Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ruotsalaiset sekä norjalaiset metsästysohjelmat ovat perinteistä metsästystä, mutta suomalaiset pelkkää kännykän tuijottelua ja autolla ajelua?

Vierailija
05.10.2020 |

Onko Suomen metsästyskulttuuri näin onnetonta? Ajellaan autolla ja katsotaan kännykästä missä koira liikkuu. Noissa ruotsalaisissa sekä norjalaisissa ohjelmissa riistaa etsitään luonnossa liikkumalla ja houkuttelemalla niitä perinteisin keinoin.

Itse metsästän ja koko metsästämisen idea on irrottautua tekniikasta sekä muusta kaupungin kiireestä. Metsästys on minulle luonnossa liikkumista ja rentoutumista. Saaliin saaminen on sivuseikka vaikka onhan sitä kiva syödä riistaa. Kyllä riistallekin pitää antaa mahdollisuus ettei metsästys ole pelkkää teurastusta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen metsästys: Kiskotaan kaljaa ja viinaa lärviin kun koira hakee saaliin. Ammutaan saalis kun tulee eteen jos humalalta pystyy.

Vierailija
2/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset ovat vain kaikessa suomalaisia parempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästyksessä tulisi olla alkuun pakollinen osuus jousimetsästystä vaikka 2-3 vuotta. Toimisi hyvänä testinä kärsivällisyydestä jne.  Sen jälkeen voitaisiin sitten kakkosvaiheessa alkaa katsoa että kenelle voidaan alkaa antaa tuliaseita.

Vierailija
4/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, katsoit pari youtube videota, ja päätit sen pohjalta dumata koko maan metsästyskulttuurin paskaksi? Oletko itse käynyt edes metsässä?

Vierailija
5/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoselta tullut joskus bongattua metsästysaiheinen juttu ja ei kyllä omat kokemukset vastaa ap:n näkemystä.

Vierailija
6/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, hirvenmetsästyksen tarkoitus on myös vähentää hirvikantaa, johon syynä ovat niiden aiheuttamat liikenneonnettomuudet ja -vahingot.

Metsästyskoiria on käytetty jo pitkään, ja se nyt koiraa pystyy seuramaan on vain lisä metsästykseen.

Mitä enemmän hirvia saadaan kaadettua sen parempihan se on, että kaikki luvat tulee täyteen.

Kyllä siinä joutuu silti kävelemään vaikka nyt koiraa pystyykin paremmin seuraamaan.

Metsällä on aina tietty porukka ja päihtyneitä ei oteta porukkaan mukaan.

Humalassa oleva on vaarallinen aseenkäsittelijä, voi ampua itsensä tai jonkun muun metsästysreissulla.

Ne kaatoviinat juodaan sitten metsästyksen jälkee syödessä ja saunoessa, ne ketkä niitä juovat, kaikki eivät juo.

Vierailija
7/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pösilö.

Vierailija
8/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken tuli tv2 ruotsalainen metsästysohjelma jossa mies ja nainen metsästi hirveä liikkumalla metsässä ja huokuttelemalla sen näkyviin matkimalla hirven ääntä. Näin vain saivat hirven kaadettua. Ohjelman nimi oli Erämaaelämää.

Suomessa sama olisi tapahtunut 20 pulleavatsaisen ukon ajellessa uusilla lava-autoilla ympäriinsä kännykkää tuijottaen kun koira hakee saalista.

Vierailija
9/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tiedä metsästyksestä mitään. Kunhan nyt vaan projisoi omaa vihaansa metsästäjiä kohtaan provoamalla.

Vierailija
10/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa Pohjoismaissa äo on keskimäärin korkeampi. Metsästyskin on fiksun väen hyvä harrastus. Jossa eläinkin saa mahdollisuutensa.

Meillä apukoululaiset ryntäävät metsään ja toisten maille sekä pihoille tuliaseineen tappamaan kaiken koska se tuntuu hyvältä haarovälissä.

Vierailija
11/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet nyt häviää ruotsalaisille ja norjalaisille elämän kaikilla osa-alueilla.

Vierailija
12/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tiedä metsästyksestä mitään. Kunhan nyt vaan projisoi omaa vihaansa metsästäjiä kohtaan provoamalla.

Musta tuntuu, että sä et tiedä ja aihe kolahti suhun kunnolla kun itse metsästät tavalla jota tarkoitin.

Olis hieno tavata Suomessa metsästäjiä jotka vielä metsästäisivät kuten nämä ruotsalaiset ja norjalaiset. Valitettavasti on liian usein törmännyt tuohon kännykkämetsästykseen. Lapin erämaissa onneksi pääsee vielä harrastamaan perinteistä metsästystä kun siellä kentät ei puhelimessa toimi ja riista on itse haettava. TV2 metsästäjät sarjassakin suurin osa tuntuu painavan kännykkä kädessä koko ajan.

Vierailija
13/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne metsästysohjelmat ovat kaikki lavastettua sontaa. Oikean metsästyksen kanssa niilllä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
14/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuako sinä minulta sitä saatana kysy :DDD Kuvitteletko että minä oon niitä ohjelmia ollut tekemässä senki höpsö :D

Vierailija
15/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai metsästyskin kehittyy. Ne ohjelmat vain todistavat että suomalaiset ovat kehityksen kärjessä metsästysteknologiankin saralla. Miksi metsästyksestä pitäisi tehdä vaikeaa, kun tarkoitus on hoitaa ja rajoittaa eläinkantoja. Metsästäjät ovat vastuuntuntoisia ja tunnollisia kansalaisia, jotka tekevät tärkeää yhteiskunnallista työtä sinunkin puolesta.

Vierailija
16/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai metsästyskin kehittyy. Ne ohjelmat vain todistavat että suomalaiset ovat kehityksen kärjessä metsästysteknologiankin saralla. Miksi metsästyksestä pitäisi tehdä vaikeaa, kun tarkoitus on hoitaa ja rajoittaa eläinkantoja. Metsästäjät ovat vastuuntuntoisia ja tunnollisia kansalaisia, jotka tekevät tärkeää yhteiskunnallista työtä sinunkin puolesta.

Mä metsästän itse, eikä mun puolesta tarvitse tehdä mitään. Hirvimetsästykseen kyllä olisi tulijoita, mutta seurat ahneuksissaan haluavat pitää sen mahdollisimman pienen porukan käsissä. Sitä lihaa tule niin paljon, että se on jo taloudellisesti merkittävää kaataa hirvi.

Vierailija
17/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen.

Vierailija
18/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa menoa.

Vierailija
19/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ne metsästää droneilla. Siis suomalaiset laiskurit.

Vierailija
20/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä elektroniikan käytön riistanhoidossa, mutta kyllä se vesittää omasta mielestäni luontokokemuksen ja metsästämisen periaatteen kun hommaa helpotetaan liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän