Pizzeria Napoli Turussa velottaa Tabascosta...
50 senttiä. Olin lentää takamukselleni. Vesi luonnollisesti pizzan kanssa oli 1 euro per ruokailija.
Kommentit (44)
Ai pizzan täytteenä vai pöytämausteena?
Jotkut ottavat vedestä 3 euroa, jotkut jopa 5 euroa. Siitä on ollut lehdissä. Mutta tuo tabascojuttu on törkeä.
kauppaki velottaa tabascosta ku otat putelin kassalle
Mieto vai tulinen kastike? Aha. Mieto loppu.
Kai tuo vesi on jotain mineraalivettä?
Aika törkeää piilolisähintaa. Itse käyn 3 kertaa (ensimmäinen kerta, ainoa kerta ja viimeinen kerta) niissä paikoissa, joissa kraanavedestä otetaan hintaa ruuan yhteydessä.
Luotaantyötävä ele ravintolalta. Ei jatkoon.
Vesi oli ihan kraanavettä, sentään kannusta.
No se on muutenkin ihan surkea mesta.
En ymmärrä miksi ihmiset valittavat veden maksullisuudesta: vesi maksaa (vesimaksu), se tarjoillaan lasista/kannusta josta on kuluja (pesukulut) ja siihen menee työaikaa (kun esim. kannu täytetään,
viedään pöytään, siivotaan pois, tiskataan jne.)
Lisäksi jos se vesi on "ilmainen" se on leivottu muihin hintoihin sitten sisään, sellaista asiaa kun "maksuton vesi" ei ole olemassakaan. On khan reilua, että ihminen maksaa sen vetensä (tai limunsa/oluensa/viininsä) itse, usein vaan ne veden juovat ovat ainoita joiden pitäisi saada juomansa maksutta.
Jos haluaa ilmaista vettä, voi ottaa oman pullon mukaan, tai käydä vaikka vessan hanasta juomassa sen vetensä...
Mutta jos haluaa ns. palvelua ja pöytiin tarjoiltuna veden, totakai siitä pitää maksaa. Vai voiko joku ilamisen veden vinkuma esim. itse alkaa toimittamaan omasta hanasta kannuilla vettä lähialuidensa ravintoloihin/kahviloihin, kun "eihän se maksa mitään"?
Ja Tabacossa ei ollut vettä lantrattuna...sitä on ollut joissakin paikoissa
Turku ja Napoli. Yhdistelmä oli vähän hienompi ravintola 1980-luvulla, eikä paikkaa ole sen jälkeen remontoitu ja sen huomaa. Taso on valahtanut vuosien myötä halpispizzeriaksi ja nykyinen omistaja on saanut itse tuotteen kuntoon. Pienet kärpäset paikassa eivät ole pooikkeus, vaan sääntö ja juomat on hinnoiteltu Turun kalleimpien keskustabaarien tasolle.
Onko se tabasco pöydässä vai pannaanko sitä pizzan päälle ja 50 senttiä pitää maksaa siitä? Ei kovin hyvä idea.
Edellisiä kommentteja siteeraten kyseisen paikan taso on mennyt erittäin alhaiseksi.
Kävin paikassa viimeistä kertaa jossain kohtaa viime vuoden aikana ja päätin kokeilla falafeleja riisillä.
Eteen tuodaan pelkkää riisiä ilman mitään kastiketta yms. ja riisin päälle oltiin pinottu noin 6kpl pakastefalafeleja. Ne olivat sellaisia sisältä vielä kylmiä kovia pieniä einespuristepalloja joista jäi vain paha mieli.
On vulgaaria laittaa tabascoa pizzaan, joutaa maksamaankin siitä.
Entä oreganosta?