Ihan itku pääsee, kun katselee noita laihoja blogistiäitejä :(
Tyyliin Anne ja Kalastajan vaimo. Itselle tullut jo joulukuun aikana melkein 5kg. Voiko joulunakaan syödä mitään, että pääsis noihin samoihin mittoihin? :(
Kommentit (14)
Kuulehan nyt, jouluherkuttelu ei lihota ketään. Sen sijaan jatkuva syöpöttely ja liikunnan harrastamattomuus lihottavat. Tosin järkyttävää tuokin, että annat itsellesi luvan syöpötellä hallitsemattomasti joulun takia. Jouluna voi kyllä syödä hyvin ja päästä oikeisiin mittoihin, tärkeintä on se miten syö normaalisti.
Jouluna ei kiloja lasketa. Mullekin tullut pari kiloa, kun suklaatakin mennyt useampi paketti, mutta kyllä ne läskit maaliskuuhun mennessä ihan itsestään sulavat!
Jotkut ovat vain luonnostaan sirorakenteisia kuten nuo bloggaajat vsrmssn ovat. Joulu ei lihota ketään, jatkuva mässäily kuitenkin. Typerää verrata itseään muihin.
Kyllä sinulla ap on todennäköisesti on syömistottumuksissa jotain isompaa korjattavaa jos lisäkiloja tulee noin herkästi. Parin päivän mässääminen ei lihota ketään useita kiloja, ei ihmiseen mahdu määräänsä enempää ruokaa silloinkaan. Samoin ne jouluna kertyneet pari lisäkiloa karisee helposti myös pois, jos ruokailutottumukset on arjessakin kunnossa, turha siis syyttää joulua.
Mulla on (yllättäen) joulukuussa lähtenyt 2 kiloa, vaikka olen herkutellut suklaalla ja muulla makealla enkä ole ehtinyt edes harrastamaan liikuntaa. Salaisuus on siinä, että astaavasti olen syönyt kevyemmin, esim salaatteja jne... Nyt aattona ja joulupäivänä saankin syödä ihan vapaasti koska kahden päivän mässääminen 365 päivästä vuodessa ei lihota ketään. Kokonaisuus ratkaisee.
Minäkin olen ollut joskus varsinainen mänkki, 20 kiloa isompi kuin nyt... Ei siihen itkeminen tai muiden kadehtiminen kuitenkaan tehonnut vaan piti alkaa miettimään mitä suuhunsa lappaa.
Alapa sinäkin pitää blgia, niin et kehtaa ottaa selfieitä jos keräät kiloja. Kyllä se esilläolo varmasti laittaa rajoittamaan syömisiään. Eri asia onko se tervettä ja tavoiteltavaa.
Jouluna muuten tulee syötyä myös kovin suolaisia ruokia, mikä näkyy kiloissa nesteen kertymisenä. Välttämättä kyse ei ole pelkästään laardista.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 15:55"]
Kyllä sinulla ap on todennäköisesti on syömistottumuksissa jotain isompaa korjattavaa jos lisäkiloja tulee noin herkästi. Parin päivän mässääminen ei lihota ketään useita kiloja, ei ihmiseen mahdu määräänsä enempää ruokaa silloinkaan. Samoin ne jouluna kertyneet pari lisäkiloa karisee helposti myös pois, jos ruokailutottumukset on arjessakin kunnossa, turha siis syyttää joulua.
[/quote]
Kuule, kyllä tulee tosi helposti viikossa jo pari kiloa, jos syön suklaata ja jouluherkkuja. Normaalisti syön lähinnä kevyitä salaatteja, vähärasvaista lihaa ja teen muutenkin terveellisiä valintoja ympäri vuoden, mutta olen silti lihava! Toisille ne kilot vain kertyvät ja tuntuu epäreilulta katsella, kuinka toisten kotona leivotaan ja itse tietää, että jos leipoisi niin killoja olisi tullut kaksin verran joulun jälkeen. Lisäksi suvussa kilpirauhassairauksia, ja mulla kilppari reistaa, vaikkeivat lääkärit halua sitä myöntääkään (kilppariarvoja vain seurataan) eikä kukaan halua hoitaa syytä!
ap
lue pipsan blogia niin tunnet itses taas hoikaksi
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 15:48"]
Jouluna ei kiloja lasketa. Mullekin tullut pari kiloa, kun suklaatakin mennyt useampi paketti, mutta kyllä ne läskit maaliskuuhun mennessä ihan itsestään sulavat!
[/quote]
Miten helvetissä kukaan voi ahtaa kuonoonsa useampaa suklaapakettia? Sitten vielä ihmetellään kun lihoo, vaikka ei mitään syökkään? Olkoon joulu tai mikä tahansa päivä, aina teillä läskeillä on hyvä selitys...
Kalastajan vaimo näyttää kyllä nelikymppiseltä eli ei kannata kadehtia.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 15:55"]
[/quote]
Kuule, kyllä tulee tosi helposti viikossa jo pari kiloa, jos syön suklaata ja jouluherkkuja. Normaalisti syön lähinnä kevyitä salaatteja, vähärasvaista lihaa ja teen muutenkin terveellisiä valintoja ympäri vuoden, mutta olen silti lihava! Toisille ne kilot vain kertyvät ja tuntuu epäreilulta katsella, kuinka toisten kotona leivotaan ja itse tietää, että jos leipoisi niin killoja olisi tullut kaksin verran joulun jälkeen. Lisäksi suvussa kilpirauhassairauksia, ja mulla kilppari reistaa, vaikkeivat lääkärit halua sitä myöntääkään (kilppariarvoja vain seurataan) eikä kukaan halua hoitaa syytä!
ap
[/quote]
Eihän leipominen kiloja tuota, vaan se että syö liikaa niitä leipomuksia.
En tajua yhtään miten jollekin voi upota makeita herkkuja tohon tahtiin. Miten oikein syötte, lounaan jälkeen yks suklaarasia? Sitten välipalaksi konvehti kerrallaan toinen?? En ymmärrä. Pari palaa voi silloin tällöin ottaa. Juustot on pahempi ansa, mutta eipä se haittaa jos silloin tällöin korvaa iltapalan herkkujuustoilla ja lisukkeilla. Ei tule kuitenkaan kilotolkulla vedettyä.
Minulla on auttanut se, että olen totutellut syömään vain kolme kertaa päivässä. Nyt tämä ruokailurytmi on automaattinen myös juhlapäivinä. Ruokailukertojen välissä ei syödä yhtään mitään, ei juoda edes kahvia. Kun ruokailukertoja on näin vähän, joutuu oikeasti valitsemaan ravitsevia vaihtoehtoja, että esimerkiksi proteiinintarve täyttyy. Minunkin pitää saada joka aterialla noin 15 grammaa proteiinia, eikä sitä saa kokoon syömällä ihan mitä sattuu.
Ymmärrän, ettei tämä ole kaikille sopiva ruokailurytmi. Kehottaisin kuitenkin pohtimaan, tarvitseeko esimerkiksi istumatyötä tekevä ylipainoinen ihminen useita välipaloja päivässä.
No itke siinä sitten.