Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Mistä apua seborreaan?

Vierailija
21.12.2013 |

On taliköhnä eli seborrooinen ekseema hiuspohjassa. Siis hiuspohja tulehtunut ja rikki, kuivaa hilsettä. Onko muilla kokemuksia? Mikä auttoi? Lääke, shampoo, ruokavalio?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan käynyt hiv-testissä?

Vierailija
2/34 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia shampoita kokeillut. Bio plus on auttanut, samoin ko. sarjasta päähän laitettava litku.

Nyt yllätteäen xz kosteuttava suklaa-vanilja on pitänyt päänahan yllättävän hyvänä. Vähintään joka toinen päivä pitää hiukset pestä. Muuten tulee kutina, sitten raavin ja tulehtuu.

Hankala vaiva. Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama vaiva. Sain lääkäriltä Diprosalic linimenttiä, se auttaa oireisiin. Olen käyttänyt apteekista saatavia shampoita, eivät ole auttaneet. Nyt olen pessyt pari kertaa sillä XZ-vanilija-suklaa shampoolla, tuntuu nyt aluksi aika lupaavalta. Kannattaa käydä lääkärissä, saat oireet kuriin.

Vierailija
4/34 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kokeiltu ja pää pölyää silti. Tässä minun nykyinen hoito joka on muodostunut vuosien taistelun ja kokeilujen jälkeen. Ihotautilääkärien määräämistä litkuista ei ole ollut mitään apua.

Pesen hiukset joka aamu seuraavasti.

1. Pesu Rauschin Pajunkuorishampoolla. Vaahdotuksen jälkeen kuorin päänahan ruokasuolalla (menee ehkä 1 rkl.) Annan vaikuttaa vartalon pesun ajan. Huuhtelen hiukset.

2. Pesu Ducray Elution-shampoolla. Annan vaikuttaa pari minuuttia ja huuhtelen.

3. Kosteuttavaa hoitoainetta vain latvoihin, ei missään nimessä päänahkaan. Annan vaikuttaa minuutin ja huuhtelen.

Vierailija
5/34 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diprosalic-liuos, resepti lääkäriltä.

Vierailija
6/34 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 15:13"]

Olethan käynyt hiv-testissä?

[/quote]

Olen käynyt testeissä. Tulos negatiivinen. Hivissä ja immunikadossa seborrea on eräs oire, mutta ymmärtääkseni taliköhnä on yleisempi vaiva. Eli kaikilla tästä taudista kärsivillä ei ole hiviä. Sitä ei ole saatu selville, mikä seborrean aiheuttaa. Minulla se on ollut murrosikäisestä asti, mutta on nyt 40 vuotiaana huomattavasti hankalampi kuin silloin nimenomaan siksi, että hilseily on kuivaa. Hiuspohjan kuivuus tekee sen, ettei sitä tee mieli pestä usein, kun tuntuu, että vedellä kastelu vain kuivattaa lisää. Kuitenkin päivittäinen pesu taitaa olla jopa suositus tämän vaivan hoidossa.  

Vierailija
7/34 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selukos shampoo  apteekista. Ehdottomasti paras.

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/SELUKOS-25-MG/ML-SHAMPOO-100-ML

Vierailija
8/34 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diflucan, suun kautta otettava hiivakuuri. Kaksi tablettia, viikko niiden ottamisen välissä. Kaikki lähti! Pysyi poissa n 5 kk ja palasi hiljalleen sen jälkeen. Sitten taas uusi kuuri. hoidossa tukena Diprosalic ja Ducrayn elution, jotka jo täällä mainittiin. 

Valitettavasti hiivalääkkeen teho näyttäisi hiipuvan nyt parin vuoden jälkeen. 

Vierailija
9/34 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 15:43"]

Olen käynyt testeissä. Tulos negatiivinen. Hivissä ja immunikadossa seborrea on eräs oire, mutta ymmärtääkseni taliköhnä on yleisempi vaiva. Eli kaikilla tästä taudista kärsivillä ei ole hiviä. Sitä ei ole saatu selville, mikä seborrean aiheuttaa. Minulla se on ollut murrosikäisestä asti, mutta on nyt 40 vuotiaana huomattavasti hankalampi kuin silloin nimenomaan siksi, että hilseily on kuivaa. Hiuspohjan kuivuus tekee sen, ettei sitä tee mieli pestä usein, kun tuntuu, että vedellä kastelu vain kuivattaa lisää. Kuitenkin päivittäinen pesu taitaa olla jopa suositus tämän vaivan hoidossa.  

