Mikä on tekosyysi sille, ettet käytä maskia?
Teidän maskia käyttämättömien vuoksi kohta joudutaan taas Suomi sulkemaan, talous menee taas perheelleen, ja siinä on sinunkin bisnekset, työpaikka, eläkkeet tai kelan tuet jälleen uhattuna.
Kommentit (36)
Käytän maskia suojellakseni muita, koska en koskaan voi tietää olenko oireeton kantaja. Pidän maskia käyttämättömiä pöyhkeinä ja itserakkaina moukkina.
Vierailija kirjoitti:
Käytän maskia suojellakseni muita, koska en koskaan voi tietää olenko oireeton kantaja. Pidän maskia käyttämättömiä pöyhkeinä ja itserakkaina moukkina.
Minä pidän tälläistä kirjoittavia harvinaisen umpimielisinä ja yksinkertaisina.
Vierailija kirjoitti:
Paras keino suojella muita on pitää niitä pirun turvavälejä. On oikeita SYITÄ miksi ei voi käyttää maskia, näin on jopa niissä maskipakkomaissa - lääkärin todistuksella saa Espanjassakin olla ilman - ja näitä ihmisiä on Suomessakin. Pysy etäällä muista, ei se sinunkaan maskisi viruksia pidä jos ei kaasunaamari ole.
Mikä on tekosyysi että olet tyhmä?
Siksi, että teitä kyttääviä pikkukommareita ärsyttää ja tuloni ovat lisääntyneet korona-ajalla, enkä halua sen päättyvän.
Maskista ei ole hyötyä. Mikä on sinun tekosyy olla lammas?
Mihin minä sitä käyttäisin? Taikon minä tartten ja saappaat
Mun tekosyy on astma. Ei minulla oikeasti ole astmaa, mutta on se hyvä tekosyy.
Oikea sy on, että en usko maskin auttavan yhtään mitään!
Koska menen paniikkiin, jos en pysty kunnolla hengittämään. En käy esim. elokuvateatterissa tai matkusta julkisilla. Käyn mahdollisimman isossa kaupassa ja silloin, kun siellä on vain muutama asiakas mun lisäksi, en välttämättä edes näe muita asiakkaita. Ja käytän itsepalvelukassaa niin en altista myyjiäkään. Jos menisin johonkin ruuhkaiseen paikkaan niin käyttäisin maskia ihan suosiolla.
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla on jo korona.
Toivottavasti olet sitten karanteenissa, etkä hillu pitkin kyliä.
Maskia kannattaa käyttää, jos vain voi.
Se pitää pukea päälle oikein, silloin sen kanssa on helppo hengittää eikä rillit mene huuruun.
Näin (harjoittele kotona peilin edessä):
1. Pese tai desinfioi kädet. Ota maski käteen, taivuta maski kaksinkerroin pituussuuntaan, vihertävä ulkopuoli ulospäin. Solmi maskin nauhoista solmu kummallekin puolelle maskia aivan sivun keskikohdalle.
2. Taivuta sivujen reunat sisäänpäin (siis kasvojen puolelle).
3. Nyt, vielä maski kädessä, taivuta metallinauhaan nenänpaikka oman nenäsi koon mukaan.
4. (Riisu silmälasit) Vasta nyt pue maski päälle, pujota lenkit korvien ympärille.
5. Aseta muotoiltu nenänkohta paikoilleen. Paina maski nenän yli ja tiukaksi poskia myöten.
6. Vedä maskin laskokset auki ja levitä leuan alle. Maski saa jäädä pienelle pussille kasvojen eteen.
7. Tarkista että sivujen reunat ovat tiiviisti taitettu ihonpuolelle, eikä pullota poskella auki nauhojen välissä.
8. Pue silmälasit tai aurinkolasit maskin yläosan päälle.
9. Jos silti rillit huurtuvat, sitten osta 3M micropore-nauhaa apteekista ja kiinnitä nenän tai poskien päältä sillä, voi kiinittää maskin alta taittamalla mikroporeen kaksinkerroin.
Kun maski pullottaa nenän ja suun edessä, on helpompi hengittää. Maski on nyt asetettu sivusta tiiviiksi eli ei falskaa sieltäkään. Maski on tiivis nenän päällä ja poskien yläpuolella eli silmälasit eivät höyrysty.
Vaatii vähän opettelua ja huolellisuutta, mutta näin suojaat muita ja myös itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Pidän vain silloin, jos en voi välttää kontakteja tai joudun olemaan yleisissä sisätiloissa pitkiä aikoja. Kaupassa käyn pikaisesti ennen sulkemisaikaa eli 22-23 välillä, silloin en yleensä pidä maskia. Mulla on myös silmälasit ja ne menevät maskin kanssa huuruun, en esim. voi ajaa autoa tai ajaa pyörällä.
Eihän omassa autossa edes tarvi maskia, sama pyöräillessä. Kummassakaan ei ole välitöntä tartuntavaaraa. Maskia käytetään tilanteissa jossa on vieraita ihmisiä lähietäisyydellä, esim. busseissa, tapahtumissa, kaupassa ruuhka-aikana jne.
Maski ei suojaa.
https://tekniikanmaailma.fi/miksi-hengityssuojasta-ei-ole-oikeasti-hyot…
Pidä huoli omista asioistasi äläkä kyttää muita ihmisiä.
Olen käyttänyt maskia kotioven ulkopuolella yli 6 kuukautta koko ajan kuten muutkin 80 miljoonaa.
Täällä ei ole saapuvien matkustajien karanteenin (14vrk, joka päin oikea karanteeni) ulkopuolella ole ollut koko maassa yhtään koronatartuntaa yli 5 kuukauteen.
M. 55
Bangkok