Thl Salminen vetoaa - aikuisten oikeasti se maski naamalle nyt
Kommentit (382)
Vierailija kirjoitti:
Moni ei käytä maskia, koska ajattelevat, että Covid19-virus on koostumukseltaan niin pieni, että se pääsee hengitysteihin maskin läpi. Toinen, että virus pääsee maskin sisään sen reunassa olevista pienistä aukoista. (Siis ainakaan paperimaski ei ole täysin tiivis.) Ja se, että virus tarttuu silmien kautta, maskista huolimatta. Ja sitten vielä se, että jos virus on ilmassa, ja tarttuu maskiin sisäpuolelle, ja sitten oikein muhii siinä maskin sisällä, että varmasti osuu suuhun, ja tarttuu suun kautta sen takia sitten. Itse käytän maskia jo sen takia, kun kaikki ihmiset tuijottavat pahsti, jos en käytä, enkä jaksa sitä tuijotusta. En tiedä onko maskista mitään haittaa, tai hyötyä. Sitä ei ole kukaan kertonut, eikä ilmeisesti kerrokaan.
Kauko-Idässä maskipakko esimerkiksi Japani ja Etelä-Korea. Siellä tautitilanne hallinnassa. Kässäätkö? Kukaan???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei käytä maskia, koska ajattelevat, että Covid19-virus on koostumukseltaan niin pieni, että se pääsee hengitysteihin maskin läpi. Toinen, että virus pääsee maskin sisään sen reunassa olevista pienistä aukoista. (Siis ainakaan paperimaski ei ole täysin tiivis.) Ja se, että virus tarttuu silmien kautta, maskista huolimatta. Ja sitten vielä se, että jos virus on ilmassa, ja tarttuu maskiin sisäpuolelle, ja sitten oikein muhii siinä maskin sisällä, että varmasti osuu suuhun, ja tarttuu suun kautta sen takia sitten. Itse käytän maskia jo sen takia, kun kaikki ihmiset tuijottavat pahsti, jos en käytä, enkä jaksa sitä tuijotusta. En tiedä onko maskista mitään haittaa, tai hyötyä. Sitä ei ole kukaan kertonut, eikä ilmeisesti kerrokaan.
Kauko-Idässä maskipakko esimerkiksi Japani ja Etelä-Korea. Siellä tautitilanne hallinnassa. Kässäätkö? Kukaan???
Siellä kansa on alistuvaista ja sosiaalinen paine pakottaa pitämään rättiä naamalla.
Kässäätkö sinä, että tänne ei haluta mitään pakollisia naamarättejä? Ne ovat turhia, rumia, estävät vapaan hengittämisen, vastenmielisiä ja niiden tarkoitus on vain muistuttaa ihmisiä tästä feikkipandemiasta ja saada ihmiset kyttäämään toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Valtion jakama maski voisi olla Suomen sotalipun väreissä ja keskellä leijonavaakuna.
persut tykkäis. Itse ottaisin ennemmin sen koronan.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en ymmärrä että coronaa väheksytään sillä perusteella että se on hengenvaarallinen "vain" ikäihmisille. Minulla on ihanat vanhemmat vielä elossa, täyspäisiä ja hyväkuntoisia ikäisikseen, enkä todellakaan halua heille ennenaikaista kuolemaa viruksen vuoksi. Eivätkä he itsekään halua kuolla. Elävät täyttä elämää yli 80-vuotiaina. Jos ihminen on järjissään, ei hän halua kuolla vaikka olisi 100-vuotias. Tuntuu siis vastenmieliseltä että väheksytään ikäihmisiä sillä että no ne nyt kuolee kuitenkin kohta johonkin.
Juuri ikäihmisten suojelemiseksi nuorempien pitää hankkia se laumasuoja. Heilläkin sitten elämä helpottuu ja pääsevät vapaammin liikkumaan.
Vanhojen luona vieraillessa täytyy pitää ehdottomasti huolta käsihygieniasta ja parin metrin turvavälistä. Jos on sään puolesta mahdollista, niin kannattaa seurustella ulkona.
Ja kun on itse "sairastanut" oireettoman covidin, niin voi hyvillä mielin immuunina mennä kyläilemään, tietenkin käsienpesulle ensimmäisenä. Käsihygienia pitää kaikki muutkin virukset loitolla.
Maskeilla ei tätä tilannetta korjata. Ihmiset käyttää niitä väärin, ne luo väärää turvallisuudentunnetta ja muut turvatoimet unohtuvat. Keväällä nähtiin, millä keinoin tauti pysäytytetään. Rajat kiinni, matkustuskielto, liikkumis- ja kokoontumisrajoitukset, kaikki muut, paitsi yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittiset toiminnot alas, etätyöt, etäopinnot ja pikkulasten kotihoito, päivähoitoon saa mennä vain kriittisten alojen työntekijöiden lapset.
Kaikki te joille se on vain flunssa, suuri kusetus, ei koske minua ja ketä teitä onkaan
Suosittelen katsomaan tuskin teihin vaikuttaa , koska olette jo päättäneet , mutta ainahan voi toivoa.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/06/03/ulkolinja-italian-koronasota-d…
" Lääkäri joutuu valitsemaan, hoitaako 35-vuotiaan vai 85-vuotiaan potilaan. Nuorempi hoidetaan, sillä hänellä on mahdollisuuksia. Vastaavia valintatilanteita sairaalassa on jouduttu tekemään jo kuukauden ajan."
Vierailija kirjoitti:
Sitten en käy museoissa, kirjastoissa, kuntosaleilla tai ravintoloissa jos pakko on maskia käyttää. Just oli uutisissa että possut tapetaan ruuaksi hiilidioksidilla, halutaanko nyt tappaa hitaasti ihmiset? Hiilidioksidi tulee poistua uloshengityksen mukana, ei jäädä suun ja nenän alueelle, on terveydelle haitallinen "suoja". Voin olla käyttämättä noita palveluita montakin vuotta ja kulkea omalla autolla ja katsella tätä sirkusta sivusta. Voin käydä niissä kaupungeissa ostoksilla joissa saa ilman maskia tehdä ostoksia ja tehdä kerralla niin isot ostokset ettei tarvi koko loppuvuotena käydä enää kaupassa. Netistä joululahjat etc.
Just tämä. Mä en aio myöskään käyttää julkisia enkä käydä sitten esim. kirjastoissa ja ravintoloissa, jos tulee maskipakko. Maski ja käsidesi ovat aikalailla pahinta mitä voi ihmisen immuunipuolustukselle ja hengityselimille tehdä. Hiilidioksiki ja käsien hyvien bakteerien tuhoaminen. Ei niitä ole tarkoitus käyttää 24/7, eivätkä ne suojaa miltään. Päinvastoin!
Sirkusta tämä on nimenomaan. Täällä mun kotipaikkakunnalla näkyy porukkaa, jotka kävelevät maski naamalla pihalla ja lenkillä ollessaan. Aivan käsittämätöntä, miten tämä valhe on purrut joihinkin. Niin pahasti, että romuttavat tietämättään omaa terveyttään.
Todistin myös aiemmin keväällä kaksi vanhusta, ikää noin 70, ja olivat sauvakävelylenkillä. Toinen heistä kiljui kaverilleen sauvakeppi ojossa: ''Älä tule lähemmäs! Hallitus määrännyt 1,5m etäisyyden''. Toinen mummoista hymyili vähän ivallisesti ja hämmentyneenä. Heillä oli siinä noin metrin väli jo valmiiksi. En voinut uskoa korviani. Toki ymmärrän, että vanhukset ovat vähän eri koulukuntaa ja pelko ja auktoriteetin määräykset iskee heihin sata kertaa kovemmin, mut oli jotenkin tosi epätodellista todistaa koko tapahtuma omin silmin.
Tuona hetkenä tajusin, että olemme kaikki hyvin syvissä vesissä. Suurin osa ei edes tajua asioiden mittasuhdetta. Tämä on kaikki vasta alkua.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki te joille se on vain flunssa, suuri kusetus, ei koske minua ja ketä teitä onkaan
Suosittelen katsomaan tuskin teihin vaikuttaa , koska olette jo päättäneet , mutta ainahan voi toivoa.https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/06/03/ulkolinja-italian-koronasota-d…
" Lääkäri joutuu valitsemaan, hoitaako 35-vuotiaan vai 85-vuotiaan potilaan. Nuorempi hoidetaan, sillä hänellä on mahdollisuuksia. Vastaavia valintatilanteita sairaalassa on jouduttu tekemään jo kuukauden ajan."
Dramatisoitua propagandaa, en katso massamedian paskapropagandaa. Tuonko perusteella pitää sulkea koko maailma ja lukita terveet ihmiset kotiin ilman työtä ja tuloja kuten monessa paikassa on tehtykin? Mitään hyötyä siitä ei ole ollut.
Mikä se on sellainen aikuisten oikesti? Typerä sanonta.
Mikalla taisi kaiken huipuksi olla maski ylösalaisin. Ainakin kaikissa näkemissäni yhden laskoksen maskikaavoissa laskos tulee leuan alle, ei nenälle.
Vierailija kirjoitti:
Mikalla taisi kaiken huipuksi olla maski ylösalaisin. Ainakin kaikissa näkemissäni yhden laskoksen maskikaavoissa laskos tulee leuan alle, ei nenälle.
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fim.mtv.fi%2Fimage%2F…
Joo-o... Täytyy kyllä antaa vahva suositus Salmiselle pukea maski oikein päin, aikuisten oikeasti
Ehkä se ei ollutkaan ihan tuulesta temmattu väite, ettei suomalaiset osaa...
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole valtion jakamaa maskia postilaatikossa näkynyt.
Lähettääkö valtio sulle wc-paperitkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen katsomaan tuskin teihin vaikuttaa , koska olette jo päättäneet , mutta ainahan voi toivoa.https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/06/03/ulkolinja-italian-koronasota-d…
Dramatisoitua propagandaa, en katso massamedian paskapropagandaa. Tuonko perusteella pitää sulkea koko maailma ja lukita terveet ihmiset kotiin ilman työtä ja tuloja kuten monessa paikassa on tehtykin? Mitään hyötyä siitä ei ole ollut.
Jokainen ihminen on yhteiskunnan pieni osa, eikä tämä korona häviä koskaan kun sinunkaltaiset vapaamatkustajat ajattelee että tämä ei koske heitä.
Tässä kahlataan koronasuossa tasan niin kauan että ilmapäät osaavat kontrolloida itseään.
Eri kelle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Ompelette ja ei ole kallista
Ei nyrkkipyykin lämpötiloilla saa hygieniseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Massamedian paskaproganda, kuulostaa 70-luvun teiniliiton paluulta.
Ekokapinan propaganda enemmän sun lajisi ?
Kuvitteletko , että ne työpaikat ja globaalitalous pyörisi ilman rajoituksia kuten ennenkin . Uskonet myös joulupukkiin.
Valtiovallan pitäisi ottaa kovat aseet käyttöön, kunnon rajoitukset, sulkemiset ja rangaistukset. Johan tämä ketjukin osoittaa, että valtaosa ihmisistä on liki kehitysvammaisia järjeltään, eivät ymmärrä ettei koronatilanne lopu ennen kuin JOKAINEN kantaa kortensa kekoon.
Luulevat koronatoimille lällättelyllään olevansa kovia tyyppejä, kun tekevät juuri päinvastoin mitä kuuluu. Samalla eivät taukit ymmärrä, että ne koronatoimet jatkuvat juuri heiän takiaan maailman tappiin.
Parempi kerta rykäsy kuin jatkuva ulina, minä olen tätä mieltä, mutta nämä tollot haluavat sen jatkuvan ulinan.
En laita. Tutkimusten mukaan ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompelette ja ei ole kallista
"Ompelette" .... millä vitulla niitä maskeja ommellaan jos ei ole ompelukonetta? Antaako sossu satoja euroja ompelukoneen hankintaan ensin? Vituttaa ääliöt joilla itsellään on joku äidin ostama ompelukone ja jotka sitten jakelee niitä säästövinkkejä että ommelkaa itse.
PINTTERESTISSÄ ON OHJE MASKISTA JOTA EI OMMELLA. LEIKKAAT VAAN JOUSTAVASTA KANKAASTA. AIKA MONTA SAA JO 50CM PALASTA TAI VANHASTA VAATTEESTA
Aina näitä ohjeita. Mutta kehtaako joku oikeasti pitää jotain saksittua rääsyä naamallaan? En minä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Valtiovallan pitäisi ottaa kovat aseet käyttöön, kunnon rajoitukset, sulkemiset ja rangaistukset. Johan tämä ketjukin osoittaa, että valtaosa ihmisistä on liki kehitysvammaisia järjeltään, eivät ymmärrä ettei koronatilanne lopu ennen kuin JOKAINEN kantaa kortensa kekoon.
Luulevat koronatoimille lällättelyllään olevansa kovia tyyppejä, kun tekevät juuri päinvastoin mitä kuuluu. Samalla eivät taukit ymmärrä, että ne koronatoimet jatkuvat juuri heiän takiaan maailman tappiin.
Parempi kerta rykäsy kuin jatkuva ulina, minä olen tätä mieltä, mutta nämä tollot haluavat sen jatkuvan ulinan.
Menepä vaikka Argentiinaan katsomaan, maailman pisin ja tiukin karanteeni (vain kaupassa on saanut käydä) jo maaliskuusta alkaen ja ei mitään hyötyä. Paitsi se, että ihmisillä on mielenterveys, työt ja rahat lopussa.
Nyt annan sinulle esimerkin. Toivottavasti ymmärrät, että muissakin tieätimiksesi luulemissasi asioissa saatat olla pelkän luulon varassa:
1. Ruttotohtorin asu nokkineen EI OLE keskiajalta vaan asua käytettiin 1600-luvulla Ranskassa ja Italiassa.
2. Ruttotohtorin asu EI OLLUT täysin hyödytön vaan idea sen takana oli aivan oikea. Teknologian rajoitukset ja osittainen ymmärryksen puute tautien leviämisen mekanismeista alensivat asun tehoa, mutta silti se suojasi jossain määrin kantajaansa.