Kuukautiset ja selittämättömät hammaskivut yms.
Onko muilla kuukautisten aikana hammas- tai suuoireita? Olen nyt viimeiset 6 kk tuskaillut tätä, oireita olen huomannut joskus aiemminkin kyllä. Aina kuukautisten aikaan alkaa hammas-, leukaperä- ja korvakipuja. Poistuvat kuukautisten jälkeen, kunnes taas seuraavassa kierrossa alkavat. Mistä ihmeestä tämä johtuu? Aluksi luulin, että olen narskuttelija, mutta tämä yhdistyy vain ja ainoastaan näihin kuukautisiin. Tälläkin hetkellä sietämätöntä korva- ja alaleukakipua. Mikä ihme tähän edes auttaisi :(
Kommentit (27)
Mulla AINA hammaskipua pari päivää ennen kuukautisia.
Mainitsin siitä hammaslääkärillenikin viime tarkastuksessa kun kerran Reikiä eikä mitään muutakaan löytynyt.
Hän ( naisena) totesi, että estrogeenit vaikuttaa suuhunkin, hammasluustoon.
Googlasin ja löysin expressen.se lehdestä artikkelin joka tämän vahvisti.
Et ole yksin, laitat vaan ihanien kuukautisten piikkiin 😀
No hitto sentään, suuhygienisti vaan ihmetteli kovasti näitä särkyjä kun mitään tulehduksia ei ole ja muutenkin kaikki kunnossa. Veikkaan että ehkä itsellä kaikista matalaestrogeenisimmat e-pillerit (lääke mulle) tekee näitä kipuja.
Nytkin itken kivusta. Mielummin synnyttäisin kun kärsisin menkkoja edeltävästä hammas/leukakivusta. Burana ei auta yhtään. Onneksi ehkä huomenna helpottaa.
Kuinka kauan tää kipu kestää ja kuinka usein sitä ilmaantuu?
Mulla tullu nyt kovemmat pms oireet, korvakipua ja flunssaa.
Jotain lihasjännitystä, ehkä. Mulla kipuilevat kuukautisten alussa kaikki paikat jotka ikinä olen nyrjäyttänyt tai vammauttanut, ja jotka eivät muuten vaivaa.
Kyllä, aina oireilee. Helpotti hieman, kun kävin hammaskivenpoistossa ja ikenet rauhoittuvat. Ei ollut paljon, mutta sen verran kuitenkinn etteivät hampaat ja ikenet tykänneet ennen menkkoja.
Hormonitoiminta vaikuttaa suoraan suuhun ja ikenistä mm. näkee onko raskaana. Samoin ientulehdus iskee helpommin hormonivaihteluissa. Itselläni vuotaa edelleen helposti hampaista verta ennen menkkoja, jos vaikka tökkään hammaslankaimella väärin. Muuna aikana saa ihan tosissaan murjoa ikeniä ennen kuin tulee verta.