Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jonka mielestä lastensairaala pitäisi rakentaa verovaroin?

Vierailija
21.12.2013 |

Mua suoraan sanoen nyppii, että suomalaiset ovat nyl lammaslaumana lähteneet keräämään vapaaehtoisrahoitusta sairaalalle, joka olisi ehdottomasti syytä rakentaa julkisin verorahoin. Pelkään, että tästä alkaa ns. slippery slope ja ennen pitkää ties mihin verovaroin aikaisemmin ylläpidettyihin hankkeisiin huudetaankin kansan apua. Emme me ole mikään jenkki, jossa heikommista huolehtiminen on omantunnonasia ja rikkaat pääsevät myhäilemään, kun lahjoituslaattaa ruuvataan uuden sairaalasiiven seinään.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apus minä.

Vierailija
2/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaihtoehto on sitten korkeammat verot. Ei julkista rahaa ole yhtään enempää kuin maksamme veroja. Omastaan vapaaehtoisesti antaminen toisen hyväksi on mukavaa, suosittelen kokeilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös täällä Suomessa on kautta aikain kerätty rahaa eri hankkeisiin kansalaisilta ja yrityksiltä.

Hyvinvointivaltiossa heikoista ja sairaista pidetään kyllä huolta, mutta kaikkeen ei yksinkertaisesti riitä rahaa tarpeeksi. Lastenlinnan tilat ovat tiensä päässä ja sairaala on saatava pikaisesti; palveleehan se koko Suomen lapsia.

Mitä pahaa siinä on, että kansalaiset ja yritykset lahjoittavat hyvään tarkoitukseen? Suurimmat summat saadaan nimenomaan yrityksiltä.

Vierailija
4/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 21:01"]

No vaihtoehto on sitten korkeammat verot. Ei julkista rahaa ole yhtään enempää kuin maksamme veroja. Omastaan vapaaehtoisesti antaminen toisen hyväksi on mukavaa, suosittelen kokeilemaan.

[/quote]

Mieluummin korkeammat verot. Ja ihan vain tiedoksi, että olen neljän eri hyväntekeväisyysjärjestön kuukausilahjoittaja ja lisäksi ostan aina näin jouluksi Unicefille polkupyörän. Annan vuodessa hyväntekeväisyyteen yli 600 euroa. Silti olen sitä mieltä, että sairaalat tulee rakentaa verorahoista. ap

Vierailija
5/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 21:01"]

[/quote]

Mieluummin korkeammat verot. Ja ihan vain tiedoksi, että olen neljän eri hyväntekeväisyysjärjestön kuukausilahjoittaja ja lisäksi ostan aina näin jouluksi Unicefille polkupyörän. Annan vuodessa hyväntekeväisyyteen yli 600 euroa. Silti olen sitä mieltä, että sairaalat tulee rakentaa verorahoista. ap

Vierailija
6/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, en ymmärrä että muka lastensairaalaan ei ole varaa verovaroista, paskat, aivan varmasti olisi jos tahtoa olisi.

Vierailija
7/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa veroista, osa lahjoituksista. Miksei oikeesti voi yhteiskunta ja yritysmaailma tehdä kunnon yhteistyötä ja sitä kautta parantaa kansalaisten oloja, vaikka nyt lastensairaalan kautta...? As simple as that...

Vierailija
8/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain täysin samaa mieltä :) Joku Novan aamussa oli ainakin toimittajan roolissa myös samaa mieltä.

Vierailija
9/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole

Vierailija
10/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi että lastensairaalan aikoinaan rakennettiin keräyksiin, sekä lastenlinna ja lastenklinikka. Ja jos olet yhtään siellä ollut, niin tietäisit, että liki kaikissa laitteissa siellä lukee lahjoittajan nimi. Eli kyllä ne nykyisetkin on lahjoitusvaroin hankittuja. Mutta on se niin surkeassa kunnossa, ettei voi uskoa. Olen itse keski- Suomesta, enkä voinut uskoa että Suomessa on näin surkeita sairaaloita Kun Helsingissä on. Minusta uusi sairaala on tärkein, sama miten se saadaan.

Vierailija
11/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun mielenterveyspotilaille, kehitysvammaisille tai päihdehuollon asiakkaille tarvitaan rahaa? Ja vastaus on että keräys vaan pystyyn? Toivottavasti silloinkin kukkaronvetskari aukeaa yhtä hanakasti ja visaa vingutetaan, ja Teemu Selänne ja vuoden Miss Suomi tulevat kasvoillaan hankkeen keulakuviksi. Sitä odotellen. 

Vierailija
12/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sen pitäisi mennä, mutta kun valtiolta ei tähän rahaa tipu. Kolmesti on jo rahat luvattu mut aina vedetty viime hetkellä pois. 

Mutta kun se sairaala on pakko saada. Vanha on jo täysin käyttökelvoton. Lapsia on jo kuollut sairaalan huonon kunnon takia. Osastoja siirretään evakkoon milloin minnekin. 

valitettavasti se pitää siis hommata näin. 

Toki olisi mielenkiintoista kuulla vastaus että miksi rahaa riittää jos jonkinlaiseen Kreikan pelastamiseen mutta ei tähän. Tai mikä meteli nousisi jos aikuisten teho-osasto siirrettäisiin jonnekkin kellarin nurkkaan. 

toivoo äiti jonka lapsien hengen lastenklinikkan henkilökunta pelasti. Ja on siellä viettänyt monta kuukautta vuosien aikana 

Vierailija
13/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut. Minua hirvittää koko ajatus.

Sairaat lapset ovat vielä "helppo" kohde keräykselle. Mutta jos tälle tielle lähdetään, niin kuka huolehtii syrjäytyneistä, päihteiden väärinkäyttäjistä, vanhuksista, vammaisista?

Yhteiskunnan arvo mitataan siinä, miten se huolehtii niistä, jotka eivät pysty huolehtimaan itse itsestään. Jos tässä asiassa mennään suosituituimmuuden ja söpöyden mukaan, niin olemme todella hukassa.

Vierailija
14/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole ainoa! Mua suorastaan raivostuttaa nämä keräykset tätä uutta sairaalaa varten.

Vierailija
15/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvi verorahoista maksaa jotain lastensairaalaa. Kuolkoot, jos ovat niin surkeita eläjiä. Sama homma vanhuksilla, maatkoon kotona, ei ne vanhainkoteja tarvitse.

Tärkeämpää on, että Finladia talossa on oikean merkkistä kiveä, että saadaan huonosti rakennettu Musiikkitalo ja Oopperaakin pitää tukea, kun ei siellä ketään käy, mutta pitäähän meillä Oopperaa olla.

Ja voisinpa lyödä vetoa, että kyllä myös Guggenheimiin vielä löytyy rahat, koska onhan se hienoa, että systeemi, joka on jo kannattamaton muualla, haluaa Suomeen.

Asiat siis tärkeysjärjestykseen! Kyllä nyt tuollaiset jutut on paljon tärkeämpi kuin jotkut lapset!

Vierailija
16/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 21:17"]

Sairaat lapset ovat vielä "helppo" kohde keräykselle.

[/quote]

Siksi se rakennetankin säätiömuotoisena. HUS käyttää omat rahansa vähemmän mediaseksikkäisiin kohteisiin.

Vierailija
17/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan. Kannattaa kysyä kansanedustajaehdokkailta hyvin tarkkoja perusteluita, miksi Lastensairaalaa ei voinut rakentaa verovaroin.

Vierailija
18/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka noin ehdottomasti vastustettE. Ihan vilpitön kysymys. Miten sairaala pitäisi rakentaa? Koska rahaa ei ole tulossa valtiolta veroista tai mistään muualtakaan. Ei nyt eikä koskaan.

sairaala kuitenkin tarvitaan nopeasti. 

Vierailija
19/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus laittaa rahat uuteen trauma ja syöpäsairaalaan. Itse olin just leikkauksessa Töölössä, ja päällepäin näytti kyllä paljon parempikuntoiselta kuin lastensairaalan. Toki ahdas ja hankala, heräämössäkin piti kaikkia sänkyjä siirtää et pääsin pois, siis sängyllä. Mutta lastenklinikka on paljon surkeampi. Mutta tärkeintä olisi se uusi sairaala. Lapseni on seurantapotilas, ja paikka on tullut tutuksi, eri osastot.

Vierailija
20/42 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valtiolla ole varaa. Kaikki menee jatkuvasti lisääntyvän henkilöstön jatkuvasti kasvaviin palkkamenoihin. Kyllä valtion hevosopiston johtajakin tuon 14000 euron kuukausipalkkansa on varmasti 'ansainnut'. Eipä tarvitsisi noidenkaan loisten palkkoja laskea kuin järkevälle tasolle ja parissa vuodessa olisi lastensairaala maksettu. Vielä kun leikattaisiin kansanedustajien määrä puoleen, ja jätettäisiin torkkupeitot ostamatta ja tunnelit rakentamatta, niin olisi varaa vaihtaa vanhusten vaippojakin.

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288531656514.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän