Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni on enemmän vasemmalla kuin minä

Vierailija
24.01.2014 |

ainakin omasta mielestään. Hän ei säästä pahan päivän varalle. Hän hankkii rahalla lähinnä elämyksiä. Minä taas ajattelen, että aina täytyy olla jonkin verran sijoitettuna pahan päivän varallekin. Säästän tuloistani vähintään 10%/kk, mutta yleensä enemmänkin. Täytyyhän vanhanakin tulla toimeen. Haluan myös lapsillemme turvatumman tulevaisuuden, hyvän koulutuksen, kokemuksia ulkomailta, elämyksiä. Säästän aina etukäteen yhdessä mieheni kanssa (onneksi ajattelemme raha-asioista samalla tavalla). Asuntolaina on ainut jota olemme ottaneet. Siskoni arvostelee hänen mielestään jo varsin konservatiivista ja oikeistolaista ajattelutapaani. Hän kysyi myös, että aionko todellakin opettaa lapsilleni näin oikeistolaista arvomaailmaa. Mutta eikö tämä ole ennemminkin viisasta varautumista kuin esim oikeistolaista ajattelua? Olen lainannut rahaa siskolleni ja hän on maksanut sovittuna aikana takaisin tai yhteisymmärryksessä pidentäen joskus laina-aikaakin. Tämä ei siskoani ole haitannut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolaisuus on naisten mielestä monesti synonyymi ilkeydelle, konservatiivisuudelle ja ahneudelle. Vähän kaikkien, varsinkin naisten, on puolipakko olla edes jossain määrin vasureita.

Miesten keskuudessa on vähän toisin päin, siellä vasemmistolaisuus on synonyymi herkkäuskoisuudelle, liialliselle idealismille, ideologiselle sokeudelle ja tarpeelle yrittää käännyttää muita. Vähän kaikkien, varsinkin miesten, on pakko olla edes jossain määrin oikeistolaisia.

Tällaista tämä on.

T. Mies.

Vierailija
2/4 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies. Kiitos! Tulen toimeen paremmin miesten kuin naisten kanssa mitä tulee omantalouden hoitamiseen ja moneen muuhunkin asiaan. Miehenikin varmasti ajattelee samalla tavoin kuin sinä tai jopa minä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koe tulleeni mitenkään ilkeämmäksi, vaikka minusta niin ehkä ajatellaankin. Enkä ahneemmaksikaan. Viivytän omien tarpeideni tyydytystä, jos samalla rahalla saa myöhemmin enemmän. Olen mieluummin ilman kuin hankin jotain puolivillaista.

Sisko on kyllä muutaman tonnin lainan arvoinen ja kaveri satasen. Saattaisin luistaa periaatteistani ja auttaa enemmänkin, jos avunpyytäjä on vaarassa menettää oman terveytensä vieläpä ilman omaa syytäkin. Rajapinta on siinä minkä verran on valmis menettämään tai toinen voi menettää. Annan lainaa sen verran kuin olen valmis menettämään ilman, että suhdekin hajoaa.

ap

Vierailija
4/4 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on fiksu sisar. Onnittelen. (siis, jos hänen maailmankatsomuksensa on vasemmistolainen). Kulutustottumukset eivät ole puoluesidonnaisia.

Keskustelkaa, olkaa samaa ja eri mieltä asioista , kuinka vain, mutta pysykää kavereina. Hän saattaa jopa avartaa ja antaa vähän väriä säästeliääseen ja vähän ahtaan tuntuiseen elämääsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi