Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette pidä lapsia kotonanne jouluna?

Vierailija
26.12.2013 |

Siis murkkuikäisiä, 16-18 vuotiaita.

Mun mielestä koko joulupäivä on vielä joulua ja joulurauhaa, aikaa olla perheen kanssa.

Mutta ei, eilen illalla kävi lapseni kavereita 8 kappaletta ovella vuoronperään pimpottamassa. Ja juoruamassa.

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 14:08"]

Ei voi muuta kuin ihmetellä suomalaista tapaa juhlia iloista asiaa kuten joulua. Hautaudutaan neljän seinän sisälle oman ydinperheen kanssa, ketään ei tavata, soittelut ja yhteydenpito minimiin. Kotiin hamstrataan kilotolkulla ruokaa ja juomaa, etukäteen siivoillaan ja stressataan päiviä. Kuitenkin kun pakollinen näytelmä on näytelty, perheen mies makaa sohvalla ja tuijottaa telkkaria, nainen surffailee netissä ja teinit lukittautuvat huoneisiinsa viihde-elektroniikan pariin. Lapset käyvät uusien lelujen kanssa ylikierroksilla ja kaipaisivat leikkiseuraa.

Muualla Euroopassa joulu on ilon juhla ja sitä juhlitaan ihmisten parissa. Ravintolat ovat täynnä ihmisiä, mikäs sen ihanampaa kuin syödä hyvin ihmisten parissa ilman hössötystä ja stressiä. Kaupungit vilisevät elämää ja ihmisiä joulumarkkinoineen ja erityisine valoshow- ja muine tapahtumineen. 

[/quote]

Tapaamme sukulaisia jouluna ja teinitkään ei ole kaivanneet kavereita näiden kahden päivän aikana.

Ihmettelen, mikä ihmeen tarve teillä on saada ne teininne pois kotoa heti joulupäivänä. Yrittäkää nyt ymmärtää, että kaikki eivät halua heitä joulupäivänä kotiinsa, koska siellä voi olla juuri isovanhemmat ja muita sukulaisia ja isot juhlapäivälliset. Sinne sitten tulee tirskumaan sinun teinisi olkaariin. Ei kiitos.

Antakaa perheille edes joulurauha.

Tästä ketjusta käy selkeästi ilmi, että joillekin on ihan kamala ajatus, ettei joku halua heidän pentujaan kylään jouluna. Aletaan haukkua sitä perhettä vaikka miksi, jos he nyt vain haluavat viettä sen pari päivää sukunsa kesken.

Ei, kun palstamamma haluaa Nico-Petterinsä pääsevän joulupäivänä naapuriin, niin sen on päästävä, ettei Nico-Petterille tule paha mieli.

Ilmapalloisien joulukokoontumiset nähtävästi. Käyttekö oikein videoimassa kavereiden ovilla ja julkaisette nyyhkyfilmin nettiin, että nää ei huolineet mun Nico-Petteriä joulupäivän aamuna kylään. Kyllä on niin ilkeitä ja juntteja, että haluavat hautautua kotiin jouluksi.

[/quote]

Minulla, siis jonka tekstiä tuossa lainasit, ei ole jälkikasvua, joten mietteesi menevät kohdallani ohi. Onko tosiaan niin mahdotonta ajatella, että pöydässäsi olisi paikka myös teineillesi tärkeille ihmisille? Onko se rahasta, vanhanaikaisuudesta vai konservatiivisuudestasi kiinni, ettei pöydässänne ole tilaa kaikkien perheenjäsenten vieraille?

Vierailija
102/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en pidä niitä kotona, kun en jaksa tuota kiukuttelua. Menkööt kylään, ovat sitten illalla paremmalla tuulella, kun ovat saaneet olla kavereillaan.

Piruko noita jaksaa kotona koko joulua kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:13"]

Mut ku mun teini haluuuuuuuuuuuu, yhyyyyyyyyyy. Paskavanhempia, kun ei anna mun teinin mennä heille, kun se haluuuuuuu

[/quote]

Huomasitko myös ne, jotka sanoivat, että MEILLE saa tulla :)

[/quote]

No eipä tässä ketjussa pilvin pimein ollut ihmisiä, jotka oli innoissaan, että heille tulee teinejä. Pikemminkin mammoja, jotka on sitä mieltä, että heidän teinien pitää päästä kylään.

Vierailija
104/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta parasta tässä on se, että perhekeskeisillä äideillä on aikaa joulun pyhinä olla netissä keskustelemassa aiheesta! 

Vierailija
105/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 14:59"]

Ei voi muuta kuin ihmetellä suomalaista tapaa juhlia iloista asiaa kuten joulua. Hautaudutaan neljän seinän sisälle oman ydinperheen kanssa, ketään ei tavata, soittelut ja yhteydenpito minimiin. Kotiin hamstrataan kilotolkulla ruokaa ja juomaa, etukäteen siivoillaan ja stressataan päiviä. Kuitenkin kun pakollinen näytelmä on näytelty, perheen mies makaa sohvalla ja tuijottaa telkkaria, nainen surffailee netissä ja teinit lukittautuvat huoneisiinsa viihde-elektroniikan pariin. Lapset käyvät uusien lelujen kanssa ylikierroksilla ja kaipaisivat leikkiseuraa.

Muualla Euroopassa joulu on ilon juhla ja sitä juhlitaan ihmisten parissa. Ravintolat ovat täynnä ihmisiä, mikäs sen ihanampaa kuin syödä hyvin ihmisten parissa ilman hössötystä ja stressiä. Kaupungit vilisevät elämää ja ihmisiä joulumarkkinoineen ja erityisine valoshow- ja muine tapahtumineen. 

[/quote]

Tapaamme sukulaisia jouluna ja teinitkään ei ole kaivanneet kavereita näiden kahden päivän aikana.

Ihmettelen, mikä ihmeen tarve teillä on saada ne teininne pois kotoa heti joulupäivänä. Yrittäkää nyt ymmärtää, että kaikki eivät halua heitä joulupäivänä kotiinsa, koska siellä voi olla juuri isovanhemmat ja muita sukulaisia ja isot juhlapäivälliset. Sinne sitten tulee tirskumaan sinun teinisi olkaariin. Ei kiitos.

Antakaa perheille edes joulurauha.

Tästä ketjusta käy selkeästi ilmi, että joillekin on ihan kamala ajatus, ettei joku halua heidän pentujaan kylään jouluna. Aletaan haukkua sitä perhettä vaikka miksi, jos he nyt vain haluavat viettä sen pari päivää sukunsa kesken.

Ei, kun palstamamma haluaa Nico-Petterinsä pääsevän joulupäivänä naapuriin, niin sen on päästävä, ettei Nico-Petterille tule paha mieli.

Ilmapalloisien joulukokoontumiset nähtävästi. Käyttekö oikein videoimassa kavereiden ovilla ja julkaisette nyyhkyfilmin nettiin, että nää ei huolineet mun Nico-Petteriä joulupäivän aamuna kylään. Kyllä on niin ilkeitä ja juntteja, että haluavat hautautua kotiin jouluksi.

[/quote]

Minulla, siis jonka tekstiä tuossa lainasit, ei ole jälkikasvua, joten mietteesi menevät kohdallani ohi. Onko tosiaan niin mahdotonta ajatella, että pöydässäsi olisi paikka myös teineillesi tärkeille ihmisille? Onko se rahasta, vanhanaikaisuudesta vai konservatiivisuudestasi kiinni, ettei pöydässänne ole tilaa kaikkien perheenjäsenten vieraille?

[/quote]

Joskus näin on, että kuokkavieraita ei oteta. Ja joidenkin vanhempien on vain vaikea ymmärtää, että heidän pilttinsä ei ole niin ihania muiden mielestä, kuin he kuvittelevat.

Vai tungetko sinä itsesi myös toisten juhlapöytiin ajatellen, että koska muualla maailmassa kaikki rientää ilojuhlaa sulassa sovussa viettämään naapureiden ja ystävien kanssa, niin minäkin voin mennä kenen tahansa luo kuokkimaan juhlapöytään.

Aika epäkohteliasta aikuiselta ihmiseltä olla kunnioittamasta muiden perheiden juhlaa.

Vierailija
106/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai meidän perheessä on sitten jotain vialla, kun 19 v lähti jouluaattona baariin kavereiden kanssa ja 17 vee lähti joulupäivän iltana omaan kämppään, kun kavereita tuli sinne viettämään aikaa. Ei mulla tullut mieleenkään kyllä kieltää..... Olen siis huono äiti. Kas kun en sitä itse huomannut ajoissa. On se hyvä, kun joku tietää meidän perheestä kun itse olen niin pihalla.

Vierailija
107/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:22"]

Mutta parasta tässä on se, että perhekeskeisillä äideillä on aikaa joulun pyhinä olla netissä keskustelemassa aiheesta! 

[/quote]

Mitä sitten, vaikka istahtaakin kahvikupin kanssa joksikin aikaa koneelle. Sekö on peruste, että minun pitäisi antaa sinun lastesi tulla meille kolkuttelemaan aamulla klo 8 kylään?

Vierailija
108/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen teini ei viihdy edes pari päivää vuodessa ihan vain perheensä kanssa? Millainen on se koti, jossa lapsilla on niin paha olla, että on pakko päästä edes muutamaksi tunniksi pois kavereitten luokse? En käsitä. Eikö niiden kavereiden kanssa ehdi puhua ja vertailla lahjaelektroniikkaa sitten tapanina?

Vierailija
109/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 14:11"]

[/quote]

Ainakin omassa tuttavapiirissä on kyllä hyvin yleistä tavata sukulaisia ja ystäviä joulunpyhinä. Ehkä aatto ollaan enempi sukulaisten kanssa, mutta muina päivinä sitten vapaammin.

Ehkä ei kannata ainakaan tämän palstan perusteella vetää johtopäätöksiä suomalaisten tavoista.

[/quote]

Johtopäätöksiä voi ihan vetää avaamalla silmät ulkona liikkuessa aattona, joulupäivänä ja tapanina. Ravintolat ovat autioina, kadut tyhjinä. Iloa ja juhlaa ei näy missään. Sitten nuristaan keskustelupalstoilla kun teinit tulevat kesken monipäiväisen antisosiaalisen harjoitteen kolkuttelemaan ovia.

[/quote]

Miksi teinisi kolkuttelee ovilla? Jos haluat seuraa kotiin, käske teinisi pyytää teille kavereitaan. Ai ei käy, vaan haluat teinisi pois jaloistasi. Näinhän se menee.....

[/quote]

Minulla ei ole teiniä. Sen sijaan oveeni on tänänkin jouluna kolkutelleet jo useammatkin naapurit ja tuttavat lapsineen. Monet kahvit ja leivokset on nautittu ja tänään olemme menossa syömään tuttavapariskunnan kanssa ulos. Pöytävaraus oli muuten syytä tehdä monta viikkoa sitten, sillä tämä on ravintoloissa yksi kiireisimmistä päivistä vuodessa.

Meitä katsottaisiin aika pitkään, jos vetäisimme verhot kiinni päiväkausiksi ja olisimme avaamatta ovea ja vastaamatta puhelimiin, "koska tämä on suomalainen, ja samalla äärettömän antisosiaalinen, tapa viettää joulua".

Vierailija
110/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:23"]

Kai meidän perheessä on sitten jotain vialla, kun 19 v lähti jouluaattona baariin kavereiden kanssa ja 17 vee lähti joulupäivän iltana omaan kämppään, kun kavereita tuli sinne viettämään aikaa. Ei mulla tullut mieleenkään kyllä kieltää..... Olen siis huono äiti. Kas kun en sitä itse huomannut ajoissa. On se hyvä, kun joku tietää meidän perheestä kun itse olen niin pihalla.

[/quote]

Eli kun teillä saa näin toimia, niin et ota huomioon, että joku toinen perhe haluaa toimia toisin. Eli muidenkin nuorten pitää mennä aattona kapakkaan ja 17 vuotiaana muuttaa omaan asuntoon. Hohhoijaa.

Minä taidan sitten pyytää anteeksi, että olemme viettäneet perhekeskeisen joulun sukulaistemme kanssa ja aattona ei nuoremme lähteneet kapakkaan ja heidän kaverinsa eivät tulleet kaljakassin kanssa meille viettämään aattoa. Meillä oli mukava aatto ja joulupäivä sukulaisten kanssa.

Mutta oikeasti kukaan lastemme kavereista ei kyllä aattona käy kapakassa. Enkä tunne edes ketään sellaista. Mutta kai se on joissain piireissä ihan normaali joulunviettotapa, en minä sitä.

Jokainen tavallaan. Mutta älkää nyt hernehtikö, jos joku ei todellakaan halua sitä lastanne omaan kotiinsa pyhien aikana. Se teidän kullannuppunne ei ole välttämättä niin ihana muiden mielestä, että sen haluaa joulupäivänä nurkkiinsa riekkumaan. Perheillä on oikeus ainakin se kaksi päivää valita vieraansa, ketä kutsuu jouluksi.

Jos joku loukkaantuu, että hänen lapsensa ei kuulunut niihin suosikkivieraisiin, niin teidän nyt on vain päästävä siitä pettymyksestä yli.

Vierailija
111/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei tulla, jos on joku juhla. Kai nyt jokainen neuvoo omat teininsä sanomaan kavereilleen, jos näin on? Kyllä mekin kävimme ihan itse pyytämässä keväällä remonttia tekevää naapuria, ettei poraisi meidän lakkiaisten aikaan ja hän ymmärsi hyvin. Eikä silloinkaan sopinut tulla toisen lapsen kavereiden, kun toisella oli rippijuhla. Ei ollut mikään ongelma lapsella sanoa sitä kavereilleen ihan itse. Eli on sitä muitakin päiviä kuin joulu, jolloin ei sovi tulla. Olen kuullut tapauksesta, että pariskunta piti aika pienet perhekeskeiset häät. Työntanaja oli soittanut kesken hääjuhlan, että töihin pitäisi tulla, kun ei tiennyt häistä etukäteen. 

Vierailija
112/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on sitten jotain vialla, kun 19 v lähti jouluaattona baariin kavereiden kanssa ja 17 vee lähti joulupäivän iltana omaan kämppään, kun kavereita tuli sinne viettämään aikaa. Ei mulla tullut mieleenkään kyllä kieltää.... Kiitos, kun kerroit, en olisi itse huomannut.

Vierailija
113/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:25"]

Millainen teini ei viihdy edes pari päivää vuodessa ihan vain perheensä kanssa? Millainen on se koti, jossa lapsilla on niin paha olla, että on pakko päästä edes muutamaksi tunniksi pois kavereitten luokse? En käsitä. Eikö niiden kavereiden kanssa ehdi puhua ja vertailla lahjaelektroniikkaa sitten tapanina?

[/quote]

Teinillä nyt on teinin tarpeet ja kaverit on vanhempia tärkeämpiä. Etkö muista, kuinka nuorena aatto oli vanhuksien kanssa tosi tylsä.

Ette voi sitoa nuoria kotiinne, vaikka kuinka haluaisitte. Meillä lähtivät jo joulaattoiltana kaupungille kavereiden kanssa ja menivät erään pojan kotiin viettämään jouluyötä. Teini tuli kotiin klo 5 jouluaamuna :D

Ettekö muka itse ole olleet nuoria.

Vierailija
114/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:23"]

[/quote]

Eli kun teillä saa näin toimia, niin et ota huomioon, että joku toinen perhe haluaa toimia toisin. Eli muidenkin nuorten pitää mennä aattona kapakkaan ja 17 vuotiaana muuttaa omaan asuntoon. Hohhoijaa.

Minä taidan sitten pyytää anteeksi, että olemme viettäneet perhekeskeisen joulun sukulaistemme kanssa ja aattona ei nuoremme lähteneet kapakkaan ja heidän kaverinsa eivät tulleet kaljakassin kanssa meille viettämään aattoa. Meillä oli mukava aatto ja joulupäivä sukulaisten kanssa.

Mutta oikeasti kukaan lastemme kavereista ei kyllä aattona käy kapakassa. Enkä tunne edes ketään sellaista. Mutta kai se on joissain piireissä ihan normaali joulunviettotapa, en minä sitä.

Jokainen tavallaan. Mutta älkää nyt hernehtikö, jos joku ei todellakaan halua sitä lastanne omaan kotiinsa pyhien aikana. Se teidän kullannuppunne ei ole välttämättä niin ihana muiden mielestä, että sen haluaa joulupäivänä nurkkiinsa riekkumaan. Perheillä on oikeus ainakin se kaksi päivää valita vieraansa, ketä kutsuu jouluksi.

Jos joku loukkaantuu, että hänen lapsensa ei kuulunut niihin suosikkivieraisiin, niin teidän nyt on vain päästävä siitä pettymyksestä yli.

[/quote]

Ja se, että joku viettää perhejoulua oikein viimisen päälle, pitäs tietää etukäteen.... mistä? 

Ei kai sitä tiedä, jos ei kysy. Ja kun kysellään, voi aina sanoa ei. Hirveen yksinkertaista. Eihän tässä hernehtinyt kukaan muu kuin se, jonka ovelle tuli teinejä kyselemään kuulumisia... 

Vierailija
115/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näin on, että kuokkavieraita ei oteta. Ja joidenkin vanhempien on vain vaikea ymmärtää, että heidän pilttinsä ei ole niin ihania muiden mielestä, kuin he kuvittelevat.

Vai tungetko sinä itsesi myös toisten juhlapöytiin ajatellen, että koska muualla maailmassa kaikki rientää ilojuhlaa sulassa sovussa viettämään naapureiden ja ystävien kanssa, niin minäkin voin mennä kenen tahansa luo kuokkimaan juhlapöytään.

Aika epäkohteliasta aikuiselta ihmiseltä olla kunnioittamasta muiden perheiden juhlaa.

[/quote]

Miksi teinisi vieraat ovat kuokkavieraita? Onhan teidän kotinne myös teiniesi koti, vai onko? 

Ei minun ole koskaan tarvinnut kuokkia minnekään. Samoin olen pitänyt omat oveni avoinna ihmisille, enhän ole antisosiaalinen tai muutenkaan rajoittunut. Meillä on tänäkin jouluna käynyt ovella ja kylässä useampi naapuri ja tuttu perheineen ja illalla suuntaamme ulos syömään tuttavaperheen kanssa. Ei tulisi mieleenikään ihmetellä, että tällaisena juhla- ja lomakautena ihmiset eivät haluaisi nähdä toisiaan. 

Teiniesi takia toivoisin, että yrittäisit joskus laajentaa läheisyyskäsitettäsi myös heille tärkeisiin ihmisiin. He varmasti olisivat nytkin mielellään sinun ja ystäviensä kanssa saman pöydän ääressä mieluummin, kuin katselevat äitiään surffailemassa netissä passiivisena.

Vierailija
116/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saa menää ylppäreiden tai häiden aikaan kylään? Hui kauhea, mitä se haittaa, jos nuoren kaverit tulee kylään, jos on joku juhla. Meillä oli esikoispojan rippijuhla ja kyllä nuorempien lasten kaverit tuli ja he häipyivät heti jonnekin ja juhlakalun kaverit myös tulivat ja menivät heti pelaamaan lahjaksi saatua peliä.'

Ihmeen jäykistelyä. Nuorille on toiset nuoret tärkeitä.

Ihmeen vanhanaikaisia jäykistelytapoja ja jöpötysjuhlia. Ei kai kukaan oikeasti vietä joulua enää sillä tavalla. Tylsää kun tullaan aikuisiksi.

Vierailija
117/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko mihinkään jessejumalajuttuihin. Meidän lapset on ainakin saaneet heti aattoiltana mennä kavereilleen näyttämään leluja. Lastenjuhlahan se on. No toki uskisten perheisiin eivät ole menneet, mutta muuten ovat kylästelleet muiden kavereidensa luona. Totta kai lapsi haluaa heti näyttää kavereilleen, mitä on saanut lahjaksi.

Vierailija
118/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:35"]

[/quote]

Miksi teinisi vieraat ovat kuokkavieraita? Onhan teidän kotinne myös teiniesi koti, vai onko? 

Ei minun ole koskaan tarvinnut kuokkia minnekään. Samoin olen pitänyt omat oveni avoinna ihmisille, enhän ole antisosiaalinen tai muutenkaan rajoittunut. Meillä on tänäkin jouluna käynyt ovella ja kylässä useampi naapuri ja tuttu perheineen ja illalla suuntaamme ulos syömään tuttavaperheen kanssa. Ei tulisi mieleenikään ihmetellä, että tällaisena juhla- ja lomakautena ihmiset eivät haluaisi nähdä toisiaan. 

Teiniesi takia toivoisin, että yrittäisit joskus laajentaa läheisyyskäsitettäsi myös heille tärkeisiin ihmisiin. He varmasti olisivat nytkin mielellään sinun ja ystäviensä kanssa saman pöydän ääressä mieluummin, kuin katselevat äitiään surffailemassa netissä passiivisena.

[/quote]

Eli et voi ymmärtää, että jos olemme suunnitelleet juhlapäivällisen, sinne ei tule kutsumattomia vieraita.

No jokainen tosiaan tavallaan. Minä vain pitäisin suunnattoman epäkohteliaina vanhempia, jotka vaatii, että heidän nuorensa on päästävä esimerkiksi naapurin hääjuhlaan kutsumatta siksi, että he vain haluaa. Tai hänen nuorensa on päästävä toisen naapurin 50v juhlapäivällisille bestiksen kanssa kutsumatta, kun se niin haluaa kaverin luo.

Minä kunnioitan ihmisten juhlia niin, että en päästä omaa nuortani kutsumatta heidän juhlapöytäänsä. Mutta nyt tätä ketjua lukiessani alan ymmärtää, mistä tulee ne kutsumattomat lapset lapsettomiin häihin yms. Kun ajatellaan, että minun lapseni nyt on vain päästävä sinne ja sille pitää raivata tilaa siellä, kun se haluaa mennä. Riippumatta siitä lainkaan, haluaako juhlan järjestäjä outoja lapsia pöytäänsä.

Hyvä, että oppii aina uutta ja näiden ihmisten ajatusmaailmaa, miten sellaisissa perheissä ajatellaan, jotka työntyvät juhliin, vaikka eivät ole kutsua saaneet ja jotka eivät kunnioita toisten perheiden suunnitelmia ja rajoja.

Vierailija
119/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on lapsen kaverit tulleet monesti joulupäivän iltana :) Mutta olemme myös lasteni kavereiden vanhempien kanssa sen verran paljon tekemisissä, että tietävät sen olevan meille oikein ok.

Vierailija
120/122 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä oli huumori vähissä, kun vietimme äitini 70v. syntymäpäiviä meillä, kun meillä on tilaa. Ovikello soi ja naapuri JesseJannica halusi tulla meille kylään. Sanoin, että ei käy, kun meillä on juhlat. Vänkyti vänkyti, kun ei hän olis tiellä ja kun äitikin lupas tulla. No meille ei silti käynyt.

Jonkin ajan päästä huomasin JesseJannican hiipivän ikkunoiden takana nokka litissä tirkistelemässä, mitä meillä tapahtuu.

Mutta pari vuotta palstailtuani, alan ymmärtää, että tämä on joidenkin perheiden lapsille ihan normaalia käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi