Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (321)

Vierailija

Minäkään en omista farkkuja.  

Vohvelirauta nyt ei ole mikään "ihan tavallinen kodin perusesine."  Joskus on ollut lahjana saatu ja jonnekin se on kadonnut, ei käyttöä.

Vedenkeitintä en omista enkä leivänpaahdinta.  Nekin siksi, kun en tykkää, että keittiön tasot on täynnä jotain vempaimia ja johtoja.  Muutenkin on vähän tilaa.

Rumpukuivainta en tarvitse, koska asun maalla ja ulkotilaa kyllä riittää pyykkinaruillekin.  Rakastan tuulessa kuivuneen pyykin raikasta tuoksua.  Sateen varalta on kyllä kuistitilaakin, missä pyykit pysyy sateelta suojassa.

Mutta kai mulla sitten kaikki muut tavalliset kodin esineet on, on jopa iso kirjahylly, josta en koskaan luovu.

Robotti-imuria en katso tavalliseksi kodin esineeksi, mutta siis sitäkään mulla ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämän hetken elämäntilanteesta puuttuu yksi, mikä on "kaikilla", eli pieni, matala pöytä sohvan edestä. Ei sellainen edes mahtuisi meidän olohuoneeseen.

Silloin kun meillä oli vauva, meiltä puuttui yksi esine, joka on "jokaisessa" vauvaperheessä, nimittäin hoitopöytä. 7 lasta on kouluikään (ja osa ylikin) kasvatettu, eikä ole vielä hoitopöydän tarvetta tullut.

Sama täällä.  Pieneen olohuoneeseen ei mahdu minkäänlaista sohvapöytää.  Joten lehdet, kaukosäätimet,  silmälasit, kännykät, sukankutimet sun muut sekä leivänmurut on aina siinä sohvalla.  

Tosin mitä olen katsellut näitä hienoja kotien sisustuksia, niin niissähän sohvapöydällä on vain vieraskielinen sisustus- tai muotilehti.  Jos sohvapöytä on olemassa vain niitä varten, niin totisesti en sellaista sitten tarvitsekaan, oli tilaa tai ei.

Niin ja ei meillä kyllä ole myöskään niitä lampaantaljoja tai tekoturkislärpäkkeitä "rennosti" sohvalle heitettynä.  Koira varmaan rakastaisi juuri sellaisia.  Aika äkkiä ne olisi hurjan näköiset.  En tosin tiedä niille mitään erityistä käyttöäkään, kai ne on vain koristeita niin kuin ne homet ja livelovet siellä seinilläkin.

Ja ne tikkaatkin puuttuu, onneksi ei ole niihinkään tilaa, pian turhuuksissani olisin sellaiset tullut hankkineeksi ja voin vain kuvitella, minkä näköiset ne sitten lopulta olisi, täynnä vaateriepuja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Perheessämme ei ole autoa, mikroaaltouunia, pyykinpesukonetta, astianpesukonetta, televisiota, vedenkeitintä, ompelukonetta, pelikonsolia..

Miten pesette ja korjaatte vaatteet ym.?

Vierailija

"Normaaleja" tavaroita/huonekaluja joita mulla ei ole:

- sohva, nojatuoli tms. (haluaisin kyllä, mutta ei mahdu pieneen asuntoon)

- kirjahylly tai ylipäätänsä joku hylly (säilytän vähät kirjani tms työpöydän laatikossa tai vaatekaapissa)

- hiustenkuivaaja

- televisio

- kenkälusikka (vanhempi väki on kysynyt sitä)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Televisio, kahvinkeitin, tietokone, pesukone puuttuu.
Muistan kun muinaisaikoina meillä ei ollut pesukonetta, juoksimme mummolassa pyykkiä pesemässä.  Sitten mummo oli laittanut kuivat pyykit muovikassiin, kassi löytyi vasta 20 vuoden päästä.  Miten menettelet pyykkihuollon kanssa?

Vierailija

Silitysrauta, mikro, kahvinkeitin, vedenkeitin, hiustenkuivain, suoratoistokanavat, kattolamppu, sohvapöytä, työpöytä ja -tuoli, sateenvarjo.

En ole tarvinnut noita tai olen korvannut jollain muulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheessämme ei ole autoa, mikroaaltouunia, pyykinpesukonetta, astianpesukonetta, televisiota, vedenkeitintä, ompelukonetta, pelikonsolia..

Miten pesette ja korjaatte vaatteet ym.?

Luuletko, että suurin osa ihmisistä omistaa ompelukoneen, ja vielä ihan vaan siksi että saa korjattua vaatteet? :D hahaha.

Vaatteet voi muuten korjata käsinkin, ja jos ei voi niin voi pistää pois käytöstä tai antaa jollekin toiselle korjattavaksi tai mitä vaan.

Pyykit voi pestä käsin tai esim. taloyhtiön pesutuvalla tai vaikka pesulassa.

Vierailija

Astianpesukone. se ei mahtuisi minnekään ja yksin asun. pesukonetta ei ole ollut reiluun puoleentoista vuoteen mutta sellanen on tulossa. Mikroaaltouunia ei ole. Homma hoituu uunissa. telkkari oli myöskin tosi pitkään poissa ja nyt pari kolme viikkoo käytössä muttei nyt 4 päivään. Kosketusnäytöllinen älypuhelin. Ei kiitos. se karttasysteemi siinä vois alla ainut hyvä kun liikkuu tuntemattomilla paikoilla. ikää on 40 vuotta ja olen mies. Rahasta nämä ei ole kiinni.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat