Mies pilasi jouluni eilen...
tokaisemalla lasten lahjojen paketoinnin yhteydessä, ettei minulle ole ostanut yhtään lahjaa, koska minulle on kuulemma vaikea keksiä yhtikäs mitään.
Oikeasti, tosi lapsellista, mutta pillahdin itkuun ja nyt on koko ajan itku kurkussa. En siis tule saamaan yhtäkään pakettia tänään.
Vähän varmaan lapsetkin ihmettelee.
Joka vuosi olemme toisillemme ostaneet ja nytkin mulla on miehelle säkillinen vaatteita paketoitu. Jotka vielä hain naapurikaupungista, miehen lempiliikkeestä.
Enkä ole edes vaikea ihminen. Olisin ollut onnellinen vaikka Säästöpörssin lahjakortista, kunhan nyt jotenkin olisi minua muistanut :(
Mitenkäs tästä pääsee yli?
Kommentit (57)
Mä en rehellisesti sanottuna ymmärrä tuota että aikuisille ei osteta. Mä nautin lahjojen ostamisesta ja antamisesta. Haluan antaa myös aikuisille ja varsinkin rakkaalle miehelleni jotain mieleistä.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 08:08"]
Vaihdetaan tilannetta, meillä miehen kanssa sovittu, että aikuiset ei tarvitse lahjoja ja mitä toi idiootti tekee?! Ostaa lahjan! Kyllä vituttaa. En varmasti avaa!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 08:04"]
Sain paketin :)
Uuden kylpytakin. Edellinen onkin yo-lahja ja totaalisen räjähtänyt.
Osa ymmärsi mun pointin, osa ajatteli kyynisyyden katkeroittamalla mielellä. Kyllä me eilen jo naurettiin mun kossaukselle ja varmasti mies kuittailee, mutta sen hänelle suon.
Rauhallista joulunaikaa!
[/quote]loppu hyvin kaikki hyvin. Hyvää joulua.
Tuohon kyllä tottuu... Itse en yleensä saa mitään mutta jos mies keksii jotain niin välillä saan sitten ipadeja, huippukännyköitä yms. Itse annan aina tyyliin paidan ja kalsarit. Eilen en saanut mitään. En viitsi pahastua.
Siis voi herra jumala... Ja paljon sulla oli ikää?
Mä saan lapsilta paketit :) Ihanat 7- ja 10-vuotiaat mulla <3 Mies on kautta aikojen tehnyt lahjojen ostamisesta vaikeaa, ei edes kummipojalleen ole moneen vuoteen saanut mitään hankittua. Olkoon vaikea! Niin ja nykyään ostan aina itselleni kirjan, jonka paketoin myös.
Tuossa on ketju missä pääosin morkataan yli 30:nä ensi kertaa raskaaksi tulevia. Mutta oikeastaan hankalampia ovat nämä mielensäpahoittajalapsimorsiamet
Ota joku välipäivä ihan vain itsellesi, jätä mies lasten kanssa ja raidaa alennusmyynnit joululahjaksi itsellesi. Tai vielähän ehdit kauppoihin hakemaan pienen paketinkin itsellesi lahjasäkkiin. Silloin pukki ainakin tuo mieleistä! ;)
Ja muista, että vaikka miehesi on tylsä törppö, olet kuitenkin oikeasti lahjan arvoinen ja upea nainen!
Joo, tiedän että on lapsellista. Mutta kun on joka joulu ja syntymäpäivä muistanut pikku paketilla. Nyt ei sitten jaksanut nähdä tuota vaivaa. Ja tapa jolla asian ilmaisi oli tosi tökerö.
Toi alennusmyynti oli hyvä juttu! Meillä lapset jo niin isoja, etten "omaa aikaa" shoppailuun tarvitse, mutta ehkä itsekkäästi keksin itselleni jotain.
Vaihdetaan tilannetta, meillä miehen kanssa sovittu, että aikuiset ei tarvitse lahjoja ja mitä toi idiootti tekee?! Ostaa lahjan! Kyllä vituttaa. En varmasti avaa!
Mun mies pilasi mun eilisen päivän paistamalla iljettävästi haisevaa kinkkua ja juomalla sen seurana joulukaljaa. Mua niin inhottaa kaikki siansyöjät ja varsinkin sen syömisen hehkuttaminen. Joo, eihän toi mikään oikea syy ole, mutta jotenkin vaan inhottaa ja ärsyttää kattoa huono vartaloisen miehen mässäämistä.
