eikö koulukiusaajilla koskaan ole jälkeenpäin tullut paha mieli siitä mitä ovat tehneet?
olen montakertaa miettinyt että ovatkohan he jollain tapaa vieläkin ylpeitä teoistaan. mä menin läpi yhdeksän vuoden silkan helvetin, kiusaaminen oli sekä fyysistä että henkistä. itsetunto aivan paskana, vieläkin. en ole kotipaikkakunnalla käynyt vuosiin, nyt mulle tarjottiin töitä sieltä. ahdistaa ajatuskin muutosta takaisin sinne, pieni paikkakunta ja monet asuvat vielä siellä. yksi niistä on lääkärinä paikallisessa terveyskeskuksessa, yksi on poliisi.. törmäämistä tuskin voi välttää:(
Kommentit (5)
Ja kaikki ei ajattele niin, että olisi jotain loukkaavaa sanonut, tai se on tuntunut niin vähäpätöiseltä. Jos joku sanoo sua esim. lehmäksi, niin voit sivuttaa sen " vitsinä" tai kieriskellä vuosikausia itsesäälissä. Luulisin, että kiusaajat eivät tajua miltä toisesta on tuntunut, eivätkä edes muista kaikkia sanomisiaan/tekemisiään. Kun toinen taas muistaa loppuelämänsä. Sellaista elämä vaan on.
En ihmettele jollet halua muuttaa takaisin samalle paikkakunnalle missä kiusaajat ovat. Jos kuitenkin tapaat heitä, niin nokka pystyyn vaan ja sano, enpä olisi uskonut että sinusta lääkäri on tullut kun olit niin ilkeämielinen, toivottavasti työsi osaat kunnolla hoitaa.
oletkos läski? ihralaareilla ei ole ihmisarvoa, sori ;)
On sitten lihava, silmälasillinen, toinen jalka lyhyempi tai s-vikainen; se ei koskaan oikeuta kiusaamiseen.
kyllä sellaiset asiat tulevat opinnoissakin eteen.
varsinkaan jos kiusaaja olisi lääkärinä -> en iki maailmassa suostuisi menemään sinne lääkäriin.
Tai sitten jos sinulla olisi pokkaa, sanoisitkin lääkärin vastaanotolla että:
" sinä kiusasit minua" . Voisi mennä lääkäri vähän vaikeeksi.
Kyllähän normaali ihminen katuu ja häpeää. Moni tosin ei välttämättä edes tajua, miten pahat traumat siitä voi jäädä.