Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin mummoa ei lapset auta

Vierailija
06.01.2014 |

Naapurin mummo hoisi lapsenlapsia työnsä ohella viikonloput ja kesälomat. Oli välillä todella väsynyt, mutta ei raskinut kieltäytyä, kun lapset halusi parisuhdeaikaa ja muutenkin levätä.

Nyt kun jäi leskeksi, ei käy lapset enää katsomassa, eikä lapsenlapsetkaan, vaikka vanhin on jo täysi-ikäinen.

Minä sitten käyn auttelemassa ja kolaamassa pihaa ja käytän rouvaa kaupassa ja joskus kahvilla juttuseurana.

Miten se menikään, että jos et hoida meidän lapsia, makaa yksin paskavaipoissa vanhainkodilla. Mutta niin se näkyy menevän, että kun on uhrannut vuodet hoitamalla lapsenlapsia ja hänestä ei ole enää hyötyä, voin mummon jättää helvetin unohdukseen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on valitettavan yleistä. Onneksi sinä olet olemassa.

Vierailija
2/8 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppikin valittelee, että samat lapset, jotka olivat kesät heillä, nykyään sentään joulukortilla muistavat. Eivät edes soita. Synttäreilläkään ei siitä porukasta näkynyt ketään. Mutta onneksi on muita lapsia a lastenlapsia jotka käyvät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä. Siskoni hoidatti lapsensa äidillemme. Minä iltatähti en ole koskaan raskinut pyytää vanhalta äidiltäni apua.

Siskoni ja hänen lapset ei käy koskaan enää äidin luona ja jos käyvät, ei ikinä auta missään töissä.

Me muut sisarukset sitten autamme äitämme sen mukaan, mitä ehdimme.

Äiti kuitenkin kaipaa siskoani ja hänen lapsiaan tosi paljon, koska tuli läheiseksi lasten kanssa. Sääliksi käy, kun vanha ihminen taas jouluna yritti selittää, että kyllä se olisi tullut, mutta mukavahan se on, että lähtivät jouluksi ulkomaille.

Lastenlasten hoito ei kyllä takaa sitä, että vanhusta muistettaisiin.

Vierailija
4/8 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös tällaisen tapauksen lähisuvustani. On ikänsä maatalon tyttönä tehnyt raskaita töitä ja hoitanut omat lapset ja lapsenlapset. Nyt asuu kirkonkylällä rivitaloyksiössä ja kukaan ei käy katsomassa. Nyt joulunakin sai vain kortin tytöltään ja pojalta ei kai sitäkään. 

Niitä hoidettuja lapsenlapsia ei näy mummaa tervehtimässä, että herra tietää vielä auttamassa.

Eli käytä vanha ensin loppuun ja heitä se sitten tiehesi.

Olen sitä mieltä, että vanhana kannattaa satsata ystäviin, koska heitä näkee sitten myöhemminkin. Lapsenlapset ovat huono optio

Vierailija
5/8 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 12:48"]

Olen sitä mieltä, että vanhana kannattaa satsata ystäviin, koska heitä näkee sitten myöhemminkin. Lapsenlapset ovat huono optio

[/quote]

Niin, niitä lapsiahan ei missään nimessä voi kasvattaa kunnolla? Suomen leijona sen kun ärjyy uusia lottovoittajia maailmaan lippu korkealla elämän läpi lipuen.

Vierailija
6/8 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tragikoomisinta tässä on että hyvin usein jos lapsia on monta, tulee roolit. Yksi lapsi ja tämän lapsenlapset saavat hoitoavun ja kaiken avun ja muistamisen ja käymiset synttäreinä ym

Mutta loppupeleissä se väheksytty lapsi onkin se joka mummon hoitaa jos joku, tai joka käy auttamassa, jos joku. Se lapsi, joka ei saanut itse mitään omille lapsenlapsilleen. Tai se lapseton.

Isovanhempien tuki ei tee ihmisestä epäitsekästä, vaan päinvastoin itsekkään, se on nähty monet kerrat.

Vierailija
7/8 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee juuri näin että ne hoidattavat äidit on niitä itsekkäitä. Minä autan äitiäni ja hoitoapua en ole saanut. Meillä onkin lämmin suhde, eikä vaan hyötysuhde.

Vierailija
8/8 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 22:42"]

Lastenlasten hoito ei kyllä takaa sitä, että vanhusta muistettaisiin.

[/quote]

Niinpä, tai ylipäänsä edes se, että on niitä lapsia - kun täällä aina kysellään lapsettomilta että "kukas teitä sitten vanhana käy katsomassa ja hoitaa". Totuus on sitten kuitenkin aika usein tuo.