Ihmettelen suomalaisten huonoa sisustusmakua
Ihmettelen niin miten ihmisillä ei ole lainkaan silmää sisustamiselle tai edes ole kiinnostunut miltä oma koti näyttää. kyse ei ole rahasta, olen nähnyt myös hienoja taloja, joiden sisustus on todella mauton. mielestäni nämä "kaikki valkoiseksi" - sisustajat ja toisten matkijat kuuluvat myös tähän luokkaan. ei omia ideoita lainkaan- laitetaan kaikki valkoiseksi tai sitten matkitaan mitä joku kaveri on tehnyt. Hankin erään sängynpeiton, sen jälkeen 4 kaveriani on hankkinut samanlaisen peiton eikä varmasti ole sattumaa, vaan ovat sanoneet että haluavat samalaisen makuuhuoneen kuin minun kotona.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 16:02"]
Mistä olet päätellyt, että tämä on nimenomaan suomalainen ominaisuus ja miksi ihmeessä yleistät sen kaikkiin suomalaisiin?
[/quote]
Johtuisiko siitä, että olen suomalainen ja en ole juuri muun maalaisten kodeissa käynyt niin paljon kuin työkseni suomalaisissa kodeissa. anteeksi yleistykseni, olisi pitänyt sanoa, että globaalilla tasolla olemme huonoja sisustajia...
[/quote]
mistä sä sitten tiedät, miten muun maalaiset sisustavat?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:52"]
Se on shabby. Chabby ei tarkoita mitään.
[/quote] Chick on kananpoika.
[/quote]
Ai katos, sekin vielä. Ja myös typykkä, muija. Mä muuten löysin tuolle chabbylle merkityksen: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Chabby
Eli cahbby chick voi tarkoittaa keittotaidotonta typykkää. Ihan hyvä merkitys!
[/quote] Ja chubby chickadee olisi pullukka talitintti.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:16"]
[/quote]
Ai katos, sekin vielä. Ja myös typykkä, muija. Mä muuten löysin tuolle chabbylle merkityksen: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Chabby
[/quote]
Chickadee on joku muu tiainen, talitiaiset kulkee englanniksi nimellä great tit.
Minun puolestani sisustakoon kukin niin kuin itse haluaa tai olkoot vaikka sisustamatta kokonaan. Ei kiinnosta ollenkaan toisten sisustamiset.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:18"]
[/quote]
[/quote]
Chickadee on joku muu tiainen, talitiaiset kulkee englanniksi nimellä great tit.
[/quote] Amerikassa 'great tit' on 'suurenmoinen tissi' joten chickadee on kylla yleisessa kaytossa tinteista. Anteeksi vaan, ornitologi.
Testi: luottele tietämäsi sisustustyylit ranskalaisilla viivoilla! ap
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Amerikassa 'great tit' on 'suurenmoinen tissi' joten chickadee on kylla yleisessa kaytossa tinteista. Anteeksi vaan, ornitologi.
[/quote]
Tinttejä on erilaisia, ei pelkästään talitintti. Talitintti on great tit.
http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Tit
Minä en viitsi nähdä vaivaa muiden sisustuksesta, kampauksista, vaatteista, autoista tai pihaistutuksista. Samoin minua ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä muut ajattelevat tyylistäni.
Minä olen tehnyt kodistani sellaisen, jossa viihdyn. Valitsin seinämaalit ja tapetit ja laatat omien mieltymysteni mukaan. Huonekalut on ostettu kymmenen vuoden kuluessa, mitä milloinkin. Tukkani on leikattu lyhyeksi, ettei minun tarvitsisi vaivautua tekemään sille päivittäin jotain kampausta. Vaatteeni ovat halpahallilaatua, huokeita, mukavia päällä, kuosinsa pitäviä ja täysin merkittömiä. Auton valitsin summamutikassa sen perusteella, että siinä on neljä ovea, lohkolämmitin, ilmastointi ja penkinlämmitin.
Päiväpeittoa en käytä. Järkytyitkö?
[/quote]
Ja se on chic. Chick tarkoittaa jotain muuta.