wtf? porukka ottaa lapsistaan kuvia lahjakasojen kera,
ja laittaa facebookiin. Siis eiks toi ole jotenkin kummallista ja noloa? "Meidän nisopetteri saikin 34 pakettia, mitenkäs muilla?"
Kommentit (59)
Meillä ekaluokkalainen sai ainakin 10 pakettia joista isoin oli oma telkkari omaan uuteen huoneeseen. Arvatkaapa mikä oli pojan reaktio, kun avasi paketin? "Liian pieni", hän sanoi. Ensi vuonna tulee risuja. Kiittämätön, hemmoteltu...
Ap voivoi miten kateellinen olet :)
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 22:39"]
[/quote]
No menihän hetki, että tämä mainittiin, vai kirjoititko tämän vitsillä? No jos et, niin ihmettelen ihmisiä, jotka sanovat toisten ihmisten olevan kateellisia...
Omista lapsista en laita muutenkaan kuvia facebookiin, mutta kyllä kavereiden lasten lahjakuvat on musta herttaisia. En voi ymmärtää, miten jotain häiritsee, kannattaa sitten varmaan olla avaamatta koko sivua...
Oletko itse tosissasi? Minä ihmettelen ihmisiä, jotka haukkuvat vauvapalstalla YSTÄVIENSÄ facebookiin laittamia kuvia.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 22:51"]
[/quote]
No menihän hetki, että tämä mainittiin, vai kirjoititko tämän vitsillä? No jos et, niin ihmettelen ihmisiä, jotka sanovat toisten ihmisten olevan kateellisia...
[/quote]
Lapsellista touhua, en laita lapsistani muutenkaan kuvia fb:iin, ja keskityin nauttimaan lahjojen jakohetkestä ilman somea.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:01"]
Oletko itse tosissasi? Minä ihmettelen ihmisiä, jotka haukkuvat vauvapalstalla YSTÄVIENSÄ facebookiin laittamia kuvia.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 22:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tonne väliin ängettyyn kommenttiin kommentoin, että en kommentoinut YSTÄVIENI kuvia. Kyseessä ystävän ystävät. Yks näky seinälläni ja katselin sitten muitakin ja totesin että lahjaröykkiöitä näkyvissä. Sitten mä ihmettelin tapaa, en ennen ole moista havainnut. Minusta tapa on kummallinen. Voih! -ap-
Joo, en itsekään ymmärrä tätä joidenkin vanhempien suorastaan kilpailua lastensa lahjoilla ja niiden määrällä :D Tietenkin ymmärrän, jos sellaisen kuvan ottaa ihan viattomassa mielessä.
No eipä itselle ole tullut mieleenkään, että joku laittaisi ko. Kuvia faseen jotenkin kehuskellakseen. Eiköhän ne äidit ja isit ihan vain halua toivottaa fb-kavereilleen hyvää joulua jonkun jouluisen kivan valokuvan kera. Esim joulukortin asemasta moni tekee nykyään näin. Itse en kovinkaan usein laita lapsista kuvia faseen, ja kaverit kyselee väliin, että mikset laita kuvia että näkisi miten ne sunkin tytöt on kasvaneet. No ny jouluna sitten otettiin juuri tällainen kuusen edessä lahjojen kanssa poseeraus -kuva. vaikea kuvitella, että kaveripiirissäni (edes fb) kukaan vetäisi jotain herneitä nokkaan.. eikä muutenole tullut seurattua muiden saamia peukkuja. Saati lahjojen määrä tihrustettua kuvan taustalta. Ehkä mulla on sitten vaan... no, toisenlaisia kavereita. Ja edelleenkin se piilota- toiminto löytyy sieltä, vink vink. Mukavaa joulua!
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:10"]
No eipä itselle ole tullut mieleenkään, että joku laittaisi ko. Kuvia faseen jotenkin kehuskellakseen. Eiköhän ne äidit ja isit ihan vain halua toivottaa fb-kavereilleen hyvää joulua jonkun jouluisen kivan valokuvan kera. Esim joulukortin asemasta moni tekee nykyään näin. Itse en kovinkaan usein laita lapsista kuvia faseen, ja kaverit kyselee väliin, että mikset laita kuvia että näkisi miten ne sunkin tytöt on kasvaneet. No ny jouluna sitten otettiin juuri tällainen kuusen edessä lahjojen kanssa poseeraus -kuva. vaikea kuvitella, että kaveripiirissäni (edes fb) kukaan vetäisi jotain herneitä nokkaan.. eikä muutenole tullut seurattua muiden saamia peukkuja. Saati lahjojen määrä tihrustettua kuvan taustalta. Ehkä mulla on sitten vaan... no, toisenlaisia kavereita. Ja edelleenkin se piilota- toiminto löytyy sieltä, vink vink. Mukavaa joulua!
[/quote]
No näin minäkin varmaan suhtautuisin, mutta yhteen kuvaan liitetty kommentti antoi ymmärtää jotain muuta, siksikin aloinkin tätä pohtimaan. -ap-
Voi ap parkaa, kun täytyy tutkia ystävien ystävien Facebook kuvia ja lukea vielä vieraiden ihmisten viestejä ja tänne vielä kirjoittaa arvostelevasti ventovieraiden kuvista. Jos vieraan ihmisen facebookin kuvaan liitetty kommentti antoi ymmärtää jotain muuta, niin se voi johtua ihan siitä, ettet tunne kyseistä ystävän ystävää, etkä esim. ymmärrä sisäpiirihuumoria. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa kavereiden kaverien viestit ja keskityn lukemaan vain omien tuttujen päivityksiä, mutta meitä on moneen junaan.
Kyllä mulla ainakin on tämmösiä ystäviä, jotka ovat kyllä muuten aivan ihania ihmisiä, mutta tuo fb saa ne jotenkin sekaisin :) laitetaan ihan tarkoituksella tämmösiä kattokaa mitä minä tein tai eikös lapseni ole ihquja -kuvia, ja sitten kytätään tuleeko paljon tykkäyksiä. Jos ei sitten siellä saa tarpeeksi huomiota, kiukutellaan kotona miehelle ja lapsille. Ihan aikuisten oikeesti.
Minun ystävistäni kukaan ei ole laittanut tuollaisia kuvia, vain joulutoivotuksia ja yhdessäolopäivityksiä. Erilaisia ystäväpiirejä nähtävästi.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 15:35"]
Meninpä sitten laittamaan tuollasen paheksutun kuvan/kuvat faceen niitä muutamaa ihmistä varten, jotka syystä tai toisesta eivät päässeet olemaan fyysisesti paikalla aattoiltana. Joten pahoittelyt kyttääjille jos teillä nyt moisten takia meni joulutunnelma pilalle.
[/quote]
Ei kyse ollutkaan nyt siitä, että jonkun kivan kuvan jouluaatostaan laittaa faceen, vaan siitä että kuva on selkeästi laitettu sillä ajatuksella, että kattokaa nyt kun meillä lapset sai näin ja näin paljon lahjoja ja vähänkö oli hienot tarjoilut ym. Näitäkin kun on. Ja nämä ihmiset laittaa niitä kuvia yleensä muutenkin harva se päivä, ei pelkästään jouluna.
[/quote]
kerrohan mistä erotat sen mikä on laitettu kaukana olevia sukulaisia ja ystäviä varten, mitkä taas esittelyn vuoksi? mä kun tyhmänä ihmisenä en moisia osaa erottaa......
Minun Käyttäjätilin on minun. Julkaisen siellä ihan, mitä itse haluan ja tärkeänä pidän. Aina voi poistaa kavereista, jos minun julkaisuni häiritsevät. :)
Kuvia voi ottaa muistoksi, se on ihan normaalia, mutta en minä lahjavuorikuvia jakoon laittaisi. Jos joku haluaa laittaa, sekään ei minua haittaa eikä niitä ole pakko katsella tai kommentoida, onneksi.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 16:02"]
Minun Käyttäjätilin on minun. Julkaisen siellä ihan, mitä itse haluan ja tärkeänä pidän. Aina voi poistaa kavereista, jos minun julkaisuni häiritsevät. :)
[/quote]
Juu, ja sinun käyttäjätililtäsi voivat tallentaa omalle koneelleen kuvia kaikki ne, jotka niitä näkevät ja postittaa niitä sitten kaiken maailman keskustelupalstoille ympäri maailman... Mikä kerran on internettiin postattu, sitä ei sieltä poies saa. :D
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 21:44"]
ja laittaa facebookiin. Siis eiks toi ole jotenkin kummallista ja noloa? "Meidän nisopetteri saikin 34 pakettia, mitenkäs muilla?"
[/quote]
Facebook on kummallista ja noloa.
[/quote]
Olen kanssasi täysin samaa mieltä!
Huh, miten katkeraa porukkaa. Toivottavasti minun kaverini eivät ole tuolaisia, no tuskin ovat, kai tuolaisen v-mäisen luonteen yhdistettynä kummalliseen katkeruuteen erottaa kaukaa. Minua ei kavereiden joulukuvat lapsista häiritse yhtään, se ei ole minulta pois ja laitanpa itsekin sinne pari kuvaa, kun vaan ehdin. Hankkikaa elämä ja poistakaa sellaiset kaverit Facebookista, joiden elämä häiritsee teitä noin ylenpalttisesti..