Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin käyttäytymään kuten miehet ja elämä helpottui!

Vierailija
22.12.2013 |

Kysymyksiä, kommentteja?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 39! Älä ota stressiä ainakaan vartalostasi. Usko pois, moni nainen tykkää juurikin sellaisesta juoksijamaisesta "luikusta". Esim. itse pyörin (indie)musiikkipiireissä, ja siellä miehet ovat pääsääntöisesti juuri sellaisia laiheliineja tai entisiä sellaisia, jotka ovat keränneet hieman elintasovatsaa. Ja en siis puhu mistään rentuista, vaan porukka on pääosin korkeakoulutettua, on yhteiskuntatieteilijöitä ja humanisteja, toki myös dippainssiäkin löytyy. Joten jos indiemusiikki yhtään kolahtaa, mene vaikka keikoille katsomaan.

Vierailija
42/54 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena sä voit tehdä noin. Olet onnekas. Voit itse valita 'roolisi'. 

Kokeilepa miehenä alkaa "käyttäytymään kuin nainen". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sulta meni vähän ohi. Nuo eivät ole mitään tyypillisiä miesten ominaisuuksia tai käyttäytymistapoja. [quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 22:44"]

Onnittelut! Aloit ottamaan vastuun itsestäsi ja muista. Huomasit, ettei raha tule tyhjästä vaan sen eteen pitää tehdä työtä. Huomasit ettei koti pysy siistinä jollei tee sen eteen jotakin. Huomasit miten opettavaista on kuunnella toista ihmistä... Niin en tarkoita mitään " Niin joo jooo sitten Sari oli käynyt kosmetologilla ja Jaana oli ottanut toisen jumpan putkeen... ja sitten mun kynnet on jotakin ja ja... " Vaan sitä miten toinen ihminen kertoo omasta voinnista ja sinä kerrot myös.

Onnittelut ratkaisusta!

T:  Mies 35v.

[/quote]

Vierailija
44/54 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 20:30"]

Mieskin elää aivan järkyttävän ahtaassa lokerossa, jossa vain tietynlainen käytös, tietynlaiset kiinnostuksen kohteet ja tietynlainen olemus on sallittu.

[/quote]

Aamen... otetaan kaksi konkreettista esimerkkiä. En ole koskaan ollut kiinnostunut rahan haalimisesta eli siis yhteiskunnan silmissä niin sanotusta menestymisestä. En myöskään ole kokenut ongelmaksi sitä, että vartaloni muistuttaa enemmän luihua maratoonaria kuin scandinavian hunksia. Olin myös suurimman osan elämästäni kiltti (siis oikeasti kiltti ja säyseä).

Haluan kuitenkin jossain vaiheessa perheen, ja naisten miehille asettama maskuliininen rooliodote edellyttää tiettyä määrää urasuuntautuneisuutta ja lihasmassaa. Kiltteyskin on kuolemaksi. Röyhkeäksi kusipääksikään ei kannata ryhtyä, mutta naisille maltillinen sekoitus itsekkyyttä ja aggressiivisuutta tulkitaan "särmäksi" ja "miehekkääksi" => Eikun panostusta uraan enemmän kuin muuten tulisi tehneeksi, eikun puntille kunto-ohjelman ja ruokaremontin kautta ja eikun tietoisesti opituista (kilteistä) käytösmalleista pois oppimista itsekkyyttä ja röyhkeyttä lisäten. Kyse on toki siitäkin, etten minäkään parisuhdetta kenen kanssa tahansa halua.

Tietysti voisin vain psyykata itseni elämään yksin ja käydä vaikka maksullisissa silloin tällöin, mutta ainakaan toistaiseksi moinen ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta.

"Miesmäisten" tapojen omaksuminen ei kummoisesti vaikuta naisen menestykseen kumppanin hankinnassa, kun taas naismainen mies ei varmasti onnistu heteronaisia houkuttelemaan. Nainen voi valita panostuksen uraan tai sitten jäädä kotiin hoitamaan lapsia. Nainen voi myös valita kokonaan sinkkuuden, koska seuraa löytyy kyllä aina silloin, kun sitä tarvitsee.

Miehen rooli sen sijaan on erittäin rajattu niin pukeutumisen, käytöksen kuin elämässä tehtävien valintojenkin suhteen. Mikäli kykenee luonnostaan tämän rooliodotteen sisäistämään ja kokee sen luonnollisena, on se varmasti helpottavaa. Jos taas haluaisi pukeutua odotteesta poikkeavasti eli ns. epämiehekkäästi, olla panostamatta uraansa eli olla ns. luuseri tai olla luonnostaan laiha eli ns. "säälittävä vinkuheinä" niin seurauksena saattaa olla ahdistus. Ja ahdistushan tulee joko salata tai käsitellä itse pois apua sen ihmeemmin anelematta, koska "ole! mies, joten käyttäydy sen mukaisesti!"

PS. Miehen rooliodotteen ahtaus ei poista sitä, että on mahdollista kokea naisen rooliodote ahdistavaksi tai että naisen kokema ahdistus oman roolin täyttämiseksi olisi tuntemuksena vähempiarvoinen kuin miehen kokema ahdistus roolinsa vuoksi.

[/quote]Näin feministinä osaan kyllä ottaa osaa siitä ahtaasta roolista johon koet joutuneesi. Kaikkien tulee saada olla niitä ihmisiä niine taipumuksineen kuin ovat. Kuitenkin minua häiritsee ajattelutavassasi se, että vaikka vastustat omalla kohdallasi tiukkoja sukupuolistereotyyppisia rooliodotuksia, niin kuitenkin olet täysin kyseenalaistamatta naisia sellaiseen tunkemassa. Kai tiedät, että naiset ovat täysin yhtä heterogeeninen joukko kuin miehetkin? Naisissa on yhtä laaja kirjo inhimilliä ominaisuuksia kuin miehissäkin. Me olemme samanlaisia. Ja erilaisia. Eikä sillä ole mitään tekoa sen kanssa mitä housuista löytyy. Taatusti löydät joskus jostakin yllättävästä paikasta parisi kunhan vain osaat etsiä ja kuunnella sitä joka on juuri itsellesi oikea. Eikä vain jokin kuvitteellinen "nainen". Tsemppiä. =)

Vierailija
45/54 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:21"]

Nyt sulta meni vähän ohi. Nuo eivät ole mitään tyypillisiä miesten ominaisuuksia tai käyttäytymistapoja. [quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 22:44"]

Onnittelut! Aloit ottamaan vastuun itsestäsi ja muista. Huomasit, ettei raha tule tyhjästä vaan sen eteen pitää tehdä työtä. Huomasit ettei koti pysy siistinä jollei tee sen eteen jotakin. Huomasit miten opettavaista on kuunnella toista ihmistä... Niin en tarkoita mitään " Niin joo jooo sitten Sari oli käynyt kosmetologilla ja Jaana oli ottanut toisen jumpan putkeen... ja sitten mun kynnet on jotakin ja ja... " Vaan sitä miten toinen ihminen kertoo omasta voinnista ja sinä kerrot myös.

Onnittelut ratkaisusta!

[/quote]

[/quote]

No olen mies. Ja teen töitä jotta voin maksaa asumisen kaikkineen lisäkuluineen. Siivoan kotona ja koitan kuunnella mitä puolisolla on mielellä. Mutta ei vaan jaksa sitä miten jonkun hiukset tai jumppa tai tai joku on jossain... Haluaisin ihan vaan keskustelua minusta ja hänestä kahdenkesken. Ja heräämiseen siihen, ettei raha tule taivaasta. Miksi naiset ei ymmärrä rahaa ja mistä se pinnallisuus kumpuaa?

T: Mies 35v.

Vierailija
46/54 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:21"]

Onnittelut ratkaisusta!

[/quote]

[/quote]

No olen mies. Ja teen töitä jotta voin maksaa asumisen kaikkineen lisäkuluineen. Siivoan kotona ja koitan kuunnella mitä puolisolla on mielellä. Mutta ei vaan jaksa sitä miten jonkun hiukset tai jumppa tai tai joku on jossain... Haluaisin ihan vaan keskustelua minusta ja hänestä kahdenkesken. Ja heräämiseen siihen, ettei raha tule taivaasta. Miksi naiset ei ymmärrä rahaa ja mistä se pinnallisuus kumpuaa?

T: Mies 35v.

[/quote]Mitkä "naiset"? Olet jostakin syystä päätynyt yksiin pinnallisen ja kaikesta päätellen varsin yksinkertaisen ihmisyksilön kanssa. Väitän, että esim. minulla ja hänellä on hyvin vähän yhteistä, vaikka sukupuolielimemme muistuttavatkin toisiaan.

Vierailija
47/54 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

39,häntä pystyyn! Luitko täältä sitä unelmamiehen vartalo - ketjua? Siinähän ääniä saivat eniten laihat, luonnollisen jäntevät vartalot. Ei niistä lihaskimpuista tykännyt niin moni.

Vaihtoehtoisemmissa piireissä (joku mainitsikin indiemusiikin harrastajat) miehille sallitaan huomattavasti enemmän liikkumavaraa.

Se, ettet sovi ahtaaseen miehen malliin,on ongelma lähinnä jos olet kiinnostunut vain tosi stereotyyppisen naisellisista naisista.

Vierailija
48/54 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:35"]

Mitkä "naiset"? Olet jostakin syystä päätynyt yksiin pinnallisen ja kaikesta päätellen varsin yksinkertaisen ihmisyksilön kanssa. Väitän, että esim. minulla ja hänellä on hyvin vähän yhteistä, vaikka sukupuolielimemme muistuttavatkin toisiaan.

[/quote]

Ei ollut minulle osoitettu, mutta vastaan.

Käytännössä sanot sen kuuluisan NAWALT eli "not all women are like that". Näin se onkin, mutta miesten varsin yleisen kokemuksen mukaan kuitenkin merkittävä osuus naisista on juuri sellaisia kuin sinulle kerrottiin, jolloin mies pystyy tekemään omaan elämäänsä soveltuvia yleistyksiä asiasta.

Vertaa toteamus "miehet pitävät naisellisista naisista". => Ehkä 90% miehistä toteuttaa sanonnan, joten voidaan väittää perustellusti NAMALT eli "not all men are like that". Kuitenkin naisten varsin yleisen kokemuksen mukaan kuitenkin merkittävä osuus miehistä on juuri sellaisia kuin väitettiin, jolloin nainen pystyy tekemään omaan elämäänsä soveltuvia yleistyksiä asiasta.

Jos tätä ei sisäistetä, keskustelu typistyy pelkäksi "ei oo noin, ei oo ollenkaan noin" ja "ei minun lähipiirissäni ainakaan" -tyyppisten toteamusten heittelyksi. Toinen seuraus on yleensä palstan sukupuolijakaumasta johtuva harhaoppisen miehen virtuaalinen ristiinnaulitseminen.

Vierailija
49/54 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käyttäytyä...

Vierailija
50/54 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:35"]

Mitkä "naiset"? Olet jostakin syystä päätynyt yksiin pinnallisen ja kaikesta päätellen varsin yksinkertaisen ihmisyksilön kanssa. Väitän, että esim. minulla ja hänellä on hyvin vähän yhteistä, vaikka sukupuolielimemme muistuttavatkin toisiaan.

[/quote]

Ei ollut minulle osoitettu, mutta vastaan.

Käytännössä sanot sen kuuluisan NAWALT eli "not all women are like that". Näin se onkin, mutta miesten varsin yleisen kokemuksen mukaan kuitenkin merkittävä osuus naisista on juuri sellaisia kuin sinulle kerrottiin, jolloin mies pystyy tekemään omaan elämäänsä soveltuvia yleistyksiä asiasta.

Vertaa toteamus "miehet pitävät naisellisista naisista". => Ehkä 90% miehistä toteuttaa sanonnan, joten voidaan väittää perustellusti NAMALT eli "not all men are like that". Kuitenkin naisten varsin yleisen kokemuksen mukaan kuitenkin merkittävä osuus miehistä on juuri sellaisia kuin väitettiin, jolloin nainen pystyy tekemään omaan elämäänsä soveltuvia yleistyksiä asiasta.

Jos tätä ei sisäistetä, keskustelu typistyy pelkäksi "ei oo noin, ei oo ollenkaan noin" ja "ei minun lähipiirissäni ainakaan" -tyyppisten toteamusten heittelyksi. Toinen seuraus on yleensä palstan sukupuolijakaumasta johtuva harhaoppisen miehen virtuaalinen ristiinnaulitseminen.

[/quote]Totta. Tämäntyyppistä keskustelua kuitenkin rajoittaa ja hallitsee se suuri olemassa oleva kulttuurinen voima, että puheissa stereotypiat korostuvat. Kun "mies" ja "nainen" molemmat todennäköisimmin vastaavat niin kuin olettavat sukuolioletuksen vaativan, eikä niin kuin oma sisäinen olevaisuus ilman kulttuurista painetta vastaisi, niin tulokset vääristyvät juuri sellaisiksi kuin millaisia ne kulttuuriset olettamukset ovat. Esim. me tiedämme, että ihmisistä noin puolet on naisia ja puolet miehiä. Miksi sitten vaikkapa lastenkirjahahmoista n. 80% on miespuolisia tai jos ovat sukupuolineutraaleja, niin tulkitaan miespuolisiksi? Koska "Ihminen" on ensisijaisesti mies. Jopa parivuotiaat taaperot tietävät tämän. Ja me kaikki kuitenkin tiedämme, ettei se oikeasti kuvaa todellisuutta.

Vierailija
51/54 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:55"]

Koska "Ihminen" on ensisijaisesti mies. Jopa parivuotiaat taaperot tietävät tämän.

[/quote]

Nyt tuli niin herkullisen provosoiva kommentti, että toivottavasti kukaan ei tähän tartu. Se on nimittäin hyvästi asialliselle keskustelulle tässä ketjussa, jos niin tapahtuu.

Vierailija
52/54 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 16:37"]

Kysymyksiä, kommentteja?

[/quote]

Paljonko punnerrat penkistä? Sehän on miehistä. Miten suuri on olkavarren eli kansanomaisesti sanottuna hauiksen ympärys?

Vierailija
53/54 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:55"]

Koska "Ihminen" on ensisijaisesti mies. Jopa parivuotiaat taaperot tietävät tämän.

[/quote]

Nyt tuli niin herkullisen provosoiva kommentti, että toivottavasti kukaan ei tähän tartu. Se on nimittäin hyvästi asialliselle keskustelulle tässä ketjussa, jos niin tapahtuu.

[/quote]Puhuin kulttuurisesta konventiosta. Voit itse tutkia asiaa ja havaita minun olevan oikeassa.

Vierailija
54/54 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 00:46"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:55"]

[/quote]

[/quote]Puhuin kulttuurisesta konventiosta. Voit itse tutkia asiaa ja havaita minun olevan oikeassa.

[/quote]

Paljonko nousee penkistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme