastunut elitarvike, esim. ulkomaiset pakastemarjat (vadelmista varoitellaan usein, minä sain mustikoista). On se sellainen suoliston rassaus, ettei sitä monta kertaa välttämättä halua potea. Mutta kun kura viikon lensi ja lopuksi pelkkä haiseva vesi, niin kyllä siinä karstat suolista karisivat!

Vierailija
2/3 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla vaan voi olla yleisesti parempi vastustuskyky tai sitten olet vain onnistunut hyvällä hygienialla sen viruksen välttämään. Noroviruskanta muuttuu koko ajan joten varsinaista suojaa uudelta tartunnalta ei noroa sairastamalla tule kuten esim. vesirokossa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norovirus sinänsä tarttuu kaikkiin sille altistuneisiin, mutta vain 50% sairastaa oireisen taudin. Eli sinulla on vain ollut tosi hyvä tuuri. Samassa taloudessa on täysi mahdottomuus välttyä kyseiseltä taudilta, jos joku perheenjäsen sairastuu, mutta tosiaan oireita ei ollenkaan välttämättä tule. Ja 50% on tosiaan keskimääräinen eli perhekohtaisesti neljän hengen perheessä se, että sairastuu vain 1 tai 3 on yhtä todennäköistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi