Miksi Suomessa elokuvateatterissa yleisö ei taputa hyvän elokuvan jälkeen, kun ulkomailla on yleistä
Suomessa ei jotenkin uskalleta nousta seisomaan ja taputtaa hyvän elokuvan loppuessa, ulkomailla täysin normaalia.
Suomessa ei uskalleta heittäytyä vaan ollaan kuoressa.
Kommentit (28)
Suomessa tiedetään, että elokuvan näyttelijät eivät ole paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Missä ulkomailla näin toimitaan?
Ruotsissa
Olin katsomassa ensimmäistä SATC-leffaa Helsingissä. Loppunmyyty katsomo alkoi taputtamaan (ja hihkumaan innosta) kun tunnari pärähti ilmoille. Ja ko. elokuva ei moniltakaan osin täytä "hyvän" kriteerejä.
Koska kyseessä ei ole näytelmä jossa näyttelijät olisivat paikalla.
Joissain ensi-illoissa tai uusissa näytöksissä ehkä. Mielestäni oli ihan hauskaa, kun Bondia katsoessa Iso-Britanniassa (oli tullut teattereihin pari päivää aiemmin) ihmiset taputtivat tunnarille ja kun Bond näkyi ekan kerran ja reagoivat muutenkin ääneen. Myös USA:ssa ollut vähän samaa elokuvateattereissa. Ruotsissa sen sijaan on aika samantyyppistä kuin Suomessa (ihmiset ovat hiljaa).
Minä taputan linja-auton pysäkillä poisjäädessäni, hissin stopatessa, kakan tultua, uutisten loputtua, röyhtäistyäni ja luettuani lehden - taputan jopa tyhjentyneelle oluttölkille.
M 42
Koska Suomi juntti maa katsokaa vaikka suomen korkea talo kuin vertaa hernettä jalkapalloon jos katsoo ranska korkeaa taloa suomen ruoka kuin suolista ja mudasta tehtyä hernekeittoa toisin kuin italia raikas pasta ruoka ja pitsat suomen maa kuin loputon sokkeloinen metsä lukuunottamatta kulttuuritonta helsinkiä mikä on vahva kontrasti ulkomaiden trooppisille paratiiseille ja historialliseille kaupungeille suomalaiset täten pakenee heidän häpeää jatkuvasti risteillen viroon ja ruotsiin ja lentämällä pakoon muihin maihin vaikka korona jyllää, täten suomi on juntti maa.
Zinc kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa
Vieläkin enemmän tuota on Briteissä ja USA:ssa.
Finnkinolla on ollut näytöksiä, missä elokuvan ohjaaja ollut alustamassa ja paikalla näytöksen ajan. Näissä on lopuksi taputettu kiitoksena tekijälle.
Minä olen ollut elokuvissa ihan täällä Suomessa missä elokuvan jälkeen tuli raivokkaat aplodit. Mutta kyseessä olikin mestarillinen mutta hirvittävä alkuperäinen japanilainen Ju-On The Grudge 2. Kaunis muta selittämättömän pelottava elokuva.
No koska miksi pitäisi? Minusta on ainakin ihan kiva, että leffaa saa katsoa rauhassa ilman muiden mölinää taustalla.
Eiköhän suomalaiset hauku kaikki elokuvat.
Hyvät on vain vanhat.
Me taputamme vain lentokoneen laskeutuessa. Siinä on kyse vähän tärkeämmistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Zinc kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa
Vieläkin enemmän tuota on Briteissä ja USA:ssa.
En ole ikinä törmännyt käytäntöön ja aika monta leffaa on tullut USA:ssa/Briteissä teattereissa katsottua.
Ehkä siellä ”ulkomailla” elokuvanäyttelijät tulevat kumartamaan, jos taputetaan?
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomi juntti maa katsokaa vaikka suomen korkea talo kuin vertaa hernettä jalkapalloon jos katsoo ranska korkeaa taloa suomen ruoka kuin suolista ja mudasta tehtyä hernekeittoa toisin kuin italia raikas pasta ruoka ja pitsat suomen maa kuin loputon sokkeloinen metsä lukuunottamatta kulttuuritonta helsinkiä mikä on vahva kontrasti ulkomaiden trooppisille paratiiseille ja historialliseille kaupungeille suomalaiset täten pakenee heidän häpeää jatkuvasti risteillen viroon ja ruotsiin ja lentämällä pakoon muihin maihin vaikka korona jyllää, täten suomi on juntti maa.
Vanha viisaus: Kukaan ei lyö ja halveksi suomalaista, niin paljon joku toinen suomalainen
Mistä toikin on nyt revitty? Olen ollut elokuvissa Amerikassa mm. LA Hollywoodissa teatterissa ja Universal studiolla, eikä niissä kummassakaan kukaan taputtanut, sen enempää kuin Suomessakaan. Että sillei.
En tiedä
Itse kiitän aina seksin jälkeen kumppania.