Thl Salminen vetoaa - aikuisten oikeasti se maski naamalle nyt
Kommentit (382)
Miksi Italiassa korona ei enää leviä? Saman helvetin kokeneissa Ranskassa ja Espanjassa tilanne on jo pahempi kuin keväällä. Italiassa on myös maskipakko.
En todellakaan aio käyttää maskia, koska en sinänsä usko koko virukseen. Meille on alusta asti syötetty pajunköyttä koskien tätä '' pandemiaa''. Tavallisia tallaajia viedään tällä hetkellä kuin pässiä narussa 100-0:
Media lietsoo pelkoa ja hölmöt kritiikittömät sekä kuuliaiset kansalaiset tottelevat ja menevät mukaan tuohon joukkopsykoosi-hysteriaan, joka on median ja valtion viranomaisia myöen sepitetty ja sponsoroitu valheellinen narratiivi. Todella surullista nähdä miten moni on niin helposti manipuloitavissa. Ei tarvi kuin kuukausia putkeen pelotella porukkaa ''tartunnoilla, oireen kuvauksilla, kuolinmäärillä, maskeilla, käsidesillä ja rokotteilla'' ja joukkohysteria on valmis. Joukkohysteria on niin valmista, että koronasta muistutetaan jatkuvasti kaupoissa, netissä, koulussa ja joka paikassa. On pidetty huoli, että heikoimpien nuppi taatusti sekoaa.
Kaikesta huolimatta näyttää ihan oikeasti siltä, ettei valtaosa osaa ajatella yhtään omilla aivoillaan. Missä on kritiikki, missä on realismi, missä on taito nähdä propagandan ja manipulaation läpi? Vai onko muun muassa tosi-tv, somet, kohujulkkikset ja radion roskamusiikki tehneet jo tehtävänsä?
Valitettavasti paluuta normaalin ei tästä enää ole. Ei, vaikka miten käyttäisitte sitä maskia ja desinfioisitte käsiänne. Nyt ollaan systemaattisesti tuhoamassa talous ja lisäämässä kontrollia. Olemme siirtymässä askel kerrallaan kohti totalitarismia. Pian syntyy mm. iso vastakkainasettelu maskittomat vs. maskilliset. Aletaan olla lähellä sitä, että perheenjäsenet kääntyvät toisiaan vastaan ja naapurit tekevät ilmoituksia maskittomista ja yskivistä naapureista. Olemme uuden normin rajamailla, jossa yksilön yksityisyydellä ja vapaudella ei ole enää minkäänlaista merkitystä.
Oletteko katsoneet populaarikulttuurin tuotoksia viimeisten vuosikymmenien aikana? Oletteko lukeneet mm. Orwellin kirjoja? Oletteko katsoneet Handmaid's Talea ja Black Mirroria? Lukuisia dokumentteja ja kirjallisuuksia erilaisista historian tapahtumista? Olette kyllä aivan taatusti katsoneet uutisia ja seuranneet ihmisten reaktioita. Eikö vieläkään soi minkäänlainen hälytyskello päässä?
Tämä oli hyvä kommentti: ''-- kansalaiset kyttäämään toisiaan ja yleinen vallankäyttö ja kontrolli. Lisäksi voidaan sakottaa maskittomuudesta ja näytellä, että "jotain mukamas tehdään.''
Jatkuu...
Varsinaiset idioottien änkyröiden kokoontumisajot
Ao.jokapäiväistä toimintaa, koska ette ole lampaita jotka elävät yhteiskunnan sääntöjen mukaan, ne kun ovat kuitenkin jonkun Voldemortin salaliitto.
Et käytä turvavyötä
Lapsi autossa ilman turvaistuinta
Autoa voi ajaa kännissä
Punainen valo ei koske minua
Mummoja saa monottaa, kohtahan ne kuitenkin kuolisivat. Samoin lapset voi potkia toisiaan välitunnin ratoksi
Ei hiv tartu vaikka painaisin puolen kylän kanssa ,mitä se muille kuuluu.
Kyllä mä voin ajaa suojatiellä kenen yli tahdon , jos on mun tiellä.
Eiköhän noi riitä nyt tähän.
Jokainen, joka pelkää koronaa ja noudattaa maskisuosituksia: Miettikää nyt hetki ihan kunnolla koko asiaa. Tiedän, että se voi olla todella vaikeaa, mut yrittäkää edes. Jos tiedätte maailmanhistoriasta mitään, niin eikö tämä keissi haiskahda yhtään?
Historia toistaa itseään aina tavalla tai toisella. Propagandaa ja manipulaatiota on käytetty niin kauan kuin ihminen on ollut maanpäällä. Meitä ihmisiä on niin moneen junaan, ja jo aikojen alusta asti ihmisluontoon on kuulunut, valehtelu, petokset, murhat, vallan- ja rahanhimo. Ja näinhän se menee edelleen. Ettete voi ihan aikuisten oikeasti uskoa, että mm. THL:n pääjehu haluaa nyt aidosti kaikkien hyvää ja on huolissaan meidän terveydestä, oikeuksista ja hyvinvoinnista. Eikö teidän pienessä mielessä käy yhtään se vaihtoehto, että tämä pääjehu saa todennäköisesti rahaa ja tukea kommentteihinsa? Kyllähän lääkäritkin saavat provisioita määräämistään ja mainostamistaan lääkkeistä. Oletteko täysin immuuneja kritiikille?
Ei siitä ole kauaa aikaa, kun porukkaa lahdattiin keskitysleireillä ja maailmalle valehdettiin asiasta. Ei siitä ole kauaa aikaa, kun Edward Snowden paljasti tietonsa julkisuuteen kaikille maailman kansoille.
Katsokaa Kiinaa, jossa valtion ylivoimainen kontrolli kukoistaa. Eikö teitä oikeasti huoleta, että teidän puolestanne määrätään ja päätetään?
Kaikki ei ole todellakaan sitä mitä meille mediassa ja THL myöten sanotaan. Ottakaa nyt hyvät ihmiset järki käteen ennen kuin on liian myöhäistä. Tämä homma on mennyt jo aivan absurdiksi ja liian helpoksi tiettyjen tahojen kannalta. On fakta, että valtaosa ihmisistä on kujalla todellisuudesta ja helposti höynäytettävissä, mutta että NÄIN kujalla... Kognitiivinen dissonanssi on erittäin vahva tässä koko koronakusetuksessa.
Olkaa siis ystävällisiä ja miettikää. Uskaltakaa kyseenalaistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ao.jokapäiväistä toimintaa, koska ette ole lampaita jotka elävät yhteiskunnan sääntöjen mukaan, ne kun ovat kuitenkin jonkun Voldemortin salaliitto.
Et käytä turvavyötä
Autoa voi ajaa kännissä
Mummoja saa monottaa, kohtahan ne kuitenkin kuolisivat. Samoin lapset voi potkia toisiaan välitunnin ratoksi
Eiköhän noi riitä nyt tähän.
Olet yksinkertainen ja sen huomaa jo esimerkeistäsi. Nämä asiat painivat aivan eri liigassa koronan kanssa. Näillä ei ole sitten mitään tekemistä koronan kanssa. :D Eiköhän jokainen normaalilla älyllä varustettu ihminen ymmärrä, että lapsilla on oltava turvavyöt autossa ja ettei autoa ajeta kännissä.
Vetoan aikuisten oikeasti että maskisalminen vetäisi alahuulen pään yli ja nielaisisi.
Vierailija kirjoitti:
No ne turvavälitkin auttaisivat, mutta en näe juuri kenenkään niitä noudattavan. Ne olisivat varmaankin kaikkein helpoin ja edullisin tapa, mutta jännä juttu, juuri ketään esim. kaupassa ei kiinnosta turvavälin pitäminen. Myös Vaasassa oli yritetty järjestää tilaisuuksia rajoitteet huomioiden ja turvallisesti, mutta sitten ihmiset vain lähtivät tilaisuuksien jälkeen baariin.
Maskia suositellaan käytettäväksi paikoissa joissa turvaväliä ei pystytä pitämään. Että jos maski ei innosta, niin mitäs jos alkaisitte pitää sitä turvaväliä?
Minä olen aina pitänyt turvaväliä. Se on ollut myös kaupoissa erittäin helppoa, samoin kuin kadulla ja museoissa. Onnistuu helposti missä vain riittävän avarissa tiloissa.
Uskon parin metrin turvavälin olevan tehokkain keino. Riippuu myös siitä missä asuu, jos asuu jollain lähes tyhjällä paikkakunnalla tai hiljaisella alueella kaupungissa, tilanne on varmaan eri kuin jossain Helsingin keskustassa. Toivottavasti nyt tällä kertaa suositukset/rajoitukset tehdään paikallisesti, paikallinen tilanne huomioiden.
Itse asiassa minä olen pitänyt etäisyyttä vieraisiin jo ennen koronaakiin. Suomalaiset eivät tyypillisesti mene vieraan ihmisen lähelle, eivätkä puhu lähellä toisen kasvoja, kuten espanjalaiset ja italialaiset.
Suomalainen välttelevä käytös ehkäisee myös koronaa tehokkaasti.
"En todellakaan aio käyttää maskia, koska en sinänsä usko koko virukseen. Meille on alusta asti syötetty pajunköyttä koskien tätä '' pandemiaa''. Tavallisia tallaajia viedään tällä hetkellä kuin pässiä narussa 100-0:"
Minä olen sairastanut tämän ensimmäisessä aallossa. Kyseessä on todellinen sairaus, mutta median lietsoma hysteria, se tapa millä asiasta on kirjoitettu ja puhuttu, on kyllä ollut liiallista. Moni on myös jo parantunut tästä taudista, harvoin heistä uutisoidaan.
Jotkut koronatoimet ovat myös olleet kohtuuttomia ja perustelemattomia, ainakin silloin keväällä. Lockdown koko maassa oli liiallinen toimi, rajoitusten olisi pitänyt olla vain paikallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne turvavälitkin auttaisivat, mutta en näe juuri kenenkään niitä noudattavan. Ne olisivat varmaankin kaikkein helpoin ja edullisin tapa, mutta jännä juttu, juuri ketään esim. kaupassa ei kiinnosta turvavälin pitäminen. Myös Vaasassa oli yritetty järjestää tilaisuuksia rajoitteet huomioiden ja turvallisesti, mutta sitten ihmiset vain lähtivät tilaisuuksien jälkeen baariin.
Maskia suositellaan käytettäväksi paikoissa joissa turvaväliä ei pystytä pitämään. Että jos maski ei innosta, niin mitäs jos alkaisitte pitää sitä turvaväliä?
Minä olen aina pitänyt turvaväliä. Se on ollut myös kaupoissa erittäin helppoa, samoin kuin kadulla ja museoissa. Onnistuu helposti missä vain riittävän avarissa tiloissa.
Uskon parin metrin turvavälin olevan tehokkain keino. Riippuu myös siitä missä asuu, jos asuu jollain lähes tyhjällä paikkakunnalla tai hiljaisella alueella kaupungissa, tilanne on varmaan eri kuin jossain Helsingin keskustassa. Toivottavasti nyt tällä kertaa suositukset/rajoitukset tehdään paikallisesti, paikallinen tilanne huomioiden.
Itse asiassa minä olen pitänyt etäisyyttä vieraisiin jo ennen koronaakiin. Suomalaiset eivät tyypillisesti mene vieraan ihmisen lähelle, eivätkä puhu lähellä toisen kasvoja, kuten espanjalaiset ja italialaiset.
Suomalainen välttelevä käytös ehkäisee myös koronaa tehokkaasti.
Tämä. Järkevää ja yksinkertaista, jokainen varmasti osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et käytä turvavyötä
Autoa voi ajaa kännissä
Eiköhän noi riitä nyt tähän.Olet yksinkertainen ja sen huomaa jo esimerkeistäsi. Nämä asiat painivat aivan eri liigassa koronan kanssa. Näillä ei ole sitten mitään tekemistä koronan kanssa. :D Eiköhän jokainen normaalilla älyllä varustettu ihminen ymmärrä, että lapsilla on oltava turvavyöt autossa ja ettei autoa ajeta kännissä.
Pahoittelen heikkoälyisyyttäni ja luottamustani, joka nyt on karissut, että jokainen ns.normaali älyinen ymmärtää kyseessä olevan tartuntauti a'la Aasialainen tai Espanjantauti. Yksinkertaiselle on vaikea ymmärtää ja hyväksyä teidän näkemystänne, että kyseessä on valtion , Bill Gatesin tai 5G:n liitto tai vain pikku nuha. Voi olla nuha tai voi olla kuolemaksi. Mä en pysty ennustaa, te jotka pystytte suosittelen yhteydenottoa Nobel komiteaan.
Minä yritän olla hengissä vielä ensi vuonna tähän aikaan ja toivoisin myös kanssa ihmisten osaltaan mahdollistavan sen.
Näille Qanonin aivopesemille höppänöille soisi tulevan jonkun herätyksen, ennenkuin saavat tyhmyyksissään aikaan korjaamatonta vahinkoa. Taitavat ylemmyyden tunnossaan olla sokeita ja kuuroja muulle kuin yhdelle sanomalle. Sinänsä hupaisaa, että taitavat olla juuri he näitä, joita viedään kuin pässiä narussa. Elämä on joillekin niin tylsää, että pitää väkisin saada uskoa johonkin umpihulluun salaliittoteoriaan saadakseen elämäänsä sisältöä. Voi voi.
Minä en laita ASTMAN takia mitään! Suurempi riski joutua sairaalaan maskin aiheuttaman astmakohtauksen kuin koronan takia!
Ai ne samat maskit joista 6kk sitten sanottiin, ettei auta mitään? Jos auttaisi, niin eikö esim. Espanjassa olisi korona jo paketissa? Tämä kuuluu siihen kategoriaan, että pitää vaan kärsiä asia ohi.
Töissä kun pidin niin kaksi työkaveria katsoi kuin halpaa makkaraa ja alkoi piilovit... just näitä parikymppisiä bilettäjiä. Myös vanhempi työkaveri julisti kuinka hän ei käytä koska ei se mitään suojaa... jännä huomata että ne ketkä käyttää ei pidä siitä meteliä mutta ne ketkä eivät käytä pitävät sitä suurempaakin meteliä asiasta eivätkä hyväksy toista mielipidettä🤔
Vierailija kirjoitti:
"En todellakaan aio käyttää maskia, koska en sinänsä usko koko virukseen. Meille on alusta asti syötetty pajunköyttä koskien tätä '' pandemiaa''. Tavallisia tallaajia viedään tällä hetkellä kuin pässiä narussa 100-0:"
Minä olen sairastanut tämän ensimmäisessä aallossa. Kyseessä on todellinen sairaus, mutta median lietsoma hysteria, se tapa millä asiasta on kirjoitettu ja puhuttu, on kyllä ollut liiallista. Moni on myös jo parantunut tästä taudista, harvoin heistä uutisoidaan.
Jotkut koronatoimet ovat myös olleet kohtuuttomia ja perustelemattomia, ainakin silloin keväällä. Lockdown koko maassa oli liiallinen toimi, rajoitusten olisi pitänyt olla vain paikallisia.
Ei täällä mitään lockdownia ole ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompelette ja ei ole kallista
"Ompelette" .... millä vitulla niitä maskeja ommellaan jos ei ole ompelukonetta? Antaako sossu satoja euroja ompelukoneen hankintaan ensin? Vituttaa ääliöt joilla itsellään on joku äidin ostama ompelukone ja jotka sitten jakelee niitä säästövinkkejä että ommelkaa itse.
Joissain kirjastoissa on ompelukone.
Ai jtn 1900-luvun muistoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin jengi bilettää ja urheillessa hönkii toistensa niskaan
Itku pitkästä Ilosta
Kesällä avattiin massaterasseja ja hehkutettiin joka puolella, että Marin voitti Koronan. Viruksesta esim maskilla suojautuvat tehtiin naurunalaiseksi.
Iäkkäälle äidilleni tultiin kaupassa useasti irvailemaan maskista. Käveltiin monta kertaa ohi, katsottiin pitkään, naurettiin ja huudettiin, että korona meni jo.
Ja nyt ihmetellään, miksi ihmiset ei käytä maskeja. Miksiköhän?
Huutelijat pitää jättää omaan arvoonsa. Mua ei ainakaan kiinnosta, mitä mieltä idiootit ovat, vaan käytän silti maskia.
DXTR kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Miksi muualla maailmassa on jopa maskipakkoja.
Sinä oikeassa ja kaikki muut väärässä? Tuolle on ihan oma diagnoosikin.
No miksi muissa maissa ollaan täysin kusessa koronan kanssa, vaikka on maskipakkoa ja ulkonaliikkumiskieltoa sun muuta?
Hä?
Sinunlaisellesikin on oma diagnoosi; keskinkertaisuus ja siitä johtuva typeryys.
Kyllä se ulkonaliikkumiskielto tännekin saadaan ellei kansa ymmärrä maskin välttämättömyyttä nyt, kun tilanne on vielä hallittavissa.
No miksi muissa maissa ollaan täysin kusessa koronan kanssa, vaikka on maskipakkoa ja ulkonaliikkumiskieltoa sun muuta?
Hä?
Sinunlaisellesikin on oma diagnoosi; keskinkertaisuus ja siitä johtuva typeryys.