Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirppis ei kannata

Vierailija
05.10.2020 |

Mitä ihmettä teen väärin kun ei tavara mene kirppiksellä kaupaksi? Siistiä lasten perusvaatetta, osa merkkiä. Hintapyynti pienten vauvojen vaatteita 0.50e kpl ja 92-100cm on sitten 1-2 e kpl. Ulkovaatteet 2-4e kpl. Kengät Viking tai Reima 3-5e kpl. Onko hintapyynti liikaa? Vai onko vaan niin että merkkivaatteet menee kaupaksi? Tuntuu että newbie ja muumi menee mutta muut ei.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjonta ylittää kysynnän. Hinnat olisi muuten ok, mutta tarjontaa on paljon. Moni myy Face-kirppiksellä kokonaisia vaatesäkkejä jo muutamalla eurolla. Tässä paikallinen Hope ei edes ota vastaan alle 98 cm kokoja, koska tarjontaa on riittävästi. 

Vierailija
2/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon myjää, että vie spr tai kierräötyskeskukseen. EI kuaan jaksa selaa.. Niin se vaan on ja kokemusella sanon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen oli koko mikä tahansa merkkivaatteet on se mikä myy.

Vierailija
4/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna voi olla vaikeaa kirppiksellä saada mitään kaupaksi, kun ihmiset ei liiku/kiertele niin paljoa ihan huvikseen. Jos vain haluat vaatteista eroon, laita ilmoitus että saa tulla ilmaiseksi hakemaan, tai tarjoa paikalliselle kirkolle että voivat antaa eteenpäin oikeasti vaateapua tarvitseville.

Vierailija
5/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Ap:n vaatteetkin voi mennä kaupaksi.

Se on vaan siitä kiinni, että oikeanlainen ostaja kohtaa ne vaatteet ja kuten yksi jo sanoi: korona vaikuttaa kirppareiden asiakas määriin.

Se on, kuin lottoamista.

Vierailija
6/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja tietenkin se varsinainen opetus tästä on, että älkää ostako lastenvaatteita uusina itsekään. Niitä on liikaa liikkeellä, kannattaa hankkia käytettyä itse kunkin. Tällöin se tarpeettoman romppeen vyöry edes vähän hidastuu maailmassa.

Vierailija
7/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai se vaan on että viedä suoraan UFFille tai laittaa faceen ilmotus että annetaan. Tuntuu vaan kurjalta että taas sorruin viemään kirppikselle ja melkeen mitään jää käteen. Mitä ihmiset sit myy ku hehkutetaan monen sadan euron tuotoista?

Ite olen ostanut usein kirppikseltä edukkaasti lapselle esim pihahaalareita. Ei haittaa vaikka menee viikossa polvet puhki yms kun on maksanut vain muutaman euron. Meillä rymytään niin paljon ulkona että hakemalla saa hakea kirppikseltä niitä halpoja vaatteita. Itse koen että hinnat usein liian korkeita.

Ap

Vierailija
8/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjontaa on niin paljon ja hinnat pohjamudissa, ettei kauppa käy.

Merkkivaatteet ehkä menee, jos joku haluaa nimenomaan Metsolaa tms. mutta kukaan tuskin haluaa nimenomaan sitä henkkamaukan tarjouksesta hankittua bodya..

Vierailija
9/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meille ei tule vaateita uusina kuin mitä lahjaksi saadaan. Face kirppikseltä vaatepaketteja ostan.

Naisten vaatteita en edes viitti viedä. Ei kukaan osta.

Olen itse niin "pihi" että en maksa käytetystä vaatteesta kun muutaman euron ja sen mukaan hinnoittelen itse vaatteet

Ap

Vierailija
10/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikkakunta? Meillä kyllä kirppismyynti toimii ja on toiminut vuosia. Kaupungin keskustassa on nykyään vain yksi kirppis, josta saa vuokrata pöydän.

Vuokran ja provikan jälkeen jäi netto 290e ja pöytä oli 9päivää. Edellisen kerran 12pv netto oli 400e. Ihan hyvä tuotto tavaroista joita ei käytä. Naisten vaatteetkin käy kaupaksi kun on hyvä tuote ja hinta kohdallaan. Lasten vaatteita ei ole kun ei oo pieniä lapsia. Kaikkiaan 179 tuoretta meni.

Vierailija
11/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa sun hinnoissa ainakaan vikaa ole. Minkälainen kirppis tuo on?

Itse olen vienyt lastenvaatteet lastenkirppikselle, sekakirppiksellä ei mene niin hyvin kaupaksi lastentavarat.

Vierailija
12/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja meille ei tule vaateita uusina kuin mitä lahjaksi saadaan. Face kirppikseltä vaatepaketteja ostan.

Olen itse niin "pihi" että en maksa käytetystä vaatteesta kun muutaman euron ja sen mukaan hinnoittelen itse vaatteet

Ap

Tässähän se syy jo tulikin. Vaatteet ovat useammalla käytettyjä, ehkä jo useamman vuoden vanhoja. Itsellä on yksi tyttö, ostan lähes kaiken uutena ja myyn heti pienet pois, kaikki on mennyt kaupaksi. Viimeksi kesäkuussa oli pöytä. Joku pyjama ja liian kalliiksi hinnoiteltu takki tuli takaisin.

Vierailija
13/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaalla, pieni kaupunki lähellä Tamperetta. Ihan sekakirppis. Nyt otin sellaisen lastenpöydän mikä edukkaampi ja sinne vaan lasten tuotteita.

Ja vaatteet puhtaita, siistejä, perusvaatetta. Ei uuden veroisia mutta menisi aivan hyvin vielä yhdellä lapsella, jos ei kahdella. Nyt olen plussalla pöytä vuokran jälkeen 16e. Ja vuokra loppuu huomenna. Että Jes, eipä oikeen kannata.

Ap

Vierailija
14/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tässähän se syy jo tulikin. Vaatteet ovat useammalla käytettyjä, ehkä jo useamman vuoden vanhoja. Itsellä on yksi tyttö, ostan lähes kaiken uutena ja myyn heti pienet pois, kaikki on mennyt kaupaksi. Viimeksi kesäkuussa oli pöytä. Joku pyjama ja liian kalliiksi hinnoiteltu takki tuli takaisin.

Niin.. Lapsille kun ostaa aika suuri määrä lahjaksi vaatteita, ainakin meillä. Ja osa saattaa olla sellaisia mitä ite ostettu käytettynä ja pidetty ehkä kerran kun unohtunut kaapinpohjalle.

Ap

Vierailija
15/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nukkaa, vähänkin risainen tai värjäymää niin se 50 senttiäkin voi olla liikaa

Vierailija
16/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookkos kokeillut tori.fi?

Tavoittaisi isomman osan ihmisistä.

Vierailija
17/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että menee paremmin, jos viet jollekin Tampereen kirppikselle. Tai en lastenvaatteista tiedä, mutta trellä lukio-/yläasteikäisten keskuudessa (tai ainakin tietyillä piireillä) on nyt muotia olla ympäristötietoinen ja ostaa kirpparilta.

Vierailija
18/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi on muuten ehkä jees mutta en jaksa postittaa. Ehkä täytyy sekin vaan jaksaa tai sit viedä uffille

Ap.

Vierailija
19/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile panna hinnaksi 20 senttiä kappaleelta. Silloin se ei ole ainakaan hinnasta kiinni.

Vierailija
20/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile panna hinnaksi 20 senttiä kappaleelta. Silloin se ei ole ainakaan hinnasta kiinni.

Tuolla hinnalla ei kannata viedä kalliille kirppisvuokralle.

Ap