Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vanhemman vuokra-asunnosta saada asuntotukea?

M21
06.10.2020 |

Muutan Helsinkiin yliopistoa varten. Mun isällä on noin 15 vuokra-asuntoa Helsingin alueella ja lupasi että voin muuttaa yhteen asuntoon.

Kirjoitamme tietenkin vuokrasopimuksen niin eikö valtion pidä antaa minulle asuntotukea koska olen opiskelija ja asun vuokralla?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän antaa mun siis asua ilmaiseksi siellä mutta maksaisin kyllä hänelle vuokraa kuten sopimus sanoo mutta isä antaisi ne rahat takaisin

Vierailija
2/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon omistajalla ei ole merkitystä kunhan asunnon omistaja ei itse asu asunnossa eli kyllä saat tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vuokrasopimus niin ei pitäisi olla ongelmia enää, aiemmin siinä oli jotain rajoituksia mut tietääkseni ne poistui viime uudistuksessa.

Vierailija
4/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän antaa mun siis asua ilmaiseksi siellä mutta maksaisin kyllä hänelle vuokraa kuten sopimus sanoo mutta isä antaisi ne rahat takaisin

Miinus verot.

Vierailija
5/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tukea saa vaikka vuokralainen on oma lapsi, eli KYLLÄ.

Vierailija
6/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnon omistajalla ei ole merkitystä kunhan asunnon omistaja ei itse asu asunnossa eli kyllä saat tukea.

Ai kuinka kivaa! Voin antaa ne ylimääräiset rahat isälle niin ei menetä kaikkea sijoituksen arvoa sen aikana kun asun siellä.

Vierailija
7/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan saakin tukea, kun on niin helvetin lepsu systeemi Suomessa, mutta missään tapauksessa tuon tyypin ei kuuluisi saada mitään tukea isänsä asuntoon. Miksi veronmaksajien rahoilla pitäisi tukea jonkun omaisuuden kartuttamista???? En edes kehtaisi tukea hakea isänsi omistamaan asuntoon. Mutta näähän on just niitä, jotka ovat sitä mieltä, että mulle kaikki heti...

Vierailija
8/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miinus verot.

Juu mutta tuet annan isälle

Vierailija
9/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lasketaan sitten lahjaksi, jota saa verottomana harrastaa 5000e verran kolmessa vuodessa. Kiinnijäännin todennäköisyys vaihtelee.

Vuokrasta isäsi sitten maksaa vähennystenjälkeisen osan osalta pääomaveroa. 

Vierailija
10/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä lasketaan sitten lahjaksi, jota saa verottomana harrastaa 5000e verran kolmessa vuodessa. Kiinnijäännin todennäköisyys vaihtelee.

Jos käteisenä maksaa niin ei kukaan huomaa

Vierailija
11/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan saakin tukea, kun on niin helvetin lepsu systeemi Suomessa, mutta missään tapauksessa tuon tyypin ei kuuluisi saada mitään tukea isänsä asuntoon. Miksi veronmaksajien rahoilla pitäisi tukea jonkun omaisuuden kartuttamista???? En edes kehtaisi tukea hakea isänsi omistamaan asuntoon. Mutta näähän on just niitä, jotka ovat sitä mieltä, että mulle kaikki heti...

Siis miksi minun ei pitäisi muka saada tukea? Asun vuokralla ja olen opiskelija kuten muutkin? Oletko rasisti? Mistä valtio tietää saanko ne rahat takaisin vuokrasta?

Vierailija
12/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottua kiinnijäämisen todennäköisyys vaihtelee, tapoja laittomaan veronkiertoon on monia, tuo on yksi. Veronkiertoahan tuo siis lähinnä on (eikä siis sitä laillista vero-optimointi tyyppistä).

Vierailija
13/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottua kiinnijäämisen todennäköisyys vaihtelee, tapoja laittomaan veronkiertoon on monia, tuo on yksi. Veronkiertoahan tuo siis lähinnä on (eikä siis sitä laillista vero-optimointi tyyppistä).

Jos rahat palautuisivat käteisellä maksajalle, käytännössä kiinnijäämisriski on silloin 0.

Vierailija
14/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikdi maksat tuet isälle joka maksaa sinulle vuokran takaisin.. olisi helpompi jotta isäsi abtaa sinulle vuokrasta vain osan takaisin ja pidät tuet tilillä.

Vierailija
15/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä naapurit ja muut veronmaksajat maksaa sulle asumistukea

Vierailija
16/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas muutama "MINÄ päätän kuka saa valtion tukia" öyhöttäjä eksynyt kirjaston koneella surffatessaan tähän muuten asialliseen ketjuun.

AP on täysin oikeassa, tietenkin hän on oikeutettu valtion tukeen. Se, että kyseessä on isän kämppä, ei muuta tilannetta mitenkään.

Olisi muuten törkeää syrjintää ja eriarvoistavaa kohtelua olla maksamatta asuntotukea opiskelijalle vain siksi, että hänen sukulaisensa sattuu omistamaan asunnon. Tuollainen kohtelu suosisi opiskelijoita, joilla joko ei ole sukulaisia tai ovat polttaneet välinsä heihin.

Vierailija
17/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, ja ihan oikein näin. Mieluummin itse nostan pienempää tukea ja asun halvemmalla vanhempieni omistamassa asunnossa, kuin nostan suurimmat mahdolliset tuet ja maksan törkyvuokraa tuntemattomalle tai jollekin isolle firmalle. Minulla siis vuokra sen verran, että verojen jälkeen kattaa asunnon kulut. Jos asuisin vieraalla, vuokra olisi monta satasta suurempi ja saisin luonnollisesti myös suuremmat tuet. 

Vierailija
18/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikdi maksat tuet isälle joka maksaa sinulle vuokran takaisin.. olisi helpompi jotta isäsi abtaa sinulle vuokrasta vain osan takaisin ja pidät tuet tilillä.

Olet oikeassa! Aion sanoa tästä heti. Kiitos suuresti!

Vierailija
19/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, ja ihan oikein näin. Mieluummin itse nostan pienempää tukea ja asun halvemmalla vanhempieni omistamassa asunnossa, kuin nostan suurimmat mahdolliset tuet ja maksan törkyvuokraa tuntemattomalle tai jollekin isolle firmalle. Minulla siis vuokra sen verran, että verojen jälkeen kattaa asunnon kulut. Jos asuisin vieraalla, vuokra olisi monta satasta suurempi ja saisin luonnollisesti myös suuremmat tuet. 

Niin ja entäs jos lapsi maksaakin tunnollisesti isälleen vuokraa eikä saa rahojaan takaisin? Eikö hänellä sitten ole oikeutta tukiin?

Vierailija
20/88 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tekee pimeänä töitä, toiset antaa verottajan ohi lahjoja, toiset piilottaa yrityksen voitot verottajan ulottumattomiin, jotkut aliarvostavat omaisuutta luovutuksessa, osa muuten vaan huijaa valtiota minimoidakseen veronsa.

Kaikenlaisia veronkiertäjiä siis löytyy "rehellisistä" verovelvollisistamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi