Kerran päivässä puistoon?
Lellin mieheni mielestä yksi vuotiasta lastamme, kun kerran päivässä pääsee puistoon??? Siis mitä, näinkö on?
Kommentit (7)
Meidän 1-v koirakin pääsee kerran päivässä puistoon leikkimään kavereiden kanssa, muut ulkoilut lenkkejä
"Virallinen" suositus neuvoloissa (ainakin meillä) ollut, että kaksikin kertaa pitäisi ulkoilla. Itse olen sitä mieltä, että ulkoillaan fiiliksen ja muun ohjelnan mukaan. Jos puistoilisimme joka päivä saatika kaksi kertaa niin mitään muuta ei ehtisi tekemäänkään. Mielestäni lapsen olisi hyvä nähdä elämää monipuolisesti eri paikoissa. Elämä ei ole pelkkää leikkiä.
Me ei mennä läheskään joka päivä puistoon, hyvä jos joka viikko. Silti pääsevät ainakin kerran päivässä ulos. Voi sitä lenkkeillä tai vaikka käydä kaupassa samalla kun vetää raitista ilmaa. Sisällä voi leikkiä, ja kerhoissa käydään, ei minun mielestä ole pakko ulkoilla, saada liikuntaa ja raitista ilmaa ja leikkiä muiden lasten kanssa aina samaan aikaan.
Suomessa koetaan tämä leikkipuistoilu sellaisena pienten lasten äitien pakkopullana mutta minusta hiekkalaatikon reunalla kököttäminen varsinkin kylmässä ja pimeässä on vaan niin tappavan tylsää eikä ollenkaan tarpeellista lapsille. Liikkua voi aikuisillekin mieluisalla tavalla.
Hyvältähän toi kuulostaa. Mua huolestuttaa eräs ystäväni. Hänellä on hieman nuorempi lapsi kuin ap:lla. Juuri eilen kertoi puhelimessa ettei ole viikkoon-pariin käynyt ulkona, oletettavasti ei lapsikaan. Itsellä hajois jo pää tuossa kohtaa ja eiköhän se lapsikin kaipaisi jo vähän raitista ilmaa. Lisättäköön vielä, että kyse ei ole mistään masentuneesta ihmisestä, joka ei jaksa lähteä ulos.
Puistoili ei ole lellimistä. Juuri tuon ikäiselle on myös hyväksi, että on selkeät rutiinit, esim. se, että käydään (ainakin) kerran päivässä puistossa tai muuten ulkoilemassa. Miehesi oli hyvä perehtyä kehityspsykologiaan ja tutustua lapseenne hiukan paremmin.
miehesi on idiootti. Me ulkoillemme 2 kertaa päivässä.