Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä ovat ns. oikeita syitä erota?

Vierailija
05.10.2020 |

Mitkä juuri sulle olis ns. oikeita syitä? Pettäminen olis itsestäänselvyys mutta muita syitä? Heitän omina esimerkkeinä miehen lähes jatkuva ärtyisyys ja kiukkukohtaukset, vaikka lähes joka päivä sanookin että rakastaa ja toki huomioi usein muutenkin. Mutta ärtyneisyyttä en ymmärrä. Lisäksi kokee olevansa siivoaja kun "joutuu" kotona tekemään muutakin kuin tyhjentämään tiskikoneen, minkä tekeekin usein. Vaan kaikki muu siivoaminen.. Lisäksi seksi ei miestä juurikaan enää kiinnosta. Jos itselläni on jotain stressiä lähinnä töiden takia, sanoo että ei jaksa kuunnella työstäni, vaikka en todellakaan siitä puhu koko ajan. Aika usein toki. Ehkä pahimmalta tuntuu, kun selvästi välttelee tulemasta samaan aikaan nukkumaan. Sanoi että exä teki paljon enemmän kotitöitä kuin minä. Vaikka pääasiassa hoidan siivoamiset. Monesti pyytää sanojaan anteeksi, mutta näistä asioista viime aikoina paljon riitoja ja alan olla väsynyt ja surullinen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää halua/kiinnosta on ihan riittävä syy.

Vierailija
2/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki syyt on ihan hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia, niin ainut hyväksyttävä syy on se, että voi pahoin.

Mutta kuten joku parisuhdeterapeutti on sanonut, niin vaatii viisautta erottaa parisuhteen ongelmat henkilökohtaisista ongelmista. On väärin rikkoa lasten koti vain sen takia, että oma pää on sekaisin.

Vierailija
4/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään, 7v yhdessä, ei lapsia emmekä niitä kumpikaan halua.

Ap

Vierailija
5/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo eriaikaan nukkumaan meno särähti. Onkohan sillä joku toinen kiikarissa?

Vierailija
6/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamuspula, ihan riippumatta siitä, mitä elämän aluetta se koskee.

Minulle molemminpuolinen luottamus on yksi parisuhteen tärkeimpiä tukipilareita. 

Vierailija
7/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni pettäminen ei ole itsestäänselvä syy erota, mutta aika epätodennäköistä että jäisin suhteeseen jossa kumpikaan niin tekee.

Asia on jokaisen oman harkinnan varassa. Absoluuttisia sitäkään en oikein keksi koska lähes jokaisessa suhteessa on jonkin verran väkivaltaa, vähättelyä tms eri määrin ja vaikea sanoa mikä on absoluuttisesti liikaa.

Nykyään tuntuu olevan trendi, ainakin omien parisuhdeterapiakokemusten perusteella, että ihmisille uskotellaan, että ruosteimmastakin romu-ladastakin voi tuunata tuliterän teslan tai Ferrarin (mitä vain lukija suosii). Kun ei jokaisessa romu-ladassa ihan oikeasti ole niitä tarvittavia materiaaleja, että siitä ihmiselämän aikana saisi edes golfia tai corollaa. Elämästäni on mennyt vuosia hukkaan kun olen miettinyt miksi Lada on Lada vaikka on terapioinnuuttu kuinka helvetin kauan. Sitten jossain vaiheessa tajusin, että ihmisellä on myös ne tunteet, jotta päätöksenteko olisi pikkaisen tehokkaampaa.

Vierailija
8/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä ei ole lapsia ja sä olet miehen talouskone? Ihan on eron paikka teillä. Löydät helposti hauskan uuden kumppanin itsellesi.

Vierailija
9/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vääriä syitä erota. Taustalla on kumminkin tyytymättömyys suhteeseen. Vaikka suhde kukoistaisi niin kyllä sieltäkin löytyy niitä pieniä säröjä, mitkä voivat lopulta aiheuttaa eron.

Vierailija
10/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle molemminpuolinen luottamus on yksi parisuhteen tärkeimpiä tukipilareita. 

Nyt en oikein ymmärtänyt mitä tarkoitat? Vaikka toki luottamuspula helposti tulee seksin välttelystä ja haluttomuudesta.

Mutta tässä on noita paljon ihan muitakin asioita.

Ap

Vierailija
11/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo heittäytyy feministiksi. Pätevä syy.

Vierailija
12/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Pettäminen olisi automaattinen ero. Sitä ei voisi keskustelemalla korjata.

Vierailija
13/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikaatiovaikeudet, kohtaamattomuus henkisesti, hellyyden ja läheisyyden sekä seksin puutostilat.

Vierailija
14/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei kumppani enää haluaisi seksiä olisi jo riittävä syy. Lähtisin ja hyvin nopeasti.

Vierailija
15/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pohdin samaa edellisessä suhteessa.

Mietin silloin onko riittävästi syytä erota, jos kumppani ei ole valmis joustamaan eikä tekemään kompromissia missään asiassa. Ei vapaa-ajan vietossa, leffavalinnassa tai elämän suurissa kysymyksissä.

Lisäksi eksä väitti haluavansa olla minun kanssani, mutta ei voinut kertoa minulle (lapsia haluavalle) millaisen tulevaisuuden hän halusi. Jos aloitin puhumaan avioliitosta, lapsista tai yhteenmuutosta, eksän välitön reaktio oli suuttuminen ja täysi torjunta. Eksä oli juuri sellainen mies, jonka kanssa kosintaa odotellaan, koska en voinut ottaa sitä puheeksi. Toivoin vain että kunpa mies joskus veisi tämän suhteen seuraavalle tasolle. Kunhan en vain painosta. Lopulta en valittanut mistään, en sanonut yhtään mistään itseäni harmittavasta asiasta suhteessamme, koska tiesin, ettei se kuitenkaan kiinnosta eksää, eikä muuta hänen käyttäytymistään mitenkään.

Eikä eksä nähnyt tarpeelliseksi pitää mitään minulle antamiaan lupauksia, koska mieli voi muuttua, hei.

Kyllä on helpotus olla nykyisen miehen kanssa. Kun kysyn minä vuonna hän haluaa naimisiin tai lapsia, vastaus tulee saman tien ja siinä pysytään. Jos mies haluaa jotain ja minä toista, valitaan kolmas vaihtoehto, joka miellyttää molempia.

Jos miettii ovatko nämä syyt tarpeeksi isoja eron syitä, niin kyllä ne yleensä ovat. Sen tajuaa kunnolla vasta eron jälkeen.

Vierailija
16/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika härski mies vaatii sinua siivoamaan enemmän,  kun exäkin siivosi.  En jatkais kun ei ole lapsiakaan.

Vierailija
17/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miten kuvasit suhdettanne viittaa, että alamäki alkanut. Ei tuosta enää itsekseen parane, vaan kokoajan menee huonommaksi, kunnes tulee se ns. viimeinen niitti. Fiksu hyppää kyydistä ennen törmäystä.

Vierailija
18/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi eroa tehnyt ilman niin että kolmansia pyöriä on ollut. Erosin toisesta kun en rakastunut naiseen vuoden aikana. Toinen ero oli kun nainen kiukutteli joka asiasta, ihastus vaiheen jälkeen (tai sitten e-pillereiden takia).

Vierailija
19/23 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap- kysyisin onko miehelläsi lapsia exän kaa. Sulla ei siis itselläsi ollut lapsia?

Vierailija
20/23 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tajua miksi pitää olla parisuhteessa ilman lapsia tai aikomusta hankkia niitä. Itse eläisin kyllä ihan itsekseni jos jälkikasvua ei olisi.. Tai sitten voisin elellä jonkun kanssa kämppäkavereina.