Äitini ei koskaan päässyt joulukirkkoon kun
isäni ei suostunut lähtemään sinne. Tv:stä sentään sai katsoa sen.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 11:59"]
Niin jos kerran ihan oikeasti se joulukirkko on tärkeä niin onhan siinä aina vuosi aikaa järjestellä se kyyti sinne kirkolla. Tai sitten se ukko vain nostaa sen perseen penkistä ja kuskaa vaimonsa sinne kirkkoon ja hakee pois kun kirkonmenot on loppu...ei ole mikään pakko ukon sinne kirkkoon mennä.
Vaimo voi toivoa vain yhtä joulahjaa eli sen joulukirkon.
Ja jos mikään muu ei onnistu niin lapset ja suku kerää kolehdin ja maksaa sen taxin että mamma pääsee edes kerran elämässä sinne joulukirkkoon.
[/quote]
Jos se ukko sattuu olemaan jouluaamuna ajokunnossa.
Ja jos oletetaan, että lapset ovat kotona asuvia ja tulottomia, niin millä keräävät. Ja oletat, että kaikki ovat niin sukurakkaita, että alkavat järjestellä sukulaisten kirkkokyytejä?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 11:55"]
Millainen nainen ei tänä päivänä hanki ajokorttia vaan on täysin miehen mielivallan alla, mitä kulkemiseen tulee? Käsittämätöntä. Ei sitä tarvitse naisen olla 18-vuotias mennäkseen autokouluun, kyllä sinne voi viiiskymppinenkin mennä.
[/quote]
Ja paljokohan maksaisi? Lisätunteja joutuu ottamaan, jos ikää on yli 30 ja jos vielä reputtaa ja määrätään sen vuoksi lisätunteja, niin johan hintaa kertyy.
Itse olen 50v ja voin kertoa, että jollen olis 18-vuotiaana hankkinut ajokorttia, en enää uskaltaisi edes yrittää.
Tämä aloitus todistaa taas sen, että naisten kannattaa kouluttautua ja tienata omaa rahaa töissä, jotta ei tarvitse olla jonkun muun armoilla tuolla tavalla.
Kyllä! Tai pistää miehen tossun alle!
Minä käyn joka joulu yksin joulukirkossa, ihan itse ajan. Enkä edes oleta että ateisti mieheni lähtisi mukaan, joulukirkko on minun omaa aikaani ja nautin siitä.
Maalla ajokortiton nainen oli ennen ihan tavallista ja oli muutoinkin täysin miehensä (mieli)vallan alla. Nykyään ajokortti on maalla asuvalle naiselle ihan ehdoton, kuten minullekin. En tunne ketään itseni ikäistä tai nuorempaa maaseudulla asuvaa naista jolla ei olisi ajokorttia.
Sitten viellä jos puoliso ryhtyy aggressiiviseksi jouluna vain siitä syystä että on saanut kimmokkeen esim joulukirkosta niin se ei ole sen arvoista.