Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen uskontoon käännyttäminen

Vierailija
23.12.2013 |

Lapset puhuvat entisistä elämistä, uudelleensyntymisestä ja muita ihmejuttuja tultuaan anopin luota. Mitä voin tehdä kun anoppi käännyttää lapsia omaan pakanauskontoonsa johon kuuluu ennustajaeukkoja yms.? Mun mielestä anteeksiantamatonta käyttää lapsen hyväuskoisuutta hyväksi tuolla tavoin. Mitä itse tekisit asialle?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka saa lapsen uskomaan kaikkiin juttuihinsa, niin hänelle pitäisi antaa mitalli.

Ja vielä vapaan lapsiryhmän jota ei pakoteta eikä eristetä.

Se on saavutus se eikä siitä pidä olla huolissaan riippumatta mihin uskovat.

Vierailija
22/25 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Samaa uskontopaskaa opetetaan Suomessa koulussa oppiaineena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 23:01"]Ymmärrän sinua ap, todella ärsyttävää. Meillä tuollaisia puheita on lapsen opettajalla, lapsi kertoo, että ope puhuu juuri noista entisistä elämistä ja tulevista elämistä yms..,lapseni kokee sen jopa pelottavana. Kyllä ottaa päähän tuollainen. Onneksi on jo ala-asteen viimeinen luokka, kohta ei enää tarvitse tuota sontaa kuunnella.

[/quote]

Et taida itse olla koskaan ollut tekemisissä pakanauskontojen kanssa? Pakanauskonnon ennustajaeukko on mummolle kertonut kuka lapseni on ollut edellisissä elämissä ja sitä tarinaa se tuputtaa päiväkoti-ikäiselle. Uskontoon kuuluu mm. että ikävät asiat elämässä ovat seurausta pahoista teoista edellisessä elämässä. Että sairaudet ja muut ovat näin jokaisen omaa syytä jne.

Kristinusko sentään lähinnä opettaa hyviä moraalisia arvoja.

[/quote]Lutkulankolaisten jutut on täysin samaa sontaa....

Vierailija
24/25 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oikein tosissaan "käännyttäisi" eli vakuuttaisi lapselle itse olevansa oikeassa ja muut väärässä ja mahdollisesti jopa pelottelisi seurauksilla mitä tapahtuu jos lapsi ei usko niin tietystikään en sellaista sallisi.

Jos taas kertoisi omasta uskostaan "minä uskon näin"-tyylillä niin siihen en puuttuisi, keskustelisin vain lapsen kanssa että hän uskoo näin ja minä ja isi taas toisella tavalla.

Kuulun itse Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon (eli mormoneihin) ja uskonto kuuluu elämäämme kyllä hyvin tiiviisti. En silti eristä lapsiani niistä jotka uskovat toisin, puhumme heille pienestä pitäen että maailmassa on paljon eri uskontoja ja ihmisiä jotka eivät usko mihinkään. Ja että kaikkia pitää kunnioittaa eikä saa kiusata tai muuten puhua pahaa sellaisista jotka uskoo eri tavalla kuin itse.

Jonkun mielestä varmasti minäkin "käännytän" lapsiani kun meillä lapsetkin käy kirkossa ja kotona pidetään rukoukset ja luetaan Raamattua ja muuta kirkon kirjallisuutta. Uskon kuitenkin itse niin että vanhemmilla on suorastaan velvollisuus opettaa lapsilleen sitä minkä itse kokee oikeaksi ja sitten on lapsen oma valinta uskooko hän sen mitä hänelle opetetaan vai valitseeko hän toisin eikä häntä kuulu valinnastaan syyllistää tai painostaa oli se mikä tahansa.

Vierailija
25/25 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 23:01"]

Kristinusko sentään lähinnä opettaa hyviä moraalisia arvoja.

[/quote]

Eli minkä hyvän tavan se on opettanut ja missä tilanteessa? ihmettelen vaan kun katsoo miten Raamatun vastainen moraali ihmisillä ehkäpä tietämättään on!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi