Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö miksi toivoisin, että hyvä ystäväni hankkisi lapsia?

Vierailija
22.12.2013 |

Mulla on tosi paljon kaikkea hyvää vauvatavaraa, untuvamakuupussia ja -peitettä sekä paljon Ruskovillaa. Voisin myydä ne ystävälleni pilkkahintaan. Vaatteet saisi ilmaiseksi, mitä nyt haluaa ottaa. Mulle ei ole lähipiiriin ihan hirveästi tiedossa ensimmäisiä lapsia, joten hän on nk. ainoa toivoni.

Odotan nyt toista ja viimeistä lastani, joten asia tulee kohta ajankohtaiseksi.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:27"]

Niin, sen takia minäkään en ole vastuussa siitä, että sinä pahastut hassusta toiveestani.

Ap

[/quote]

Voin ilmoittaa, etten ole pahastunut, tapan vain junamatkan aikaa kommentoimalla hassuja aloituksia :)

Vierailija
22/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:29"]

Niin, sen takia minäkään en ole vastuussa siitä, että sinä pahastut hassusta toiveestani.

Ap

[/quote]

Voin ilmoittaa, etten ole pahastunut, tapan vain junamatkan aikaa kommentoimalla hassuja aloituksia :)

[/quote]

Ok. Koit kuitenkin tarpeelliseksi kertoa mulle, mitä ja miten mun pitäisi toivoa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:30"]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ok. Koit kuitenkin tarpeelliseksi kertoa mulle, mitä ja miten mun pitäisi toivoa.

Ap

[/quote]

Marttyroi toki vielä lisää.

Vierailija
24/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:07"]

Ja ärsyttää muuten kun velat vastailemassa näihin..sanoisin (en tiedä kuinka monen puolesta puhun mutta) että oletuksena on, että jos sitä ei nimenomaisesti tarkenneta kysymyksessä, niin ketään ei kinnosta teidän mielipiteenne!

[/quote]

KOMPPI! ihan naurettavia vastauksia tässäkin ketjussa, ja muutenkin on yleistynyt, jos aloitus on vaikka "uhmaikäinen temppuilee, mikä avuksi?" Niin siihen tulee vastauksia että "olisit ajatellut sitä ennen lasten hankkimista, minä ainakin olen vela enkä ymmärrä miksi kukaan lapsia hankkisi" - että ok kiva kiitti vastauksista ja arvokkaista mielipiteistä...

Vierailija
25/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:30"]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

Marttyroi toki vielä lisää.

[/quote]

Ei ole yhtään marttyyri olo. Ei mua haittaa, että sun mielestä toivoin väärin. Toiveet, kuten jo sanoin, ei johda mihinkään, joten niillä spekulointikaan ei johda mihinkään. Spekuloi toivettani niin paljon kuin haluat. 

Ap

Vierailija
26/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näyttää, että ap halusi päästä vain vähän mainostamaan, minkä merkkisiä tuotteita heillä onkaan. 

Mites teidän lastenvaunut? Kerrotko nyt niidenkin merkin?

Vierailija
27/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:33"]

Ja ärsyttää muuten kun velat vastailemassa näihin..sanoisin (en tiedä kuinka monen puolesta puhun mutta) että oletuksena on, että jos sitä ei nimenomaisesti tarkenneta kysymyksessä, niin ketään ei kinnosta teidän mielipiteenne!

[/quote]

KOMPPI! ihan naurettavia vastauksia tässäkin ketjussa, ja muutenkin on yleistynyt, jos aloitus on vaikka "uhmaikäinen temppuilee, mikä avuksi?" Niin siihen tulee vastauksia että "olisit ajatellut sitä ennen lasten hankkimista, minä ainakin olen vela enkä ymmärrä miksi kukaan lapsia hankkisi" - että ok kiva kiitti vastauksista ja arvokkaista mielipiteistä...

[/quote]

Täällä taitaa olla pari hyvin fanaattista velaa odottamassa, että saisi vastata kaikkiin lapsiperheen ongelmia koskeviin avauksiin noin. Yhdessä ketjussa joku ihan oikeasti kommentoi, että lapsettoman elämässä ei ole lainkaan huolia.

Ap

Vierailija
28/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 12:13"]

Mulla on tosi paljon kaikkea hyvää vauvatavaraa, untuvamakuupussia ja -peitettä sekä paljon Ruskovillaa. Voisin myydä ne ystävälleni pilkkahintaan. Vaatteet saisi ilmaiseksi, mitä nyt haluaa ottaa. Mulle ei ole lähipiiriin ihan hirveästi tiedossa ensimmäisiä lapsia, joten hän on nk. ainoa toivoni.

[/quote]

Tiesitkö,että ne vauvakamat voi myydä/antaa pois muutenkin kuin ystävälle?

Jos et enää itse tarvitse,kiikuta kirppikselle.

Outo syy toivoa jonkun muun lisääntymistä.

