Mies pilasi jouluni eilen...
tokaisemalla lasten lahjojen paketoinnin yhteydessä, ettei minulle ole ostanut yhtään lahjaa, koska minulle on kuulemma vaikea keksiä yhtikäs mitään.
Oikeasti, tosi lapsellista, mutta pillahdin itkuun ja nyt on koko ajan itku kurkussa. En siis tule saamaan yhtäkään pakettia tänään.
Vähän varmaan lapsetkin ihmettelee.
Joka vuosi olemme toisillemme ostaneet ja nytkin mulla on miehelle säkillinen vaatteita paketoitu. Jotka vielä hain naapurikaupungista, miehen lempiliikkeestä.
Enkä ole edes vaikea ihminen. Olisin ollut onnellinen vaikka Säästöpörssin lahjakortista, kunhan nyt jotenkin olisi minua muistanut :(
Mitenkäs tästä pääsee yli?
Kommentit (57)
No jostakin syystä miehesi jätti lahjan ostamatta. Ja se on niin ettei kenellekään automaattisesti kuulu lahjoja ostella vaan se antamisen ilo kuuluu sille antajalle.
Moni nainen sanoo ettei koskaan valita mutta huomioni mukaan se ei ole totta. Moni mies jättää lahjan koska on KUUNNELLUT naistaan vuoden mittaan ja tajunnut ettei pieni lahja välttämättä kelpaa. Miehet myös tajuavat paremmin perheen taloudellisen tilanteen. Jos rahat on vähissä niin kymppikin on paljon.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 07:51"]
Siis voi herra jumala... Ja paljon sulla oli ikää?
[/quote]
Ei tuossa kyse ole lahjasta vaan siitä onko toinen ajatellut sinua.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 07:51"]
Siis voi herra jumala... Ja paljon sulla oli ikää?
[/quote]
Ei tuossa kyse ole lahjasta vaan siitä onko toinen ajatellut sinua.
[/quote]
Eiköhän se mies ollut nimenomaan ajatellut tätä ap:ta kun jätti lahjan hankkimatta. Jos on kovin vaikea akka niin aikapaljon sellaista tulee ajteltua vaikkei niin tahtoisikaan.
Lapsellista. Sain mieheltä kylpytakin, koska toivoin sitä. Jollen olisi toivonut mitään, en olisi saanut mitään. Tosin en olisi kyllä mieltäkään siitä pahoittanut. Mies totesi, kun lahjat avattiin, että olisiko mulle pitäny ostaa jotain muuta, kun sain vain yhden paketin. Totesin heti, että ei, ihanampaa oli nähdä lasten ilmeet lahjoja avatessa ja lahjat ei tuo mulle joulua. Sen tuo tämä rauhallisuus, kuusi, yhdessä olo, jouluruoka, joululaulut. Pärjään, vaikka en saisi lahjoja. Joten pahoitit mielesi aivan turhasta.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 18:35"]
Lapsellista. Sain mieheltä kylpytakin, koska toivoin sitä. Jollen olisi toivonut mitään, en olisi saanut mitään. Tosin en olisi kyllä mieltäkään siitä pahoittanut. Mies totesi, kun lahjat avattiin, että olisiko mulle pitäny ostaa jotain muuta, kun sain vain yhden paketin. Totesin heti, että ei, ihanampaa oli nähdä lasten ilmeet lahjoja avatessa ja lahjat ei tuo mulle joulua. Sen tuo tämä rauhallisuus, kuusi, yhdessä olo, jouluruoka, joululaulut. Pärjään, vaikka en saisi lahjoja. Joten pahoitit mielesi aivan turhasta.
[/quote] Siis tä, sä sait lahjan ja kun ap ei saanut, niin ei olisi myöskään saanut pahoittaa mieltään siitä. Sulla olis loistava ura loogikkona.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 09:33"]
Sanotaanko jossain päin Suomea oikeasti "jos kohta"? Kuulostaa Aku Ankan puheelta. En ole ikinä oikeassa elämässä kuullut.
[/quote]
Klassista av:tä, tartutaan aina olennaiseen ;)
Miten ne lahjat ottaa noin kovasti tunteiden päälle? Mulle ainakin riittää yhdessäolo ja hyvä ruoka. :)
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 18:35"]
[/quote]
Minä sain mieheltä monta lahjaa ja silti nautin kuusen loisteesta ja lasten ilosta ja joulurauhasta. Ne eivät ole toisiaan poissulkevia seikkoja.
On myös miehiä, joiden mielestä on ihana ostaa vaimolleen lahjoja.
Meillä mies on tosi huono ostamaan lahjoja, vaikka muuten on ihana aviomies ja isä. Ei ollut mulle ostanut mitään ja sanoin, että ei tarvitse sen takia lähteä enää tänään kaupoille. Sanoin siis ystävällisesti ja tarkoitin sitä. Kuitenkin itse päätti käydä hakemassa kirjan (samalta kirjailijalta ostaa joka vuosi uusimman romaanin), alkoi kai harmittaa kun ei ollut ajoissa muistanut hoitaa. Olen iloinen että haki, mutta olisin selvinnyt ilmankin.
Aikaisemmin minulle tämä lahja-asia oli myös todella tärkeä, mutta nyt kun on ikää ja elämänkokemusta kertynyt, huomaan että en enää tarvitse tällaista muistutusta... tiedän että olen hänelle muutenkin tärkeä, näyttää sen joka päivä teoilla ja sanoilla, tukee vaikeuksissa ja kiittää hyvinä päivinä minua tuesta.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 07:51"]Siis voi herra jumala... Ja paljon sulla oli ikää?
[/quote]
Voi herranjumla paöjo sulla on ikää? Itselleni on kunnia ostaa naiselleni lahja vuosi vuodelta
No minun mieheni toi minun paketin kuusen alle ennen kun pukki kävi. Tästä lapset päätteli et olen ollut tosi tuhma kun isä oli joutunut ostamaan mun lahjan
Kyllä ap minäkin olisin pahoittanut mieleni! Ja en sentään ole mikään "lapsimorsian", vaan ikää yli 40-vuotta... Mutta meillä on tapana ostaa synttärilahjatkin toisillemme, ja olisi kurjaa, jos pukki toisi paketteja lapsille, mummolle, tädille ja iskälle (jotka siis kaikki viettivät joulua meillä) ja äiti ei saisi mitään. Koirakin sai paketteja... No, sain sentään yhden paketin mieheltäni, juurikin lahjakortin, yhden pikkupaketin siskoltani, ja itse olin ostanut itselleni muutaman mieluisen paketin, nimittäin konserttilipun ja yhden DVD:n, joista saan sitten nauttia myöhemmin. Osta sinäkin itsellesi ensi vuonna muutama mieluisa lahja, niin saat jotain, eikä harmita niin kovin.
Ei oikein tunnu edes todelliselle, että aikuinen ihminen pillittää kuin kakara jostakin lahjasta. Useampaan kertaan maininnut vielä, että en ole vaikea ja kaikkeen tyytyväinen. Miten sen yhden viestinsi lopussaolikaan, jos kohta.... sitä lahjaa haluaisikaan vai miten se meni. Mielestäni siellä kiukuttelee tavallisen vaikea nainen ja ehkä juuri siitä syystä miehesi onkin päättänyt jättää sut lahjatta, ihan oikein sulle!
Mitä tulee teihin muhin "kostonenkeleihin", onko Suomen naiset ihan oikeasti noin sairasta sakkia, että keksitään mitä kummallisempia tapoja kostaa joku olematon jouluhjan saamatta jääminen. Aikuistukaa ja nauttikaa niistä asioista mitä teillä on, toivoa saa mutta sen vuoksi ei kannata menettää mitään jos toiveet ei toteudukaan!