Thl Salminen vetoaa - aikuisten oikeasti se maski naamalle nyt
Kommentit (382)
No ei ole tainnut kaupoissa tulla näitä tartuntoja
Varhiala tiedotustilsisuudessa (katso Yle areenasta) maskipakkoa ei tule koska on epävarma tieteelllinen näyttö hyödyistä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla täysi ymmärtämättömyys fysiikan laeista jos väittää, että maski on hyödytön.
Fysiikan tohtori menee vaan ja yrittää tehdä maskeineen kalaverkosta vesi-ilmapalloa.
Varhiala taas päästi sammakkoja suustaan. Noin kun toimii ei maskinkäyttö yleisty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laitetaan sitten koko yhteiskunta kiinni, kun useimmat eivät tunnu olevan kiinnostuneita maskeista eivätkä edes turvaväleistä. Mieluummin yrittäisin käyttää varotoimia, jotka varmasti tehoavat, jos kaikki niihin sitoutuisivat. Ihan turha verrata Suomea johonkin Espanjaan, jossa on kymmenen kertaa enemmän ihmisiä kuin meillä. Eniten ihmetyttää nämä vinkujat, jotka jaksavat jankuttaa, että keväällä ei maskeja vaadittu ja nyt vaaditaan. Poliitikoilla ja ihan asiantuntijoillakin on oikeus muuttaa mielipidettään uusien tietojen valossa ja tilanteiden muuttuessa, vousitteko edes sen yrittää ymmärtää.
Niinpä. Valitetaan kuinka tuhotaan talous ja kaadetaan työpaikat, mutta itse ei olla valmiita tekemään mitään sen hyväksi että voitaisiin elää mahdollisimman vähillä rajoitteilla. Ei se ole tällä kertaa hallitus joka on taloutta tuhoamassa, vaan ihan kansa itse.
Ai, sekö on "ei mitään tekemistä asian hyväksi", että välttää julkisia, pitää itsensä etätöissä, ei juokse yössä eikä ravaa ruuhkaisissa yleisötilaisuuksissa ja minimoi asiointireissut, pitää huolen turvaväleistä ja hygieniasta? Maski on vain ja ainoastaan se, mikä pyhittää ja valkaisee ja antaa oikeuden haukkua muita.
Maskien tuputtamisella hallitus ja virkamiehet pesevät kätensä koko p*skasta. "Kyllähän me suositeltiin, mutku kukaan ei totellu, teidän syytä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laitetaan sitten koko yhteiskunta kiinni, kun useimmat eivät tunnu olevan kiinnostuneita maskeista eivätkä edes turvaväleistä. Mieluummin yrittäisin käyttää varotoimia, jotka varmasti tehoavat, jos kaikki niihin sitoutuisivat. Ihan turha verrata Suomea johonkin Espanjaan, jossa on kymmenen kertaa enemmän ihmisiä kuin meillä. Eniten ihmetyttää nämä vinkujat, jotka jaksavat jankuttaa, että keväällä ei maskeja vaadittu ja nyt vaaditaan. Poliitikoilla ja ihan asiantuntijoillakin on oikeus muuttaa mielipidettään uusien tietojen valossa ja tilanteiden muuttuessa, vousitteko edes sen yrittää ymmärtää.
Niinpä. Valitetaan kuinka tuhotaan talous ja kaadetaan työpaikat, mutta itse ei olla valmiita tekemään mitään sen hyväksi että voitaisiin elää mahdollisimman vähillä rajoitteilla. Ei se ole tällä kertaa hallitus joka on taloutta tuhoamassa, vaan ihan kansa itse.
Ai, sekö on "ei mitään tekemistä asian hyväksi", että välttää julkisia, pitää itsensä etätöissä, ei juokse yössä eikä ravaa ruuhkaisissa yleisötilaisuuksissa ja minimoi asiointireissut, pitää huolen turvaväleistä ja hygieniasta? Maski on vain ja ainoastaan se, mikä pyhittää ja valkaisee ja antaa oikeuden haukkua muita.
Jos sinä toimit parhaasi mukaan tavoilla jotka mainitsit niin sittenhän viesti ei koske sinua. Maski ei ole ainoa tapa toimia, mutta se olisi tärkeä lisä niille joiden on käytettävä joukkoliikennettä päivittäin. Vaikka sinä toimit oikein niin näen päivittäin lukuisia ihmisiä jotka eivät sitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikään ei riitä hysteerikoille. Jos kaikki olisivat tehneet kuten sinä korona ei leviäisi yhtä nopeasti, mutta silti olisi muutama kymmen tapausta. Niidenkin taklaamiseen hysteerikot vaatisivat maskipakkoa ja täydellistä eristäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Löysin vuodatuksestasi kaksi virhettä: maskien tehosta ei ole kiistatonta näyttöä ja niiden haittoja on tutkittu liian vähän. Mielipide ei ole sama asia kuin fakta.
On edellee feikkiä ja thl ny aivan varmasti sijottanu maskeihin!
NYT PITÄÄ HERÄTÄ, KÄYTTÄKÄÄ PUSKARADIOO, SITÄ SE ELIITTI PELKÄÄ JA SIKSI ON "SOCIAL DISTANCING"!!!
Näitäkin vastauksia lukiessa selviää, miksi tietynlaisella kansanosalla ei ole varaa ostaa itse itselleen maskia omia varoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole valtion jakamaa maskia postilaatikossa näkynyt.
Valtio, eli me muut , toimittaa hammastahnan, wc-paperin, puhtaat kalsarit, bussiliput/ auton bensat, kakaroiden vaipat, sun siteet/karkailusuojat jne.dun postilaatikkoon ?
Miten h*lvetissä oletus ja lähtökohta on aina yhteiskunta= muut maksaa kaiken ?
Vierailija kirjoitti:
Valtion jakama maski voisi olla Suomen sotalipun väreissä ja keskellä leijonavaakuna.
Tässä ois yrityksille mainoskikka. Toimii paremmin kuin mainoskynät ym.
Salmisella oli tiedotus tilaisuudessa upean värinen ja kuosien kangas maski, sopi kravatin kanssa. Todella tyylikäs!
Maskisuositukset ja -pakot ovat pelkkää politiikkaa, nillä ei ole terveyden kanssa mitään tekemistä. Niillä hyssytellään hysteerikkojen hermoja, näytetään, että "tehdään jotain" kun ei muutakaan keksitä ja se on edukas konsti hallituksille saada kontrollia aikaan ja mahdollisesti rahastaa maskeilla sakkojen (ulkomailla) ja arvonlisäveron muodossa. Maskien tarkoitus on muistuttaa ihmisiä, että nyt on "pandemia" ja saada ihmiset anelemaan rokotetta, kunhan se joskus saadaan aikaiseksi. Mitään näyttöä maskien hyödystä ei ole ja mitään perusteita pakottaa tai suositella niitä ei ole.
Taas tämä maskifetissi.
Jos tuo maski on niin tehokas mitä varten se korona leviää jatkuvasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompelette ja ei ole kallista
"Ompelette" .... millä vitulla niitä maskeja ommellaan jos ei ole ompelukonetta? Antaako sossu satoja euroja ompelukoneen hankintaan ensin? Vituttaa ääliöt joilla itsellään on joku äidin ostama ompelukone ja jotka sitten jakelee niitä säästövinkkejä että ommelkaa itse.
Ostaako sossu sulle aina puhtaat kalsarit?
Vierailija kirjoitti:
En käytä maskia. Minulle pitää ostaa haluamani maski verovaroista ja sen jälkeen maksaa sen käytöstä
No ole käyttämättä, tod. Nököisesti ihan itse tulet eniten siitä kärsimään
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä maskifetissi.
Jos tuo maski on niin tehokas mitä varten se korona leviää jatkuvasti?
Maskihullujen mukaan siksi, ettei maskeja käytetä. Tai että niitä pidetään väärin. Edelleen ei ole mitään näyttöä siitä, että maskeista olisi mitään hyötyä ja jokin minimaalinen mahdollinen hyöty oikein pidetyissä maskeissa ei ole peruste velvoittaa niiden käyttöön.
Joo, minä taas olen varovainen, eli en hankkiudu väkijoukkoihin, en varsinkaan hönkymään liikuntapaikkoihin tai yökerhoihin. Junissa hakeudun omaan tilaan ja hyppään ulos, jos tulee täyttä. Käyn hiljaa kaupoissa, kirjastoissa ja taidenäyttelyissä, kun niissä on vähän väkeä.
Eiköhän korona leviä enemmän noiden heilujien kuin meidän rauhallisten maskittomien takia?