Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsesi on saanut värjäyttää hiuksiaan?

Vierailija
24.12.2013 |

Onko ok antaa 10v tytön ottaa raitoja? Eikait kampaamoissa ole mitään rajoituksia lasten hiuksien värjäämisen suhteen?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v. on ikäraja nykyisin.

Vierailija
2/24 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi alle 16-vuotiaan värjätä, paitsi terveyssyistä myös siksi, että lapsilla väripäät näyttää ihan kauheilta. Olen aina pitänyt sitä wt-perheen merkkinä jos lapsilla on värjätyt hiukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta itse sain alkaa sävyttää ehkä 13- tai 14-vuotiaana. Nykyäänhän värjäämistä ei kai tosian suositella alle 16-vuotiaille.

Mites olisi sellainen latvojen liukuvärjäys? Ei olisi kosketuksessa päänahan kanssa eikä tule rasittavaa juurikasvua, sen kun leikkaa latvat pois jos alkaa kyllästyttää. Muistaakseni L'Oreal on mainostanut sellaisia tuotteita, siis ihan kaupasta saa.

Vierailija
4/24 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joillakin tuon ikäisillä näyttää olevan ihan kestovärikin päässä. Meillä sai ekan kerran värjätä yläasteelle mentyään.

Vierailija
5/24 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäraja kampaamoissa on 16 v.

Vierailija
6/24 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin lapseni on nyt 12 vuotias, enkä ala vielä puhumaankaan hiusten värjäyksestä, eipä ole kyllä tytär kysellykään. Tyttö ei ala niihin puuhiin itsenäisesti, sen tiedän. Itse värjäsin varmaan joskus 16 vuotiaana ensimmäisen kerran.

Vierailija
7/24 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tosi ettei kampaamot värjää? Saavatko sakkoja jos sen tekevät? Saako perheet sakkoja jos lapsen tukka on värjätty? Mitä jos menee muualle värjäämään? Esim. Virossa tai eu:n ulkopuolelle? Kuinka meinaavat valvoa? 

Vierailija
8/24 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tytön hiukset oli blondattu kun täytti 8. Ei mee jakeluun... Itse antaisin 12-13 vuotiaana kokeilla, mutta en jatkuvaa värjäystä. Vaikka tiedän että lähtee lapasesta helposti kun ekan kerran kokeilee.

Vierailija
9/24 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako teidän tytöt käyttää kynsilakkaa?

Vierailija
10/24 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän likan hiukset on 9 vuotiaasta asti raidoitettu

Vierailija
11/24 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/24 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä alan olla ihan pulassa tuon kohta 5 veen kanssa.. kun hällä on kuulema niin ruma tukka ja kaupasta sais niin hienoja värejä. Mietin, jos sille vois pari ohutta raitaa sipaista johonkin kun seuraavan kerran omaa tukkaa värjään. Tietenkin niin, että ei osu päänahkaan se väri eikä niin, että ne raidat nyt koko maailmalle sieltä päästä kirkuu. Kynsilakkaa laitetaan silloin tällöin, mutta kynsilakan poistoainetta en oo käyttänyt vaan saa kulua itsekseen pois.

Vierailija
13/24 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin sai 10 vuotiaana ottaa raitoja, ja ihan kampaamossa. Alkoivat rasvottumaan, niin sai paremman näköiseksi.. Eikä aina olleet rasvapää liimatukkia.

Koulussa on monella värjätyt tukat ja ne on aina niin rumia tummia. Valkoinen iho, vaalea tyvi kasvu ja paksut mustat silmämeikit. 4-6 luokkalaisilla. Ovat olevinaan niin nättiä, että.. Yök.

Kähertäjäliitto tosiaan suosittelee 16 vuotta värjäyksen ikärajaksi. Mutta tiedän useita kampaajia, jotka värjäilevät omien lastensa päitä, jos viisi vuotiaasta alkaen. :(

Vierailija
14/24 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tytär on vasta ekalla, mutta itse sain värjätä hiukseni seiskalla kun vaan värjäsin, enpä paljon kysellyt. Oman tyttäreni en antaisi myöskään vielä ala-asteella värjätä enkä meikata, kynsilakkaa olen antanut pikkurilliin joskus, tosin en itsekään lakkaile kynsiäni hoitotyön takia.

Vierailija
15/24 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain ikärajoja nykyään? Itse 70-luvun alussa syntyneenä, permiksiä laitettiin mulle jostain 3 vuotiaasta alkaen! Ihme kyllä ei mun tukka tai päänahka niistä kärsinyt. Raitoja ja värjäyksiä laitoin kylläkin vasta yläasteella.

Nykyään minusta aika nuorilla näkyy värjäyksiä ja raitoja, tytöistä ainakin ala-asteen loppupuolella on jo monella.

Vierailija
16/24 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JKOs olisi tyttö, niin varmaankin olisin antanut värjätä vasta 14-15-vuotiaana. Ala-asteikäisenä en olisi siihen suostunut, koska meikki tai hiusväri lapsen päässä näyttää hyvin halvalta ja mauttomalta. Poika värjäsi yläasteikäisenä.. olikohan kasilla. Leikkasi tuhkanvaalean pitkän tukkansa lyheksi ja värjäsi melkein mustaksi.

Vierailija
17/24 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itelläni ei oo lapsii mutta kai siinä on nykyään ikäraja jotain 16v.Voihan se olla oma valinta jos ostaa kaupasta värin ja värjää.Tuskin kaupas kukaa kysy kelle pistät tota värii?kuinka vanha se on??. 10v on jo iso!Mix sen hiuksii vois värjätä

PS.oon itekki 10 v ja haluaisin värii

Vierailija
18/24 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma kampaaja on sanonut, ettei suosittele alle 16-vuotiaille väriä. Tyttö täyttää kesällä 16, sai värjätä ekan kerran noin kk sitten. Vaalensi osan hiuksista ja kampaajan oli pitänyt pestä väri etuaikaan pois, koska väri kirveli päänahkaa niin paljon. Päänahka oli paikoin ihan punainen. Ihan kivat hiukset tuli, mutta ei varmaan värjää uudestaan vähään aikaan. 

Vierailija
19/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotiaana raidat 

Vierailija
20/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 v meillä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme