Pistänkö poikki ystävän kanssa?
Kysyin ystävääni kahville ja taas alkoi tutut selitykset ettei hän jouda eikä pysty. Olin niin kyllästynyt että latasin sitten suorat sanat. Tekstasin suurinpiirtein että tämä oli sitten tässä, ja ystävyyden kuuluu olla vuorovaikutteista. Enkä jaksa lukea hänen lukuisia selityksiään siitä miksei kahvittelu onnistu. Tuli pitkää litaniaa, ja kuinka ystävyyden kuuluu säilyä, vaikka ei näkisi toista vuosiin. Olin eri mieltä. Kirjoitin ettei minua kiinnosta kaveruus, jos toisesta ei kuulu mitään vuosiin. Ajattelin ensin ghostata tämän ystävän, koska minulla melkein napsahti päässä taas nuo samat selitykset miten hän ei jaksa minua tavata. Yhtäkkiä kuulemma keljuilin hänelle. What? Eikö ole melko keljuilua jatkuvasti bannata kaveriaan keksimällä selityksiä, jotka ei enää mene läpi? Mitä teen?
Kommentit (30)
anna olla ja anna hänen ottaa yhteyttä ja ehdottaa tapaamista. Sinun ei tarvitse aina olla se reipas järjestäjä. Hän voi ottaa myös vuorostaan sen roolin. Hänen toiminnastaan näet sitten tuloksen. Voit keskittää energian uusiin tuttaviin ja ystäviin. Maailmassa on miljardeja ihmisiä, Suomessakin oli 5 miljoonaa eli anna muille ihmisille mahdollisuus, ehkä he arvostavat sinua enemmän.
nim. kokemusta on.
on myös tuollainen ystävä , kehuu itseään miten hyvä hän on , tuossa ja tässä, ja työssä jne.
ja haukkuu työkaverinsa
hyvä ystävä hän ei ole.
Kai se nyt riippuu siitä, millainen ihminen hän muuten on ja pidätkö hänestä oikeastaan vain et.
Minulle olisi kauhistus istua kököttää jossain kahvilan pöydässä toisen tuijotettavana. Voisin lähteä tekemään jotain joskus, vaikka... no en tiedä. Mutta minulla oli joskus kaveri, joka TUIJOTTI minua ja siitä tuli kamalan epämukava olo. Ei hän kyllä muutenkaan ollut minua varten. Ehkäpä kaveriystäväkaverisi pitää enemmän jostain aktiviteetista, jossa toinen ei ole pöydän toisella puolella kuin työhaastattelija konsanaan. Tai sitten hän ei vain pidä sinusta.
Ystävyydessä olisi kivaa, jos voisi olla rehellinen ja sanoa suoraa, että ei mennä kahville, koska en halua nähdä sinua. Ei mitään selittelyjä ja keksittyjä syitä, ihan vaan rehellisesti ilmoittaisi, että sun seura ei nyt kiinnosta.
Aikaa sitten opin, että jos joku ihminen ei ole sillä hetkellä minulle mukavaa seuraa, niin parempi olla vastaamatta yhteydenottoihinsa, Kyllä ne joskus loppuvat, ilman selittelyjä.
Vierailija kirjoitti:
on myös tuollainen ystävä , kehuu itseään miten hyvä hän on , tuossa ja tässä, ja työssä jne.
ja haukkuu työkaverinsa
hyvä ystävä hän ei ole.
Pidät kuitenkin ystävänä? Mitä se sinusta kertoo 🤔
Vierailija kirjoitti:
Ystävyydessä olisi kivaa, jos voisi olla rehellinen ja sanoa suoraa, että ei mennä kahville, koska en halua nähdä sinua. Ei mitään selittelyjä ja keksittyjä syitä, ihan vaan rehellisesti ilmoittaisi, että sun seura ei nyt kiinnosta.
Aikaa sitten opin, että jos joku ihminen ei ole sillä hetkellä minulle mukavaa seuraa, niin parempi olla vastaamatta yhteydenottoihinsa, Kyllä ne joskus loppuvat, ilman selittelyjä.
Ei olisi kovin mukavaa kuulla ystävän suusta, että en halua nähdä sinua.
Keskityt niihin ystäviin, jotka lähtevät kanssasi kahville. Ystäväsi ottakoon sinuun yhteyttä, kun hänestä siltä tuntuu. Ei ystävyys ole mikään poikki pistettävä parisuhde, eihän?
Vierailija kirjoitti:
ja haukkuu työkaverinsa
hyvä ystävä hän ei ole.
Tuota tekee kaikki joskus. Ei saa elää pilvilinnassa.
Kaikkia ei voi miellyttää, se pitäisi jo tietää.
Ap ei ole koskaan ollut oikea ystävä. Ap on itsekeskeinen.
Jätä yhteydenpidon toiselle osapuolelle ja huomaat ettei siitä kuulukaan enää koskaan ja keskityt uusiin ystäviisi. Mä roikuin epätoivoisesti kiinni vanhoissa silloin kun en osannut hankkia uusia. Onneksi asia korjaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Jätä yhteydenpidon toiselle osapuolelle ja huomaat ettei siitä kuulukaan enää koskaan ja keskityt uusiin ystäviisi. Mä roikuin epätoivoisesti kiinni vanhoissa silloin kun en osannut hankkia uusia. Onneksi asia korjaantunut.
Juu. En tajua näitä ihmisiä, jotka pommittavat jatkuvasti entisiä kavereitaan, jotka eivät selkeästi halua olla tekemisissä. Jos toinen ei koskaan ota itse yhteyttä eikä halua nähdä, niin pitää olla aivoissa jonkunlainen vika, jos ei tuosta ymmärrä hommaa.
Ystävälläsi voi olla masennusta ja vaikea elämäntilanne, josta voi johtua tuo, ettei jaksa nyt nähdä. Olen itsekin samanlainen ja olen introvertti. Ihmisten seura syö välillä voimavaroja, vaikka pitäisinkin heitä tärkeänä. Miksi sinä olet heti ratkaisemassa välejä? Etkö voi odottaa, että ystäväsi ottaa sinuun yhteyttä?
" En tajua näitä ihmisiä, jotka pommittavat jatkuvasti entisiä kavereitaan, jotka eivät selkeästi halua olla tekemisissä. Jos toinen ei koskaan ota itse yhteyttä eikä halua nähdä, niin pitää olla aivoissa jonkunlainen vika, jos ei tuosta ymmärrä hommaa."
...onkohan goustaajalla aivoissa jokin vika?
Voi jeesus näitä 'ystäviin' takertujiin. Ihankun olis joku hemmetin velvollisuus osallistua jonkun 'ystävän' ohjelmanumeroihin ja esittää selityksiä milloin mihinkin ihan kun 'ystävyys' olis jonkinlainen parisuhde tai kirjoittamaton 'sopimus' ehtoineen.
Antakaa ihmisten olla rauhassa ja elää omaa elämäänsä ilman kaikenmaailman jaotteluja ja määrittelyjä.
Ihmisiä tulee ja menee. Toisten kanssa tiet risteää useammin ja pidempään, toisten ei.
Ihmiset on IHMISIÄ ja ELÄMÄ tapahtuu.
Miksi ystävyyden lopettamisesta pitää tehdä iso show!!?? Saa itselle hyvän mielen kun pääsee vielä viime sanoikseen napauttamaan jotain ilkeää? Vau.
"näitä 'ystäviin' takertujiin. Ihankun olis joku hemmetin velvollisuus osallistua jonkun 'ystävän' ohjelmanumeroihin ja esittää selityksiä milloin mihinkin ihan kun 'ystävyys' olis jonkinlainen parisuhde tai kirjoittamaton 'sopimus' ehtoineen. Antakaa ihmisten olla rauhassa ja elää omaa elämäänsä ilman kaikenmaailman jaotteluja ja määrittelyjä.Ihmisiä tulee ja menee. Toisten kanssa tiet risteää useammin ja pidempään, toisten ei.Ihmiset on IHMISIÄ ja ELÄMÄ tapahtuu. "
Asian voisi sanoa myös suoraan?
ei puhelimesi turhaan sitten soi ja soi.
Kaveri vai ystävä?