[/quote]

Tiesin. Jos sua askarruttaa syyni, voit lukea muutaman vastaukseni tästä ketjusta, joissa kerron syitä sille, miksi haluaisin panna tavaraa kiertoon juuri ystäväpiirissäni. Jos senkin jälkeen vielä mietityttää, kysy toki lisää, mulla on vielä hetkinen aikaa vastailla.

Ap

[/quote]

Miksi teit tämän avauksen? Varsinkin kun tunnut ottavan itseesi,jos vastaajat eivät ymmärrä syitäsi?Tietysti on hienoa kierrättää tavaraa ystäväpiirissä,ekologista jne. Ei se ole silti mikään syy muiden hankkia lapsia,jotta sinä saisit antaa/myyjä tavaroita nimenomaan ystävillesi.

Ihmetyttää myös täällä yhden vastaajan näkemys,etteivät velat saisi esittää mielipiteitään. Jos palsta on aihe vapaa,kyllä sanan pitäisi olla vapaa ihan kaikille. Voi toki avauksessa ilmaista jos toivoo vastauksia vain tietyltä ihmisryhmältä?

Vierailija
29/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n perustelut sille, miksi olisi kiva että hänen ystävästään tulisi äiti, ovat hänen omienkin sanojensa mukaan täysin yhdentekeviä, miksi hän tulee varta vasten kertomaan ne av:lle?

Vierailija
30/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:34"]

Minusta näyttää, että ap halusi päästä vain vähän mainostamaan, minkä merkkisiä tuotteita heillä onkaan. 

Mites teidän lastenvaunut? Kerrotko nyt niidenkin merkin?

[/quote]

No Ruskovilla onkin tosi eksklusiivinen merkki, varsinkin käytettynä ostettuna! Puhumattakaan niistä kaikista upeista Lindexin, Tutan ja tiesminkä merkkkisistä luksurööseista haalistuneista ja monella vauvalla käytetyistä trikoounelmista, joita mulla tuolla laatikoissa on.

Voin kertoa vaunujemme merkin: Gesslein. Saimme ne ilmaiseksi kaverilta. Ne ovat käsittääkseni palvelleet jo viidellä vauvalla, mutta eivät palvele enää tulevalla kuopuksellamme, koska ne menivät viime talvena rikki. Värinä on ilmeisesti joskus ollut tummmanvihreä, tai ainakin kantokoppa on tummanvihreä, itse vaunujen pinta on semmoinen kellertävän harmaa. 

Onko tarpeeksi brassailua?

En tiedä, millaiset vaunut ostamme tälle tulevalle lapselle.

Ap

Vierailija
31/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:35"]

[/quote]

[/quote]

Täällä taitaa olla pari hyvin fanaattista velaa odottamassa, että saisi vastata kaikkiin lapsiperheen ongelmia koskeviin avauksiin noin. Yhdessä ketjussa joku ihan oikeasti kommentoi, että lapsettoman elämässä ei ole lainkaan huolia.

Ap

[/quote]

Ihme yleistys että kaikki velat vastailisi noin. Mielestäni idioottien mielipiteet eivät kiinnosta ketään,oli lapsiluku sitten 0 tai 10. 

Vierailija
32/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suutuisitko jos ystävä haluaisi ostaa uutta eikä käytettyä

Vierailija
33/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 12:13"]

[/quote]

Tiesitkö,että ne vauvakamat voi myydä/antaa pois muutenkin kuin ystävälle?

Jos et enää itse tarvitse,kiikuta kirppikselle.

Outo syy toivoa jonkun muun lisääntymistä.

[/quote]

Tiesin. Jos sua askarruttaa syyni, voit lukea muutaman vastaukseni tästä ketjusta, joissa kerron syitä sille, miksi haluaisin panna tavaraa kiertoon juuri ystäväpiirissäni. Jos senkin jälkeen vielä mietityttää, kysy toki lisää, mulla on vielä hetkinen aikaa vastailla.

Ap

[/quote]

Miksi teit tämän avauksen? Varsinkin kun tunnut ottavan itseesi,jos vastaajat eivät ymmärrä syitäsi?Tietysti on hienoa kierrättää tavaraa ystäväpiirissä,ekologista jne. Ei se ole silti mikään syy muiden hankkia lapsia,jotta sinä saisit antaa/myyjä tavaroita nimenomaan ystävillesi.

Ihmetyttää myös täällä yhden vastaajan näkemys,etteivät velat saisi esittää mielipiteitään. Jos palsta on aihe vapaa,kyllä sanan pitäisi olla vapaa ihan kaikille. Voi toki avauksessa ilmaista jos toivoo vastauksia vain tietyltä ihmisryhmältä?

[/quote]

Eli velat saa tulla kertomaan joka ketjuun, että kaikki lapsiperheet ovat onnettomia ja kenenkään ei pitäisi tehdä lapsia (paitsi ilmeisesti heidän tekemisensä - koska lienenvät hekin joskus olleet lapsia - oli oikein ja hienoa), mutta mä en saisi kertoa tällaista hassua toivetta?

