Mielestäni Tampereen Liikennelaitos nolasi itsensä pahimman kerran nyt jouluna
Kannustetaan autottomuuteen ja kulkemaan julkisilla. Helsingissä homma toimi ja jotenkuten täällä Tampereellakin.
Aina on jouluna ajettu, paitsi joulurauhan aikaan.
Itse en omista autoa ja asumme aika kaukana omasta äiditäni, jonka piti niin tulla jouluna meille kylään, olla yötä jne.
Aattona ei päässyt kun veljeni oli sovittu menevän silloin, mutta tänään oisi tullut ja huomenna mennyt sitten kotiin kun työtkin taas alkaa jo 27.12..
Aina on bussi tosiaan kulkenut, vaikka edes harvoilla vuoroilla. Nyt ei kuljekaan ollenkaan!!! N-O-L-O-A.
Maksut vaan kasvaa , ei asiakaskyselyjä ei mitään millä päätöstä voisin kunnioitta.
Itku pääsi. Odotimme kovin, minä ja 5 lastani. Niin laitoimme mummua varten kaikki valmiiksi ja lapset kyseli innoissaan, etä monelta mummu tulee jne.
No nyt mummu tulee sitten joulun jälkeen, minä vietin joulun ilman aikuista seuraa, koska kerroin muutamalle innoissani,että äitini tulee, joten en sopinut mitään päällekäin.
Tyttärenikin koitti epätoivoisesti, että hän hakee mummun kävellen kynttilälinjan autolta, jonne on 12km suuntaansa, paikassa minne ei edes osaa.
Olkaa onnellisia te, jotka pääsitte läheistenne viereen ja lähelle. Minuakin lämmittää ajatus siitä, että siellä se mummu on omassa kodissaan ja Luojalle kiitos meillä sellainen on.
Liikennelaitos teki julmasti. Monet kaltaiseni autottomat ovat aivan yksin koko joulunpyhät, jumissa massa kodissaan.
Juoppoja sitten kyllä kuskataan taas uudenvuoden aikaan monin erilaisin vuorotarjoiluin.
Jopa kannattaa olla ilman autoa ja luottaa joukkoliiketeeseen!
Tässä kohtaa taksi tulisi liian kalliiksi meille, sillä matkaa välisämme on päälle 100km.
Kommentit (63)
Ainakin viime vuonna kulki tkl:n bussit tapanina ja varmaan myös joulupäivänä. Eihän niitä usein mennyt, mutta kuitenkin. Ainakin tapanina oli myös paljon matkustajia. Ilmeisesti ei ole enää tarpeeksi ulkomaalaisia kuskeja, jotka suostuisivat palvelemaan asiakkaitakin.
Meiltäkin olisi mielellään ilmaisen kyydin saanut jos ap ei olisi noin röyhkeän oloinen..
Joopa joo. Varaa on ollut viiteen tenavaan.... Olisit jättänyt lapsiluvun kahteen niin olisi varaa johonkin muuhunkin. Miten sinä koulutat viisi lasta?
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 14:28"]
Ainakin viime vuonna kulki tkl:n bussit tapanina ja varmaan myös joulupäivänä. Eihän niitä usein mennyt, mutta kuitenkin. Ainakin tapanina oli myös paljon matkustajia. Ilmeisesti ei ole enää tarpeeksi ulkomaalaisia kuskeja, jotka suostuisivat palvelemaan asiakkaitakin.
[/quote]Lue vitun tollo noita linkkejä, ei ole kulkenut bussit Tampereella ainakaan kahtena edellisenä jouluna, eikä varmaan aikaisemminkaan. Tapanina alkaa kulkea taas.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 14:21"]
Ollaanpas täällä ilkeitä ap:lle, saisitte hävetä!
[/quote]ap se täällä yrittä saada omia mokiaan muiden syyksi, hänen tässä pitää hävetä. Ainakaan vuosiin, jos koskaan, ei ole Tampereen bussit kulkeneet joulupäivänä, toisin kuin ap. valehtelee ja mollaa muita luuloineen.
Ai mollaa? Aika moni vastaaja taisi jäädä ilman lahjaa ukoltaan, kun ollaan niin iloisella joulumielellä, jotta...
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 13:28"]
AP:n mielestä bussikuljettajilla ei siis ole oikeutta joululomaan perheensä kanssa? Heillä on ainoa täysin vapaa päivä joulupäivänä ja joillain onnekkailla on myös jouluaatto täysin vapaa. Mutta ilmeisesti AP:lle tärkeämpi, että itse saa joulua viettää ja muiden pitäisi silti kuljettaa. Tampereella ei ole varmaan ikinä omaan muistiini kulkenut bussi joulupäivänä, kuten edelläkin joku muisteli, ettei ainakaan 13 vuoteen olisi kulkenut ja sitä edeltäviä vuosia ei muista. Taksi kulkee kyllä.
T. Tampereella asuva
[/quote]
En tiedä miten Tampereella on, kun en siellä asu, mutta aika moni joutuu joulunakin olemaan töissä, joten olisi ihan kiva että joitain busseja kulkisi myös jouluna. Ei mitään normaaleja arkivuoroja, mutta edes muutama bussi. Se olisi palvelua. Jos autottomilla olisi varaa kulkea takseilla, niin miksi he kulkisivat normaalistikaan busseilla?
Täällä päin nuo bussikuskit ovat sitä paitsi ulkonäöstä päätellen enimmäkseen muslimeja, jotka eivät varmaan edes joulua vietä. Tampereesta en tosiaan tiedä.
Mitenköhän bussikuskeilla menee nuo pyhäkorvaukset? Itse olisin mielelläni töissä kaikki pyhät, koska meillä niistä saa 100% työaikalisän - siis tuplapalkan!
Mun muistini yltää noin vuoteen 1985 ja koskaan ei ole bussit kulkeneet joulupäivänä Tampereella.
Ap on nolo ja säälittävä. Opettele ensi vuonna lukemaan aikatauluja ja suunnittelemaan etukäteen.
Ainakaan viimeiseen 10 VUOTEEN Tampereella ei ole kulkenut bussit joulupäivänä ja aattona liikennöinti loppuu n. klo 14 lukuunottamatta "kynttilälinjoja" hautaismaille. Olen usein joulunvietossa Tampereella, joten tiedän mistä puhun ja olen siksi hommannut itselleni aina kyydin joulupäiväksi (ja aatoksi, jos tulen myöhään).
Ja pieni vinkki, TAKSIT kulkee joulupäivänä. Jos kerran vuodessa ajaa taksilla, tuskin tulee kalliiksi...
Mä asun 11 km päässä keskustasta ja mä aina selvitän ajoissa reitit poikkeuspäivinä. Vanhempani ovat eläkkeellä, ei kummoinen eläke ja itse olen työtön, taksimaksu vaikuttaa pienissä tuloissa kauan.
Juuri tämän takia minä otan hyvissä ajoin selvää julkisista ja suunnittelen menot aikataulujen mukaan.
Jos tämän mokaisin, ei tulis mieleenikään vinkumaan siitä muille.
Jos et olis puskenut ulos 5 lasta, sulla olis ollut varaa maksaa äitisi taksi.
Kylläpä ap hiljeni. No, oppi ei ojaan kaada, kiva saada välillä päivitettyä infoa, ettei tarvitse ensi vuonna kitistä edes täällä. Voithan yrittää itsekin järjestää jonkun kyydin, luulen, että halukkaita läheisiä, sukulaisia tai muuten vaan tuttuja löytyy, jotka bensakorvauksella keikan heittävät...
Höpö höpö. Joulupäivänä eivät ole bussit koskaan kulkeneet. Ei voi tulla yllätyksenä kenellekään lukutaitoiselle. Miksei äitisi tullut jo eilen teille? Aika uusavutonta touhua.
Höpö höpö. Joulupäivänä eivät ole bussit koskaan kulkeneet. Ei voi tulla yllätyksenä kenellekään lukutaitoiselle. Miksei äitisi tullut jo eilen teille? Aika uusavutonta touhua.
Tampereella ei ole ikinä bussit liikennöineet joulupäivänä.
Ja entäs se veli? Onko velikin autoton?
Linja-auton kuljettajana voin sen verran kertoa, että joulupäivä (25.12.) ja juhannuspäivä (se lauantai siis) on ne kaksi päivää vuodessa, jolloin lähes kaikki linjaliikenne on pysähdyksissä. Joulupäivän liikennöinnin vähyyttä selittänee se, että siltä päivältä palkka on +200%, ku normaali sunnutaikorvaus on +100%. Muistelin, että se olis samoin juhannukselta, mutta en löytäny TES:stä vahvistusta sille. Radiossa uutisissa myös sanottiin, että aaton klo 13 lähdöt ajetaan normaalkisti ja sen jälkeen linja-autot kulkevat seuraavan kerran tapaninpäivänä sunnuntain aikataulujen mukaan. Näin on ollut ainakin sen 8v, jonka olen ollut kuljettajana.
Ollaanpas täällä ilkeitä ap:lle, saisitte hävetä!