Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin pysyt hoikkana: Moniko väittämä osuu kohdallesi?

Vierailija
25.12.2013 |

1. Hoikat etsivät ennemmin tilaisuuksia liikkua kuin tekosyitä ei liikkua.

2. Hoikat tarkkailevat painoaan ja arvostavat hoikkaa ulkomuotoaan.

3. Hoikat ihmiset eivät hylkää perusruokavaliotaan esimerkiksi joulun ajaksi.

4. Hoikilla ihmisillä on terveellinen yksinkertainen ruokavalio, eivätkä he noudata mitään monimutkaisia ohjelmia kuten karppausta.

5. Hoikat ihmiset syövät, kun heillä on nälkä ja lopettavat, kun he ovat kylläisiä.

6. Hoikat ovat tietoisia siitä, mitä pitää syödä ja kuinka paljon.

7. Hoikat ihmiset kantavat vastuun omista elintavoistaan.

http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2013122317866952_lh.shtml

Hyvin pitää paikkansa ainakin minun kohdallani, paitsi että en käy vaa'alla koskaan. Tarkkailen painoani vaatteiden istuvuuden perusteella.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en käy vaa'alla, muuten natsaa. Kyllä farkuista näkee/tuntuu onko paino pysynyt vakiona.

Vierailija
2/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla pitää paikkansa kohdat 2, 4 ,6 ja 7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naah, synnyin vain sopivilla geeneillä.

Vierailija
4/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tulisi noudatettua kaikkia, mutta kun minun karppaukseni on hyvin yksinkertaista ja sallin esimerkiksi näin joulun aikaan itselleni riisipuuron.

Vierailija
5/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla pitää paikkaansa vain 2 ja 5. Karppaus ei ole mutkikasta ja itse hoikistuin sen avulla ja pääsin lähemmäs lautasmallia kuin rasvaa karttamalla ikinä. Syön nyt yksinkertaisemmin kuin ilman karppaamista söin. 

Vierailija
6/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei pidä paikkaansa kuin tuo painon tarkkailu. Olen karpannut jo 8 vuotta, liikun vain koska on pakko ja yritän keksiä aina tekosyitä lintsatakseni. Minusta karppaus on tosi yksikenrtainenn ruokavalio, ei ollenkaan monimutkainen, riittää kun syö runsaasti kasviksia, normaalisti proteiineja ja luonnollista rasvaa.

En nyt niin arvosta hoikkaa ulkomuotoa, ennemminkin nautin hyvästä olosta ja siitä että vaatteet istuvat hyvin. Välillä tulee syötyä liikaa, mutta en hirveästi lipsu ruokavaliostani joulunakaan. Tottakai kannan vastuuni elintavoistani, sehän on selvä.

Vierailija
7/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etsi tilaisuuksia liikkua, mutta harrastan pakostakin arkiliikuntaa (minulla ei ole autoa).

Kyllä.

Olen kasvissyöjä ja sen mukaan menen aina. Jouluna tulee kyllä mässättyä, mutta jouluhan kestää vain muutaman päivän.

4. Hoikilla ihmisillä on terveellinen yksinkertainen ruokavalio, eivätkä he noudata mitään monimutkaisia ohjelmia kuten karppausta.

Syön hyvällä omallatunnolla sitä mitä haluan - arkena kohtuudella, juhlina ihan herkuttelun ilosta.

5. Hoikat ihmiset syövät, kun heillä on nälkä ja lopettavat, kun he ovat kylläisiä.

Pääsääntöisesti näin, herkutellessa vedän usein ähkyt.

Pääsääntöisesti näin. Toteutus ei aina toimi.

Kaipa sitten joo. Kun vaatteet ovat alkaneet kiristää, syy on yleensä ollut minussa.

Vierailija
8/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kohtaa sopii muhun... Mutta olen silti läski.

Vierailija
9/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI sovi oikeen mikään kohta, oon 50 ja edelleen hoikka, paino ei kiinnosta lainkaan, ei muiden eikä oma.

Vierailija
10/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI sovi oikeen mikään kohta, oon 50 ja edelleen hoikka, paino ei kiinnosta lainkaan, ei muiden eikä oma.

Vierailija
11/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 13:33"]

1. Hoikat etsivät ennemmin tilaisuuksia liikkua kuin tekosyitä ei liikkua

Aina käytän rappusia,

Ja kuntosalikortti on jo 10 v käytössä ja TYKKÄÄN mennä jumppaan.

Arvostan normaalipainosta ihmistä ja treenattua vartaloa.

En ahmi.

Vaikka on joulu.

Kyllä olen vähentänyt hiilareita.

En aina.

Sen tiedän.

Kyllä, enkä odota, että joku lääkäri rupeaisi mut hoitamaan, kun on jo vaikeaa hengittää, kuten 150-kiloisella saattaa olla.

Niin ja vaa' lla en käy. 

Hyvin pitää paikkansa ainakin minun kohdallani, paitsi että en käy vaa'alla koskaan. Tarkkailen painoani vaatteiden istuvuuden perusteella.

[/quote]

Vierailija
12/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Aina on aikaa käydä urheilemassa ja hyötyliikunta rocks :)

Vähän vaihdellen tarkkailen ja ulkomuotoa enemmän arvostan kehoni jaksamista ja pystymistä.

Ei päde! Jouluna tulee nimenomaan syötyä ihan eri tavalla - jouluruokia, juustoja, pipareita... Herkkuja tosin säätelen, esimerkiksi suklaata välttelen.

Totta :) Lakto-ovoilen.

Pääsääntöisesti kyllä :) Joskus tulee vedettyä överit :D

Totta. Oman kehon kuuntelu on ykkösjuttu. Mikä sopii toiselle, ei välttis sovi itselle.

???

Kyllähän noista suurinosa piti paikkansa. Terv. 163/52

Vierailija
13/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,4,5,6,7. Vaakaa en omista, vaatteisiin mahtuminen toimii mittarina.

Vierailija
14/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 13:37"]

Naah, synnyin vain sopivilla geeneillä.

[/quote]

Sama ilmeisesti minulla. Kohta 5 taitaa olla ainoa, joka sopii minuun.

Olin liiankin laiha noin 25-vuotiaaksi asti, sen jälkeen normaalipainoinen. Ennen en onnistunut lihoamaan millään, vaikka yritin. Kun olin surullinen/masentunut, lakkasin syömästä. Moni muu toimii toisin päin.

En ole koskaan ollut kiinnostunut liikunnasta enkä ole koskaan kiinnittänyt huomiota ruokavalioon. En tajua mitään kaloreistakaan (muuta kuin, että sellaisia on olemassa).

Mutta "laihat nuoruuden geenit" ovat tainneet kadota minusta, ja tiedostan, että nykyinen elämäntapani (tietokoneen ääressä naposteleminen) johtaa lihomiseen. On aika vaikeaa muuttaa tapojaan nyt, kun on neljäkymmentä vuotta voinut elää kuin pellossa välittämättä siitä, mitä suuhunsa pistää. 

Vierailija
15/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa, muuta kuin ehkä viitonen. 168/48.

Vierailija
16/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut pitävät kohdallani paikkaansa paitsi tuo 3. *Mussuttaa Fazerin sinistä*. Mun motto on ettei sillä ole väliä miten syö Joulun ja uuden vuoden välissä vaan sillä mitä syö uuden vuoden ja joulun välissä

Vierailija
17/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 13:55"]

[/quote]

Sama minulla, Mikään ei sopinut.

En jaksaisi tarkkailla painoa ja ihailla hoikkuutta ja pitää jotain ihmeen ruokavaliota yms.

Olen myös hoikka 50v, joka on herkutellut, kun herkututtaa ja syönyt ruisleipää, kun haluttaa. Karppaukset ja muut on olleet minusta vain muoti-ilmiöitä, jotka ei kiinnosta

Vierailija
18/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 13:33"]

[/quote]

Mun kohdalla pitävät paikkansa kohdat 1, 4, 5, 6 ja 7. 

Muistaakseni kävin vaa'alla viimeksi tämän vuoden tammikuussa. En kyllä muista miksi :) Näkeehän sen paljaalla silmällä ja tuntee olossa onko lihomassa. 

Vierailija
19/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ovat titta. Vaalalla en ole käynyt yli 10 vuoteen, muttaa kyllähän se vaatteista huomaa. Jos vyötä joutuu löysäämään niin sitten katotaan taas hetki tarkemmin lautasmallia:)

Vierailija
20/30 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä voiko tollaiseen luottaa yhtään. Kaikki hoikat jotka tunnen, eivät tunne tarkkailevan ruokavaliotaan millään lailla. Päinvastoin, ne ainakin mun tuttavapiirissä jotka tarkkailevat ruokavaliotaan eniten ovat niitä, joilla on paino-ongelmia.