Käsititkö sä tämän aloituksen niin, että mä olen käynyt hedelmöittämässä ystäväni väkisin, koska haluan luovuttaa hänelle vauvatavarani? Pelko pois, korostan, että tämä minun toiveeni on vain TOIVE, joka tuli mieleen, kun panin pieneksi käyneitä vaatteita pois. Minä, minun toiveeni tai haluni eivät siis ole ystävälleni syy hankkia tai olla hankkimatta lapsia, luulen, että hän päättää asian ihan itse puolisonsa kanssa.

En minä erityisesti ota itseeni, jos joku ei ymmärrä syitäni, kehotin sinua vain lukemaan muita viestejä, jos syyni eivät käyneet aloituksesta ilmi. Kävivätkö ne nyt, kun olet lukenut viestejä, vai onko vielä epäselvää?

Ap

Vierailija
34/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei ole yhtään marttyyri olo. Ei mua haittaa, että sun mielestä toivoin väärin. Toiveet, kuten jo sanoin, ei johda mihinkään, joten niillä spekulointikaan ei johda mihinkään. Spekuloi toivettani niin paljon kuin haluat. 

Ap

[/quote]

Ap taitaa olla niitä naisia, joita "ei vaivaa mikään".

Vierailija
35/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:37"]

Jos ap:n perustelut sille, miksi olisi kiva että hänen ystävästään tulisi äiti, ovat hänen omienkin sanojensa mukaan täysin yhdentekeviä, miksi hän tulee varta vasten kertomaan ne av:lle?

[/quote]

Koska tämä on sellainen palsta, jolle voi tulla kertomaan yhdentekeviä asioita! Enkä mä nyt ystävälleni mene tuollaista sanomaan, koska mistäs mä tiedän, jos hän vaikka kärsii lapsettomuudesta tai jotain, ja vaikka ei kärsisi, olisihan se nyt helvetin tökeröä!

Toiveet tosiaan ovat yhdentekeviä. Vai oletko eri mieltä kanssani? Luuletko, että koska olen nyt kirjoittanut tämän asian julki, toisella puolella maailmaa (ystäväni on tällä hetkellä kaukomailla) puhkeaa kondomi tai ehkäisypilleri pettää ja ystäväni tulee sen takia raskaaksi, että minä olen uskaltanut AV:lla toivoa, että hän saisi lapsen?

Ap

Vierailija
36/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:47"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Ap taitaa olla niitä naisia, joita "ei vaivaa mikään".

[/quote]

Kyllä mua vaivaa kaikenlaiset asiat (sekä henkilökohtaiset että tavallinen maailmantuska), mutta tämä oli tällainen kepeä aloitus, joten se ei vaivaa. Sinä taisit kuitenkin ottaa sen aika vakavasti?

Ap

Vierailija
37/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:35"]

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

Ihme yleistys että kaikki velat vastailisi noin. Mielestäni idioottien mielipiteet eivät kiinnosta ketään,oli lapsiluku sitten 0 tai 10. 

[/quote]

En minäkään halunnut yleistää, ja sen takia kirjoitinkin "pari fanaattista velaa", jonka voit itsekin viestistäni lukea :)

Ap

Vierailija
38/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, luulenpa ymmärtäväni sinua oikein hyvin. Vauvatavaroilla on myös suuri tunnearvo. Niitä olisi kiva antaa ystävälle tai sitten todella tavitseville. Älä välitä ikävistä kommenteista.

Vierailija
39/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:48"]

Koska tämä on sellainen palsta, jolle voi tulla kertomaan yhdentekeviä asioita! Enkä mä nyt ystävälleni mene tuollaista sanomaan, koska mistäs mä tiedän, jos hän vaikka kärsii lapsettomuudesta tai jotain, ja vaikka ei kärsisi, olisihan se nyt helvetin tökeröä!

Toiveet tosiaan ovat yhdentekeviä. Vai oletko eri mieltä kanssani? Luuletko, että koska olen nyt kirjoittanut tämän asian julki, toisella puolella maailmaa (ystäväni on tällä hetkellä kaukomailla) puhkeaa kondomi tai ehkäisypilleri pettää ja ystäväni tulee sen takia raskaaksi, että minä olen uskaltanut AV:lla toivoa, että hän saisi lapsen?

Ap

[/quote]

Miksi sä koko ajan rakentelet tuollaisia olkiukkoja? Ei kukaan ole väittänyt, että sun toiveesi vaikuttaisi mihinkään.

Vierailija
40/60 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:42"]

suutuisitko jos ystävä haluaisi ostaa uutta eikä käytettyä

[/quote]

En tietenkään, mutta kun ystäväni on sattumalta kova kierrättämään, ja toisaalta nuo kamppeet, joista jotain rahaa voisin pyytää, eivät kauheasti kulu, joten en usko, että hän kieltäytyisi. Vauvanvaatteista ajattelen, että hän varmasti ottaisi osan ja osan veisin kirppikselle.

Ap