[/quote]

5 jatkaa:

Se mikä tuntuu kuivalta on kiteytynyttä talia eli rasvaa. Ei kuivaa ihoa. Itselläni ainakin kutina ja haju on ihan hirveä toisena päivänä pesusta joten minun on pakko pestä joka päivä.

Itselläni tuo Diflucan ei auta mitenkään. Kokeiltu on myös hydrocortison, Locoid Crelo ja Diprosalic. Kaikki mahdolliset shampoot, aspiriinimaskit, perusvoidepesut, perusvoidenaamiot... Ja perinnöllistä on. Lapsellani on rasvainen seborrea päänahassa.

Vierailija
10/34 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa vielä. Myös ruokavaliopuolellla on kokeiltu 4kk gluteeniton ruokavalio, 2 kk maidoton ja laktoositon.

Vierailija
11/34 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi aiheuttaa myös. Todella ärsyttävä.

Vierailija
12/34 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selukos-sampoo Apteeksita ja kortisoniliuos (reseptilääke). Auttavat pahassakin tilanteessa. Minulla ollut päänahka vereslihalla, mutta noita muutama päivä niin helpottaa.

Vierailija
13/34 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut täällä ja rakastan sitä ne eivät vaadi lääkärin reseptiä.

http://amedix.net/buy-locoid-fi.html

Vierailija
14/34 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä apteekki lähettää sen Suomessa ilman reseptiä se missä olen aina ostaa 

http://medicneronline.net/

Vierailija
15/34 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut järkyttävä seborrea 7 vuotta,jonka aikana reilusti yli puolet hiuksista lähteny talipallon kanssa koko päälaki ollut haisevan keltaisen talilaatoituksen peitossa. Olen kokeillut kaikki mahdolliset litkut ja shampoot,pari kertaa todella rankat ja pitkät antibiootit joista sain avun hetkeksi.

En olisi ikinä uskonut pääseväni vaivasta eroon,mutta nyt jo melkein kuukausi lähes terveen päänahan kanssa. Tein himalajan suolasta vahvaa suolavettä,jota suihkuttelin päänahkaan yöksi ja käytän lushin merisuolasaippuu nimeltä big. Muutaman viikon suolavettä käytettyäni alkoi rasvalaatat irtoilemaan kunnolla ja ovat nyt pysyneet poissa. Rasvoittuu silti helposti ja pestävä joka päivä,mutta päänahan hajukin lieventynyt. Toivottavasti tästä on apua muille,ja myös minulle pitkällä aikavälillä! Ymmärrän mitä helvettiä taliköhnän kanssa eläminen on......

Vierailija
16/34 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahan hiivasienet saa kuriin pesemällä nahan säännöllisesti käsidesillä. Ohjeen sain lääkäriltä. Suolalla on tietysti sama vaikutus.

Vierailija
17/34 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa on myytävänä ainetta  Bemetson  nestemäistä liuosta  jota sivellään päänahkaan ja auttaa jo muutamassa päivässä.  Muistaakseni tarvitaan resepti eli ihotautilääkäri on oikea osoite.  On tuttu aine mutta auttaa.  Miehelläni oli sitä ja sivelin sitä hänen päähänsä kuurina muutamia keroja niin jo muutamassa päivässä hilse suli pois  ja ihan verille mennyt päänahka parani ja päänahasta  esiin tuli uusi vaalenapunainen iho.   Eli on aine olemassa. 

n. 15 € pullo  hinta näkyy olevan Yliopiston apteekissa ja on kelakorvattava.  Suosittelen, auttaa nopeasti.

Vierailija
18/34 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei oo auttanu kunnolla mitkään apteekin liuokset. Olen päässyt päänahan visvaisesta taliköhnästä kokonaan eroon Head ans Shoulder -shampoolla. Käytin sitä säännöllisesti varmaankin parikymmentä vuotta. Vaiva on aiemmin uusinut heti kun olen vaihtanut shampoota, nyt vanhempana on löytynyt yksi kampaamosta ostettu shampoo, josta ei ole tullut oireita, nimittäin 4 system -shampoo.

Vierailija
19/34 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii ainoastaan pesu joka päivä ja kahdella vaahdotuksella. Kun vaahdotat toisen kerran, anna vaahdon vaikuttaa sen aikaa kun peset itsesi muuten. Sitten huolellinen päänahan hieronta huuhtelun yhteydessä. LV:n hilseshampoo toimii ihan hyvin. Myös Kevin Murphyn Maxi Wash on hyvä. Siinä on mm. teepuuöljyä. Jos jätän yhdenkin pesupäivän väliin, kutina on kamala. Ihotautilääkärinkin ohje on jokapäiväinen pesu. Se on pitänyt vaivan kurissa.

Vierailija
20/34 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selukos