Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi sille, ettet käytä maskia?

Vierailija
05.10.2020 |

Teidän maskia käyttämättömien vuoksi kohta joudutaan taas Suomi sulkemaan, talous menee taas perheelleen, ja siinä on sinunkin bisnekset, työpaikka, eläkkeet tai kelan tuet jälleen uhattuna.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelleen = perseelleen.

Vierailija
2/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen läpi ei saa henkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahdo lietsoa joukkohysteriaa

Vierailija
4/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän syy ole niissä juhlijoissa, matkaajissa, huutajissa, laulajissa. Minä kuljen hiljaa, rauhassa, muita väistellen pitkin Helsinkiä. Enkä käytä maskia.

Vierailija
5/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samasta syystä kuin en käytä sadetakkia helteellä.

Vierailija
6/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän, mutta eräs tuntemani ei käytä sitä eikä myöskään aurinkosuojaa auringossa. Minkälainen psykologia kyseessä? Onko jotain anti-sosiaalista, tunteeko sellainen olevansa niin erillään muista, että edes mitkään suositukset ja varoitukset eivät kosketa itseä?

Vierailija
7/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pidän hengittämisestä

Vierailija
8/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on vasta muutama kuukausi, kun maskin käytöstä ei ollut mitään hyötyä vaan suorasstaan haittaa. Ja nyt maskit muka pelastaa koko kansan hengen. En varmasti ole ainoa, joka tätä ihmettelee eikä luota sokeasti ns. asiantuntijoiden neuvoihin.

Vierailija
9/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin tekosyy? Ihan syy riittää. Mä asun Espanjassa jossa se on PAKKO ja pidän mahdollisimman paljon leuan alla koska en usko että ulkona siitä on muuta kuin haittaa. Suurinosa pitää kangasmaskeja joita vaihdetaan kuin hanskoja eli joskus. Tätä kun ollut täällä jo kk tolkulla ja ei siitä näy olevan mitään hyötyä!

Ärsyttää sun kysymyksen asettelu. Mä voisin kysyä vaikka mikä on sun tekosyy olla ärsyttävä tai mikä on sun tekosyy että käytät maskia.

Vierailija
10/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tekosyytä, on syy miksi en käytä.

Vierailija
11/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole TEKOsyytä vaan ihan vain syy. En usko että siitä on hyötyä.

Vierailija
12/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei oo pakko käyttää.

Vierailija
13/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ainoastaan lähikaupassa pikaisesti, jossa yleensä lisäkseni on 1-2 ihmistä.

En käy ravintoloissa, konserteissa, elokuvissa, lentokoneessa jne, missä on suurempi riski saada ja levittää tauteja.

Lisäksi asun alueella, jossa ei ole ainakaan vielä paljon tartuntoja. Jos tilanne muuttuu, alan käyttämään maskia.

Vierailija
14/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyyni on se, että olen niin kaunis, enkä halua kieltää ihmisiltä sitä nautintoa, että saavat katsella kasvojani.

Vierailija
15/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin tekosyitä?

Töissä käytän tilanteissa, joissa täytyy. Muualla en käytä.

Vierailija
16/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kun hallitus, minä ymmärrän että tapaukset toki lisääntyvät kun testausta lisätään. Varsinkin jos osa tuloksista on vääriä positiivisia. Joten seuraan sairaala-ja tehohoidossa olevien lukumäärää ja alan toimia sitten, jos sen perusteella meillä on oikeasti syytä huoleen. Tällä hetkellä ei ole.

Toisekseen en käy missään muualla ihmisten ilmoilla kuin ruokakaupassa ja kirjastossa eikä mieheni sen enempää (minä pystyn tekemään töitä kotoa, mies taas on metsäkoneenkuljettaja eli pahemmin näe ihmisiä töissään), joten todennäköisyys että tartuttaisin ketään on äärimmäisen pieni.

Kolmannekseen maski dehumanisoi ihmisen ja itse koen maskinaamat äärimmäisen uhkaavina. En tahdo sitä kokemusta kenellekään muulle.

Neljännekseen jos kaikki ihmiset pitäisivät aina sen etäisyyden, mikä minusta olisi luontevaa ja mukavaa, koko korona ei olisi levinnyt ensinkään. Alkuvaiheessa oli ihanaa huomata että kerrankin muut ihmiset antavat sinulle tilaa, nyt turvavälit ovat valitettavasti unohtuneet.

Vierailija
17/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valkoiset kauniit hampaat. En tarvitse kasvomaskia peittääkseen hampaitani.

Vierailija
18/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomi ole missään vaiheessa ollut suljettu.

Vierailija
19/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vain silloin, jos en voi välttää kontakteja tai joudun olemaan yleisissä sisätiloissa pitkiä aikoja. Kaupassa käyn pikaisesti ennen sulkemisaikaa eli 22-23 välillä, silloin en yleensä pidä maskia. Mulla on myös silmälasit ja ne menevät maskin kanssa huuruun, en esim. voi ajaa autoa tai ajaa pyörällä.

Vierailija
20/36 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos riski saada tartunta ruokakaupassa on niin merkittävän suuri että maskia tarvitaan, niin miksi a) koronavilkku ei hälytä niistä muutamien sekuntien lähietäisyyden kohtaamisista muiden asiakkaiden kanssa, b) miksi ravintolat ovat edelleen turvallisia, vaikka niissä vietetään paljon pidempi aika ilman maskia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän