Kuinka pääsee eroon katkeruudesta ja kateudesta
Ikä on kohta 30. Pelottaa olla loppuikä mieleltään tällainen.
Kommentit (12)
Katkeruus on vihaa. Vihasta pääsee vain antamalla anteeksi, sille toiselle, itselle, Jumalalle, elämälle... Eli yksityiskohtaisesti nimeä katkeruutesi aihe, anna anteeksi ääneen, niin monesti, että tunnet helpotusta. Se voi viedä satakin kertaa.
kateudeuden pohjalla aloita sen myöntämisestä, että nyt olet kateellinen. Hyväksy tunne, älä tappele vastaan. siitä se lähtee.
pitkäjänteisellä työllä ja kohdistamalla ajatuksia positiivisiin asioihin...
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 10:24"]
Katkeruus on vihaa. Vihasta pääsee vain antamalla anteeksi, sille toiselle, itselle, Jumalalle, elämälle... Eli yksityiskohtaisesti nimeä katkeruutesi aihe, anna anteeksi ääneen, niin monesti, että tunnet helpotusta. Se voi viedä satakin kertaa.
kateudeuden pohjalla aloita sen myöntämisestä, että nyt olet kateellinen. Hyväksy tunne, älä tappele vastaan. siitä se lähtee.
[/quote]
Antamalla anteeksi...........Jumalalle??
Aloita rakastamaan ja hyväksymään itseÄsi, sitten pystyt hyväksymään myös toisten onnen. Sinulla on huono itsetunto ja olet tyytymätön itseesi.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 11:46"]
[/quote]
[/quote]
Siis pitäisikö Jumalan pyytää meiltä anteeksi ??
Kateus ja katkeruus kumpuaa rakkauden puutteesta. Tee muutoksia sillä suunnalla.
Katkeruudesta pääsee antamalla pimppiä minulle
Anna toisille sitä mitä itse kaipaat eniten.
Kokeile..se toimii.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 11:46"]
[/quote]
[/quote]
Siis pitäisikö Jumalan pyytää meiltä anteeksi ??
[/quote]
no, antamalla anteeksi ihan kenelle tahansa. Jotkut ihmiset ovat katkeria sen takia, että heillä on ollut - esimerkiksi - vaikea lapsuus. Kantavat vihaa, koska ovat syntyneet ruosteinen lusikka suussaan. Ja toiset syyttävät siitä Jumalaa. mutta tietenkin, jos ei siitä siitä Jumalaa, niin sittei ei tarvitae antaa anteeksi.
Anteeksi voi antaa ilman, että toinen osapuoli pyytää anteeksi. Minun exäni ei koskaan pyytänyt anteeksi pettämistään, mutta silti annoin. En hänen takiaan, vaan oman itseni takia.
Jos syytän Jumalaa, niin minun tulee pyytää Jumalalta anteeksi. Sulla on joku omituinen oppi.
katkeruuteen ja kateuteen on joku syy
sinulla on hyvä alku, kun pystyt tunnistamaan tunteen ja silloin pystyt tekemään asialle jotain! mietit mistä olet kateellinen ja mietit mitä voit tehdä, että itse saisit samat asiat. esim. alat opiskella lisää, etsit muita vaihtoehtoja, alat harrastaa asioita, etsit paremman työpaikan...