Mies haluaa viettää Joulun "oman" perheensä kanssa
Seurustelua takana 3. vuotta.
Kaikki joulut vietetty erillään. Nyt sanoin miehelle että haluisin viettää yhdessä joulun ja mennä vanhemmilleni yhdessä.
Mies sanoi että eipä käy, lähtee päivällä ja tulee illalla takaisin!
Itse tarjouduin tulemaan jopa ensin anoppilaan ja sen jälkeen vanhemmileni....ongelma vaan siinä että mies haluaa olla vähintään 8 asti siellä ja oltaisiin tosi myöhään vanhemmilla...
Mies muutenkin ei oikein tykkää että tulisin anopilleni mukaan koska olen ujo ja emme juuri keskustele.
Olen loukkaantunut ja joulufiilis meni. En vaan tunne että olisin miehelleni tärkeä. Mielummin viettää joulun vanhempiensa kanssa :-(.
Kommentit (39)
Olisin voinut joustaa, mutta äitini on vuorotöissä ja vain jouluaatto vapaa. Minulle olisi käynyt se että aamupäivästä iltapäivään toisilla ja sitten iltapäivästä iltaan toisella. Mutya miehelle ei käy eikä halua edes mua mukaan anopille....
Tai että vasta joulupyhinä vanhemmille, tosin äitini silloin töissä.
Kyllähän se näyttää siltä että mies tuskin musta välittää yhtään.
Kyllä to mies ihan normaalilta vaikuttaa, ei mikään mammanpoika tms. nyhväri. Voisiko olla, että appivanhempiesi suunnalta tulee painostusta olla aatto lapsuudenkodissa? Ehkä vanhemmat pahottaa mielensä, jos aatto vietetään muualla? Tai ehkä miehesi pitää perinteistä?
ap, kyllä välittää. Sanoit itsekin, että et anoppilassa ole suuressa suosiossa. Ehkä miehesi ajattelee, että sinulla on mukavampi joulu omien vanhempiesi kanssa.
Oi, teillä on loppuelämä aikaa viettää yhteisiä jouluja. Me olimme melkein kolmekymppisiä kun tapasimme ja vietimme 4 ensimmäistä joulua omien vanhempien luona.
Ja ap, vähän joustoa kehiin - et voi pyytää, että miehesi "hylkäisi" vanhempansa jouluksi, jos et ole valmis tekemään samanlaisia uhrauksia. Mitä jos viettäisit jouluaaton aina iltaan asti tänä vuonna anoppilassa?
Olenhan valmis tekemään uhrauksia! Minulle käy että kävisin anoppilassa mutta niin ettei siellä oltaisi iltamyöhään asti ettei omille vanhemmilleni keretä edes tuntua olla kun on jo yö!
MUTTA MIES EI OLE INNOSTUNUT ETTÄ TULEN MUKAAN SINNE. Eikä ole minua kohtaan reilua että minä yritän sopia ja sitten mies vaan itse päättää eikä ota minua yhtään huomioon.
Tuntuu todella ulkopuoliselta!
Miksi sinun täytyy roikkua miehessä koko ajan? Oletko siinä kiinni nytkin, ettei se vain mene minnekään ja pidä hauskaa ilman sinua?
Monissa talouksissa ei pojan seurustelukumppani ole mikään toivevieras, joulu kun on perheen juhla. Miehesi haluaa mukavan jouluaaton ilman, että sinua täytyy vetää perässä kuin kivirekeä. Miksi miehen täytyy uhrata joulunsa sinulle? Mitä kykenet antamaan vastineeksi siitä, että mies luopuu kaikesta itselleen tärkeästi?
Toivon, että mies jättää sinua ja etsii aikuisen naisen vierelleen.
Mitenniin roikun miehessä jos haluan viettää rakkaani kanssa yhdessä joulun?
Onko täällä jotkut kiukkuiset anopit räyhäämässä?
Kaiken lisäksi parin vuoden sisällä olemme suunnitelleet lapsia, joten olettaisin että mies on valmis aikuistumaan. En ole sanonut etteikö anopilla voisi käydä ja siten lähteä ajoissa.
Mä ymmärrän kyllä, että moni haluaa olla omilla vanhemmillaan nimenomaan aattoillan. Niinhän sinäkin haluat. Me oltiin ennen lapsia miehen kanssa aina omilla vanhemmillamme aattoillat ja tulimme sitten yöksi kotiin. Esikoisen synnyttyä olemme olleet vuoroin mun ja vuoroin miehen vanhemmilla aaton. Ja hyvä suhde on enkä ole koskaan kokenut, että mies ei haluaisi olla kanssani.
Eli vuoroaatot ensi vuodesta alkaen tai sitten menette molemmat hyvillä mielin omienne luokse?
Älkää nyt helvetti soikoon lapsia menkö tekemään, siitähän se riemu vasta repeiskin.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 13:48"]
Miksi mies ei saisi mennä vanhempiensa luokse jouluna? Jos nainen haluaa äidin luokse jouluksi, on se on ja ihan hyvä päätös, mutta jos mies haluaa jouluksi lapsuudenkotiin, kyseessä on napanuoraansa kieputtautunut nyhverö eikä mikään mies.
[/quote]
Niin, tää on kyllä kummallista.
Aina ne naisen vanhemmat on tärkeämpiä.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 15:26"]
Mitenniin roikun miehessä jos haluan viettää rakkaani kanssa yhdessä joulun?
Onko täällä jotkut kiukkuiset anopit räyhäämässä?
Kaiken lisäksi parin vuoden sisällä olemme suunnitelleet lapsia, joten olettaisin että mies on valmis aikuistumaan. En ole sanonut etteikö anopilla voisi käydä ja siten lähteä ajoissa.
[/quote]
Kun teillä on lapsia, mies voi yhä mennä vanhemmilleen ja sinä omille vanhemmillesi, jolloin toivejoulu tavoittaa molemmat. Lapsille on ihan se ja sama, onko isä ja äiti samaan aikaan paikalla ja uskon, että mies nauttii rauhallisista joulunpyhistä vanhemmillaan samaan aikaan kun sinä ja lapsi olette sinun vanhemmillasi.
Niin mietinkin, että onko järkevää hankkia lapsia...jos mies ei ole valmis edes joulua viettämään kanssani. Varmaan silloinkin jättäisi mut ja vauvan ja itse menisi anoppilaan jos ei saataisi sovittua :-(
Kuules nro 33. Jos meille tulee lapsia niin silloin olemme PERHE ja silloin todellakin vietetään yhdessä joulut. Jos mies haluaa mun kanssa perustaa perheen niin sitten pitääosata höllentää sitä napanuoraa hieman.
Oletko kenties itse pojan äiti, joka on niin itsekäs ja suoraansanottuna outo että omit poikasi. Minä olen tyytyväinen että miehini on hyvissä väleissä äitinsä kanssa , mutta oletan että en ole vaan joku ulkopuolinen!
Outo tyyppi! Me ollaan miehen kanssa oltu alusta asti vuoroin sen ja vuoroin mun vanhemmilla. Vanhemmat ymmärtävät ja kaikille reilu peli. Voihan sitä sitten joulupäivänä ja tapaninpäivänä vierailla myös, pakkoko aina aattona ravata ympäriinsä.
Tosi nyhverö tämä "mies". Ja huonolta tuntuu suhteen jatkokaan, jos miniäkokelas on noin epätoivottu vieras. Ei se asetelma siitä kummene vuosien kuluessakaan.
Suosittelisin kyllä, että keskustelisit kunnolla vielä kerran asiasta (vaikka joulun jälkeenkin). Jos mies pysyy edelleen kannassaan, lähde omille teillesi vielä kun ei ole lapsia.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 16:29"]
Kuules nro 33. Jos meille tulee lapsia niin silloin olemme PERHE ja silloin todellakin vietetään yhdessä joulut. Jos mies haluaa mun kanssa perustaa perheen niin sitten pitääosata höllentää sitä napanuoraa hieman.
[/quote]
Tää on kyllä mun mielestä ihan mielettömän huvittava asenne. Kun ollaan PERHE pitää tehdä sitä ja tätä, aina yhdessä, vaikka yksi/useampi perheen osakas ei haluaisi. Onkos se sitten ihme että lomilla ja pyhäpäivien aikaan yhdessä jos toisessakin perheessä riidellään? Kun on aloitettu jo hyvissä ajoin ennen ekaa adventtia se hössötys ja painostus niin ei kai ole ihme jos jouluna ei ole kellään kivaa?
Saas nähä muuttaako mies mieltä....puhelun perusteella ei. Kohta jutellsan kun mies tulee.
Tuntuu että minä ja lapsi ei oltais sitten hänelle perhettä vaan vanhemmat. Musta ei kovin normaalia ja on hyväkin miettiä ennenkuin lapset joutuu kärsiä. (Että hankkiiko lapsia tälläisen miehen kanssa) :-(...
Miksi joulupyhien vietosta pitää tehdä aina niin suuri numero? Olemme asunee viisi vuotta mieheni kanssa yhdessä ja vietämme aina joulun omien vanhempiemme luona. Meillä ei ole omia lapsia, joten ihan mielellämme vietämme joulun erossa toisistamme ja näemme omia perheitämme. Miksi sitä pitäisi jolunakin olla yhdessä kun muuten ollaan 24/7 yhdessä?
Miksi mies ei saisi mennä vanhempiensa luokse jouluna? Jos nainen haluaa äidin luokse jouluksi, on se on ja ihan hyvä päätös, mutta jos mies haluaa jouluksi lapsuudenkotiin, kyseessä on napanuoraansa kieputtautunut nyhverö eikä mikään mies.
Miehillä on oikeus viettää joulunsa niin kuin haluavat, sama naisilla. Ap haluaa vanhemmilleen (kuten nro 14 tässä ketjussa ansiokkaasti osoitti), ap:n seurustelukumppani omilleen. Miksi ap:n toive on jotenkin tärkeämpi kuin miehensä? Menkööt kumpikin sinne, missä on hyvä olla.