Mies sekosi ja kävi käsiksi
Miehen kanssa takana reilu vuosi seurustelua. Eilen hän lähti pikkujouluihin kaveriporukalla.
Kolmen aikaan yöllä soitti ja ilmoitti, että on unohtanut avaimet kotiin. Ei virallisesti asuta yhdessä, mutta hän on viimeaikoina ollut melkein kaiken aikansa asunnossani.
Olin ystävälläni yöhön asti, joten hän tuli taksilla hakemaan avaimia. Annoin avaimet ja muutaman minuutin päästä tuli VIESTI, että meidän suhde ei toimi! Tuli aivan puun takaa tämä, en osannut sanoa mitään, vastasin vain, että tuo sitten avaimet takasin, että pääsen kotiini ja pyysin häntä menemään omaan kotiinsa. Hän ei suostunut lähtemään asunnostani.
Lähdin kotiin, hän avasi oven, mutta ei suostunut lähteen. Vein hänen tavaransa rappuun, hän yritti sillävälin laittaa oven turvalukkoon. Käskin uudestaan lähteä, hän veti minut käytävästä eteiseen, huusi, että yritäppä saada mut pois, otti kurkusta kiinni ja paiskasi seinää vasten.
Huusi siinä vielä jotain, tilanteesta päästyäni juoksin ulos soittamaan poliisit, jotka lopulta veivät miehen putkaan.
Aamulla tuli viestiä, ettei ehkä haluaisikaan erota, sanoi olevansa pahoillaan "jos töni minua". Miehessä ei ole ollut aikaisemmin mitään väkivallan merkkejä, tosin alistavaa sorttia välillä vaikuttaa olevan.
Mitä tekisitte tilanteessani? Onko tuommoinen käyttäytyminen merkki tulevasta perheväkivallasta?
Kommentit (26)
Lopeta suhde nyt, kun se on tällaisessa "taitekohdassa" helppoa. Pakkaa miehen kamat jotka ovat asunnollasi ja käske tulla hakemaan. Nosta ulos/rappuun kun ilmoittaa olevansa tulossa. Älä antaudu maaniteltavaksi tai taivuteltavaksi, ja se on helpointa jos olet mahdollisimman vähän tekemisissä ja vältät tapaamisia. Tee rikosilmoitus ja hae lähestymiskieltoa herkästi jos näyttää että alkaa vainoamaan.
Kiitos paljon vastauksista, juuri tätä tarvitsinkin, omille ajatuksille tukea, että pysyn vahvana, enkä ota miestä takaisin.
En pysty käsittämään, kuinka paljon miehen käytös on viimeisinä kuukausina muuttunut. Ihan hullua, että minulle käy näin.
Laitoin miehen ystävän viemään kaikki tavarat miehelle. Miehellä on minun yhdet avaimeni vielä ja käsittääkseni oli sanonut ystävälleen, ettei hänellä mitään avaimia ole.
Pitäisi siis avaimet vielä saada, mutta en haluaisi tavata miestä vielä. Toistaalta, en pysty kuvittelemaan, että hän niin sekaisin olisi, että ominpäin asuntooni tulisi. Mutta, kaikki näköjään on mahdollista.
Ap
Ilmoitat poliisille pahoinpitelyn ja avaimen. Kun he kuulustelevat, eiköhän mieskin ymmärrä antaa heille avaimen.
Sarjoita lukot heti uudelleen ja tee se ilmoitus poliisille.
Nyt heti (tai viimeistään joulunpyhien jälkeen) lukkojen sarjoitus! Älä luota siihen, ettei mies teettäisi avaimesta itselleen kopiota.
Vedät vaan tiukkaa linjaa, niin mieskin toivottavasti ymmärtää, ettei sinua kannata käydä häiriköimään.
Jaha. Päivän "ukko, poikaystävä, lapsen kaverin äiti, anoppi RAIVOSTUI" -keissi.
Mikä ihme tuon ap:n saa tehtailemaan näitä satuja yhä uudelleen?