Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirppis ei kannata

Vierailija
05.10.2020 |

Mitä ihmettä teen väärin kun ei tavara mene kirppiksellä kaupaksi? Siistiä lasten perusvaatetta, osa merkkiä. Hintapyynti pienten vauvojen vaatteita 0.50e kpl ja 92-100cm on sitten 1-2 e kpl. Ulkovaatteet 2-4e kpl. Kengät Viking tai Reima 3-5e kpl. Onko hintapyynti liikaa? Vai onko vaan niin että merkkivaatteet menee kaupaksi? Tuntuu että newbie ja muumi menee mutta muut ei.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja meille ei tule vaateita uusina kuin mitä lahjaksi saadaan. Face kirppikseltä vaatepaketteja ostan.

Naisten vaatteita en edes viitti viedä. Ei kukaan osta.

Olen itse niin "pihi" että en maksa käytetystä vaatteesta kun muutaman euron ja sen mukaan hinnoittelen itse vaatteet

Ap

No älä valita sitten jos loppuun kulutetut eivät monen kierrätyksen jälkeen enää myy. Vauvan käytetyt bodyt ja muut haaskattavat säännönmukaisesti puklaukselle. Ihmiset ostavat siksi ne uusina.

Vierailija
22/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin paikallisella Faceboookin roskalavaryhmässä annetaan jatkuvasti hyväkuntoisia lastenvaatteita ilmaiseksi ihan kasoittain. On mistä valita ja ilmaiseksi.

Itse olen päättänyt viedä lahjoitettavaksi, Ihmisillä on niin paljon ylimääräistä tavaraa ja vaatetta, että ei maksa vaivaa laputtaa ja järjestellä kirppispöytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja meille ei tule vaateita uusina kuin mitä lahjaksi saadaan. Face kirppikseltä vaatepaketteja ostan.

Naisten vaatteita en edes viitti viedä. Ei kukaan osta.

Olen itse niin "pihi" että en maksa käytetystä vaatteesta kun muutaman euron ja sen mukaan hinnoittelen itse vaatteet

Ap

No älä valita sitten jos loppuun kulutetut eivät monen kierrätyksen jälkeen enää myy. Vauvan käytetyt bodyt ja muut haaskattavat säännönmukaisesti puklaukselle. Ihmiset ostavat siksi ne uusina.

Ööö... Anteeksi mitä? Sanoin että uusia saadaan esim lahjaksi. Ja ostan joskus itsekin. Ja ei nää uudetkaan liiku. Ja eipä ne bodyt puklulle haise, en ainakaan ole tämmöiseen ikinä törmännyt.

Vierailija
24/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile panna hinnaksi 20 senttiä kappaleelta. Silloin se ei ole ainakaan hinnasta kiinni.

Tuolla hinnalla ei kannata viedä kalliille kirppisvuokralle.

Ap

No, jos olet jo myymässä kirpparilla eivätkä tavarat mene kaupaksi toivomallasi hinnalla, niin vaihtoehdot ovat vähissä.

Vierailija
25/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kyllä ollut ihan hyvää kokemusta. Esim. välikausihaalarin myin juuri kympillä. Tosin myymäni vaatteet ja ulkovarusteet olleet vain yhdellä lapsella käytössä ja uusina ostettu.

Mietin, että katsotko vaatteiden ja kenkien kuntoa tarpeeksi realistisesti? Jos Vikingin kengät ei vitosella mene, niin voisiko kunto selittää? Itse myin vitosella halvemman merkin välikausikengät.

Vierailija
26/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on nukkaa, vähänkin risainen tai värjäymää niin se 50 senttiäkin voi olla liikaa

Just näin. Mä välillä mietin näitä kirppisketjuja, joissa valitellaan vaatteiden kaupaksi käymättömyyttä ja korostetaan sitä, että kaikki on aina niin siistiä ja hyväkuntoista. Kuitenkin livekirppiksillä tarjonta on hyvin toisenlaista: saumat kiertää, on pesunukkaa, aivan koppuraksi pestyä velouria, printit lohkeilee ja "pieni tahra, ei juuri näy käytössä". Kun vauvanvaatteita saa valtiolta jopa ihan ilmaiseksi (=äitiyspakkaus), niin on vähän vaikea käsittää, miksi kukaan maksaisi edes sitä viittäkymmentä senttiä jostain vähän nukkaisesta ja vähän tahraisesta Tokmannin bodysta.

En tarkoita, että juuri AP:n tavarat olisivat tällaisia, mutta liian monien kirppismyyjien tavarat on. Edelleen jaksan välillä kirppiksiä kierrellä ja jos löytyy joku oikeasti hyväkuntoista tavaraa myyvän myyjän pöytä, niin ostan jopa isompia kokoja varastoon. 

Vierailija
27/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä myyt liian halvalla jos hyväkuntoisia ja nättejä. Reiman ke gistä saa helposti 20-30e esim. Ulkovaatteista kymppejä, lähes satasia riipouen merkistä jne. Itse myyn kirpparilla ja joku 500e parissa kuukaudessa saan täyspalvelukirpparilta josta siis puolet ottavat provikkaa.

Vierailija
28/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä myyt liian halvalla jos hyväkuntoisia ja nättejä. Reiman ke gistä saa helposti 20-30e esim. Ulkovaatteista kymppejä, lähes satasia riipouen merkistä jne. Itse myyn kirpparilla ja joku 500e parissa kuukaudessa saan täyspalvelukirpparilta josta siis puolet ottavat provikkaa.

Pöytä pari kuukautta?

Vierailija
29/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin edelliset: joko tavarasi eivät ole muiden silmiin enää käyttökelpoisia, jolloin hinnasta ei tarvi edes keskustella, tai sitten epäluulon herättää kovin alhaiset hinnat (outoa kyllä sekin!). Käyn itse sellaisessa kirppiskaupassa, jonne vain viedään lastenvaatteet ja kauppa hinnoittelee sekä myy provikkaa vastaan. Siellä olen maksanut hyväkuntoisista Vikingin kengistä kympin, kumisaappaista vähän vähemmän. Jos kengät on astuttu yhtään linttaan tai niissä on kovasti kulumaa päällä, en osta. Jotkut merkkihaalarit voivat maksaa lähemmäs 50 e tuollakin, mutta niitä en osta, meille riittää ne parinkympin kamat. Tärkeintä että tavara kiertää ja lapsilla on sopivaa ja lämmintä päällä. Omien lasten hyväkuntoiset sisävaatteet annan yleensä kavereiden lapsille, en viitsi alkaa hinnoitella jotain parin euron takia. 

Omista vaatteistani olen saanut kirppispöydissä useamman satasen viikossa, mutta ne onkin laatutavaraa. 

Vierailija
30/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite en ikinä maksais 20-30e käytetyistä kengistä, en itselle enkä lapselle. Enkä satasia, en edes kymppejä ulkovaatteista. En maksais satasta edes uudesta. Meitä on moneksi. Onneksi.

Ja Äitiyspakkauksen vaatteita olen antanut ilmaiseksi pois, niitä en edes kehtaisi myydä. Juuri näin viereisessä pöydässä äitiyspakkauksen haalarin 6 eurolla.

Ap.

Vierailija
31/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on tuotteet selkeästi käytettyjä, mutta ei loppuun kulutettuja. Esim 2 kertaa käytetty pojan Kauluspaita kokoa 92 niin pyysin siitä 3 euroa. Siniset suorat housut 3 euroa. Molemmat ostettu muistaakseni vuoden vai kahden sisään uutena.

Muumi collegehaalari meni 5 euroa ja tytön söpöt vaaleanpunaiset mekot 2 vai 3 euroa kpl. Sekä jo hieman kulunut toppahaalari (remu) meni 4 eurolla. Pari me&i:n paitaa 3 e kpl, oli vielä aamulla jäljellä.

Ap

Vierailija
32/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite en ikinä maksais 20-30e käytetyistä kengistä, en itselle enkä lapselle. Enkä satasia, en edes kymppejä ulkovaatteista. En maksais satasta edes uudesta. Meitä on moneksi. Onneksi.

Ja Äitiyspakkauksen vaatteita olen antanut ilmaiseksi pois, niitä en edes kehtaisi myydä. Juuri näin viereisessä pöydässä äitiyspakkauksen haalarin 6 eurolla.

Ap.

Liian halpa hinta voi myös pistää miettimään, että onko tuotteessa jotain vikaa. Esim. meillä oli naapuripöydän pitäjän kanssa samat lasten talvikengät myynnissä. Minä pyysin kympin, hän vitosen. Minun kengät menivät.

Vierailija
33/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

No, mun mielestä jos käytetyt kengät, jotka näyttävät ja tuntuvat aivan uusilta, saa parilla kympillä ja sama malli on vielä kaupoissa ja maksaa 69 euroa, on second hand varsin hyvä diili. Varsinkin taaperoikäisillä kengät eivät ole ehtineet useinkaan juuri kulua, jalka kasvanut tai kengän malli ei sovi sekä vuodenaika vaihtunut = lähes uusi kenkä jää pitämättä. Minä en osta lapselle enkä itsellekään oikein mitään uutta, tämä pitänyt jo viisi vuotta. Maailma on täynnä tavaraa, ikävä kyllä. Toisten vikaostokset ja turhat shoppailut ostan sitten kirppiksiltä.

Vierailija
34/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis on tuotteet selkeästi käytettyjä, mutta ei loppuun kulutettuja. Esim 2 kertaa käytetty pojan Kauluspaita kokoa 92 niin pyysin siitä 3 euroa. Siniset suorat housut 3 euroa. Molemmat ostettu muistaakseni vuoden vai kahden sisään uutena.

Muumi collegehaalari meni 5 euroa ja tytön söpöt vaaleanpunaiset mekot 2 vai 3 euroa kpl. Sekä jo hieman kulunut toppahaalari (remu) meni 4 eurolla. Pari me&i:n paitaa 3 e kpl, oli vielä aamulla jäljellä.

Ap

No, tee testi ja tuplaa hintapyynnit ensi kerralla. Tai laita kaikki kympin tai vitosen, ei sen alemmas. 

Vierailija
35/39 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siellä on lappu että loput tuotteet - 50%. Loput mitä ei mee niin kai täytyy kokeilla laittaa kalliimmalla ens kerralla . Heh heh

Tarkoitukseni ei todella ole rikastua kirppiksellä mutta olishan sieltä kiva jotain rahaa saada. Mulla ei ole oikeen ketään kelle antaa ja en halua säilöä vaatteita jos joskus joku tarvitsee.

Ap

Vierailija
36/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt siellä on lappu että loput tuotteet - 50%. Loput mitä ei mee niin kai täytyy kokeilla laittaa kalliimmalla ens kerralla . Heh heh

Tarkoitukseni ei todella ole rikastua kirppiksellä mutta olishan sieltä kiva jotain rahaa saada. Mulla ei ole oikeen ketään kelle antaa ja en halua säilöä vaatteita jos joskus joku tarvitsee.

Ap

Myyntipaikkaa kannattaa myös kokeilla vaihtaa, jossain paikoissa nyt vaan käy enemmän ihmisiä kuin jossain toisessa.

Paikanvalinnassa hyvä katsoa, että pääseekö paikkaan helposti kävellen tai julkisilla. Itse suosin paikkaa, joka on aika keskeisellä paikalla, niin että sinne pistäytyy ihmisiä ohikulkumatkalla.

Ja sitten se tavaran realistinen kunto, eli onko oikeasti myyntikuntoista. Näitä näkee kirppiksillä, että myydään kuluneita ja linttaanastuttuja kenkiä, haalareita jotka jo täysin ohueksi pestyjä, sisävaatteet kauhtuneita ja joskus jopa rikkinäisiä.

Pahimpana muistan erään pöydän, josta tuli pitkän matkan päähän aivan karmea haju. En tiedä, oliko vaatteet tuotu likaisina, säilytetty väärin tms. mutta ei todellakaan halunnut mennä koskemaan koko pöytään.

Vierailija
37/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on paras kirppis kaupungissa. Ehkä sitten tuotteet liian käytettyjä. Tietää tulevaisuudessa että vie vain merkkiä ja laittaa kunnon hinnan jos edes enää vien

Ap

Vierailija
38/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on paras kirppis kaupungissa. Ehkä sitten tuotteet liian käytettyjä. Tietää tulevaisuudessa että vie vain merkkiä ja laittaa kunnon hinnan jos edes enää vien

Ap

Eihän se siitä ole kiinni, onko merkkiä vai ei. Itselläni menee tavarat hyvin kaupaksi, vaikkei todellakaan ole mitään hienoa merkkiä.

Vierailija
39/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi, itse en vie enää koon 56-74cm vaatteita kirppikselle, vaikka jotain sattuisikin kaapeista vielä löytymään. Oma kokemukseni on, että vauvanvaatteet menevät tosi heikosti, vaikka hinta olisi 0,20e.

Koosta 86cm ylöspäin menneet sitten paremmin.