Uskovaisten lapset outsidereita?
Onko vain sattumaa vai tuleeko uskovaisten lapsista outsidereita? Meidän koulun outsidereiden lasten vanhemmat uskovaisia joten onko se vain sattumaa vai käykö siinä monesti niin?
Kommentit (29)
Minä olin lapsena hyvin ulkopuolinen luokan porukoista ja koin sen johtuneen uskovaistaustoista. En voinut osallistua kaikkeen mihin muut,koska vanhemmat kokivat asioita synniksi ja epäsopiviksi. Kokemukseni pohjalta voin hyvin uskoa ap:n havaintojen olevan totta.. Tiedä sitten onko..
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 21:21"]
Mikä on outsider?
Kyselee uskovainen, joka on niin outsider, ettei edes tunne termiä ;)
[/quote]
Outsider koulussa on kuulemma lapsi tai teini joka ei ole suosittu (muut pelkäävät tutustua niihin koska se voi vahingoittaa niitten imagoa ja voivat itse joutua samaan joukkoon). Hyvin julma on lapsukaisten maailma nykyään.
Kun itse olin yläasteella, olivat koulun suosituimmat tytöt hartaan uskovaisista perheistä. Tosin niitä "suosittuja" oli kahta porukkaa, oli ne nätit, fiksut ja filmaattiset (sellaiset tulevat oikis-lääkis-kauppis-ihmiset) ja sitten oli sellaiset rautatieasemalla hengailijat.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 21:42"]
Minä olin lapsena hyvin ulkopuolinen luokan porukoista ja koin sen johtuneen uskovaistaustoista. En voinut osallistua kaikkeen mihin muut,koska vanhemmat kokivat asioita synniksi ja epäsopiviksi. Kokemukseni pohjalta voin hyvin uskoa ap:n havaintojen olevan totta.. Tiedä sitten onko..
[/quote]
Toi tietenkin voi vaikuttaa asiaan ja eivät ehkä kuulu niihin räväkkämpien joukkoon silloin. Teini kertoi että nämä meidän kyseiset outsiderit eivät käytä niin muodikkaita vaatteita, että se olisi tunnusmerkkinä jokaisessa tapauksessa vaikka perheet ovat hyvinkin varakkaita.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:16"]
[/quote]
Toi tietenkin voi vaikuttaa asiaan ja eivät ehkä kuulu niihin räväkkämpien joukkoon silloin. Teini kertoi että nämä meidän kyseiset outsiderit eivät käytä niin muodikkaita vaatteita, että se olisi tunnusmerkkinä jokaisessa tapauksessa vaikka perheet ovat hyvinkin varakkaita.
[/quote]
Joo, ei minullakaan todellakaan ollut muodikkaita vaatteita. Tai alkoi olemaan siinä vaiheessa, kun itse tienasin rahaa..
Minun kokemukseni mukaan ainakin helluntailaislapset pyörivät paljon omissa piireissään, kotona hyväksytyt kaverit löytyvät seurakunnasta jne. Oman 10 v tyttäreni luokalla on hellarityttö, jonka kanssa koulussa ovat kavereita mutta heillä on niin erilainen maailmankatsomus.. mm. Harry Pottereita ei saa lukea taikuuden takia jne. joten Ja minä olen yh, joten olen kai siksi paheksuttu.
Meitä uskovaisia ja uskovaisten lapsia on niin moneen junaan, että ei voi yleistää. Toisaalta, eikö ole ihan hyvä, että niistä kaikkein pahimmista teinijutuista pysyykin joskus outsiderina?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:16"]
[/quote]
[/quote]
Joo, ei minullakaan todellakaan ollut muodikkaita vaatteita. Tai alkoi olemaan siinä vaiheessa, kun itse tienasin rahaa..
[/quote]
No joo. Aika ihmeelliseksi se maailma on mennyt. Periaatteessa saa erottua joukosta mutta sitten sitä ei kuitenkaan hyväksytä. Pystyykö koulun rehtori vaikuttamaan kiusaamisiin ja näihin hyväksymisjuttuihin vai miksi joissakin paikoissa sellaisia ei ole?
Mikä on outsider?
Kyselee uskovainen, joka on niin outsider, ettei edes tunne termiä ;)