Mulla meni pilalla joulu, kun eilen kaupassa oli lapsi isänsä kanssa. Isä haisi viinalta, kauppakärryssä oli lava kaljaa. Lapsi pyysi itselleen mehua, mutta isä kivahti kuinka ei ole varaa :'(
Tää on provo, mutta jos ei, niin ota piiloon ne ukon lahjat ja ala kysellä leikillisesti virnistellen, "mitähän minä saan". Älä anna niitä ostamiasi lahjoja, jos se urpo on jättänyt ostamatta sulle.
Kasi pahoittele purkaustansa. Ap, et ole lapsellinen loukkaantuessasi moisesta!
Minua ihmetyttää junttisuomalaisten huonot parisuhteet. Ja yksi syy löytyy tästä surullisesta tavasta unohtaa puolison muistaminen niin arjessa kuin juhlassakin. Älkääkä oikeasti alkako selittään mitään, että mies osoittaa rakkauttansa arjessa vaihtamalla lampun tai tankkaamalla auton täyteen bensaa. Sellainen selittely on täyttä itsepetosta. Naiset tekee ihan samaa. TIlastollisesti ottaen he huolehtivat enemmän miehen ja perheen tarpeista ja siltikin muistavat vielä ilahduttaa pienillä lahjoilla ja eleillä!
Nyt sinun täytyy selittää miehelle. kuinka tärkeää sinulle on muistaminen lahjoilla. Jos miehesi näki sinun itkevän, olettaisin empaattisen olennon haluavan korjata aiheuttamansa mielipahan. Minä miehenä korjaisi heti tilanteen. Hankkisin lahjan vielä tänään joko kaupasta tai netistä.
Kerroitko tunteistasi miehelle? Niille voi oikeasti vääntää rautalangasta omat tarpeensa ja toiveensa. Ei se ole väärin, ei kovin ihanteellista, mutta jos muina vaihtoehtoina on jatkuva mielipaha toisen tekemättä jättämistä ja tekemisistä tai ero; niin valitseppa siitä.
Kiitos ihanat myötätuntoiset ihmiset!
Sanoin miehelle, että loukkaannuin pahasti ja etenkin kun töksäytti asian tylysti. Mulle olis riittänyt sukkapaketti. Vanhempani tulevat meille jouluksi ja perinne on ollut, että jokainen aikuinen saa puolisoltaan paketin. Nyt mä olen ainoa, joka ei pakettiaan saa.
En taida olla ainoa, jolle mies on aiheuttanut joulukriisin. :) ap
Mistä ap tietää saako yhtään pakettia? Minä ainakin olen muijaa kiusannut sanomalla etten ole ostanut mitään vaikka aina olen jotain ostanut ja pääasia että lapsille on lahjoja.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 08:37"]
Mistä ap tietää saako yhtään pakettia? Minä ainakin olen muijaa kiusannut sanomalla etten ole ostanut mitään vaikka aina olen jotain ostanut ja pääasia että lapsille on lahjoja.
[/quote]
Tuskimpa, sen verran mies hätääntyi reaktiotani, että olisi totuuden paljastanut :)
en ole mikään drama queen, mutta jostain syystä nyt kolahti. ap
Mielensäpahoittavat lapsimorsiamet.
Tavallaan sellaisia on netti täynnä hakemassa huomiota.
Mies lähti naapurikaupungista hakemaan kuuseen uusia valoja, kun edelliset kärvähtivät jo eilen. Saapas nähdä tarttuuko mukaan ap:n paketti :)
Epäilen, sillä yritti houkutella minut mukaan reissulle.
Jos kohta, en mitään "väkisin" keksittyä, paniikissa haettua ole vailla.
Kaupathan on vielä auki! Nyt sanot miehelle että tahdot ainakin yhden lahjan ja lähetät hakemaan. Kyllä mun mielestä ihan minkä ikäinen tahansa saa pahoittaa mielensä jos mies ei olekaan lahjaa ostanut vaikka on luullut niin. Itse olen 34v ja kyllä mulle tulisi paha mieli jos mies ei olisikaan ostanut yhtään lahjaa.
Ja jos mies ei nyt mitenkään voi lähteä ostamaan lahjaa niin pyydä että kirjoittaa sulle kortin missä kertoo minkä lahjan hankkii sulle joulunpyhien jälkeen.
Sain paketin :)
Uuden kylpytakin. Edellinen onkin yo-lahja ja totaalisen räjähtänyt.
Osa ymmärsi mun pointin, osa ajatteli kyynisyyden katkeroittamalla mielellä. Kyllä me eilen jo naurettiin mun kossaukselle ja varmasti mies kuittailee, mutta sen hänelle suon.
Rauhallista joulunaikaa!