Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri tulee joka pvä 7 töihin vaikka työaika alkaa 8.

Vierailija
05.10.2020 |

Selittää sitä aamuvirkkuudella. Klo 8 alkaa töihin jotta kaikki näkisi hänen upean panoksen. Me normaalit näemme tämän perseennuolennan vai kuinka?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa aamuvuoro klo 7 mutta olen kyllä usein jo 6.40 paikalla. On kiva juoda kupponen kahvia ja syödä jotain pientä ennen kuin lähtee töihin. Oon tehnyt näin jo 15 vuotta..

Vierailija
42/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se olisi palkanlaskennan velvollisuus katsoa, ettei ole laskettu työajaksi sellaista, mikä ei ole työaikaa. Kyllähän nyt työnantajan pitää olla selvillä mistä ajankohdasta alkaen palkka maksetaan. Miten muka sitten jotain haittaa jos tulee aiemmin? Tuskin se hänen palkasta on pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri tulee joka päivä töihin klo 5:45. Vuoro alkaa seitsemältä. En tiedä miksi.

Vierailija
44/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä sellainen sankari, joka väärinkäyttää liukumia hyödykseen. Hän tulee töihin viimeistään 7:30 ja kertomansa mukaan kuluttaa ensimmäisen tunnin "orientoitumiseen". Sitten onkin jo kahvitunnin aika. Hänellä kyse on kirjaimellisesti kahvitunnista. Päivän aikana voi myös sujuvasti hoitaa omia juoksevia asioita, esim. käydä kaupassa tai suunnitella syntymäpäiviä. Sitten voikin valmistautua iltapäivän kahvitunnille, jonka jälkeen onkin jo aika pakata kamppeet ja lähteä kotiin. Sanomattakin selvää, että kyseisellä henkilöllä on myös aina kiire ja hirveästi hommaa.

Vierailija
45/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se olisi palkanlaskennan velvollisuus katsoa, ettei ole laskettu työajaksi sellaista, mikä ei ole työaikaa. Kyllähän nyt työnantajan pitää olla selvillä mistä ajankohdasta alkaen palkka maksetaan. Miten muka sitten jotain haittaa jos tulee aiemmin? Tuskin se hänen palkasta on pois.

Kyllä se taitaa vaan olla työntekijän vastuulla tämäkin. Esimerkkinä lukioaikainen luokanvalvojani kertoi, miten vaimonsa palkka oli laskettu väärin ja hänelle oli maksettu liikaa hyvinkin pitkän ajan. Kun sitten virhe oli hoksattu, niin erotushan perittiinkin jatkossa palkasta, joka putosi huomattavasti.

Sama menee Kelan kanssa. Jos asiakas tekee virheen, Kela sakottaa. Jos Kela tekee virheen, Kela sakottaa.

46/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puutut asioihin jotka eivät sinulle kuulu?

Vierailija
47/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomomme tulee myös hyvin aikaisin työpaikalle. Työn sankaruudeksi se hänen tapauksessaan lasketaan.

Ymmärrän kyllä, että rivityöntekijöiden tasolla tuollainen sankaruus voi herättää toisenlaisiakin ajatuksia. Sekin totta, ettei se työkavereille kuulu vaan on puhtaasti esimiesportaalle kuuluva jutska.

48/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työpaikalla Fleshlight.

Saan leikkiä sillä tunnin joka aamu.

Kotona sitä en käytä kun vaimo valittaa.

Vierailija
49/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa panostaa työhönsä täysillä, niin eikö se ole vain hyvä asia? Pari tuntia lisää työaikaa päivittäin, kyllähän siinä enemmän ehtii. Työnantaja kiittää!

Vierailija
50/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tälläinen työmyyrä. Hän tulee vähintään puoli tuntia liian aikaisin töihin,aloittaa työt silloin mutta leimaa itsensä sisään vasta virallisen työvuoron alkaessa sama pois lähtiessä. Hän haluaa olla avulias ,koska tietää miten tiukoilla ollaan. Mutta koska olemme hoitoalalla niin ei tarvitse ihmetellä miksei saada lisä työvoimaa. Itse tulen tasan silloin kun työvuoro alkaa ja lähden kun loppuu ja jos en pääse juuri silloin niin laitan joka minuutin ylitöiksi. Näin minusta pitäisi kaikkien tehdä,ei se työnantajakaan hyvää hyvyyttään anna vapaa päiviä tai lisää liksaa.

Vierailija
51/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zinc kirjoitti:

Minulla on työpaikalla Fleshlight.

Saan leikkiä sillä tunnin joka aamu.

Kotona sitä en käytä kun vaimo valittaa.

Ihanko tosi. Oletpa nokkela.

Vierailija
52/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan on Suomen eteen tekemistä, niin miksi haittaisi?

Vierailija
53/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän toimistolla on yksi tällainen työntekijä, joka tulee toimistolle jo puoli kahdeksan aikoihin ja lähtee yleensä vasta neljän aikaan aikaisintaan tai vähän yli pois. Meillä on siis sisäänkirjaukset ja ylityöt saa sitten pitää vapaina. Hän siis kerryttää tällä itselleen ylitöitä ja pitää ne sitten kesällä pois. Täysin väärin. Ja kun itse olen siis häntä myös tuurannut, niin tasan tarkkaan tiedän, että hänen työnsä ehtii kyllä tehdä hyvin normaalina työaikanakin. Jos hän tulee joka päivä puoli tuntia aiemmin töihin, niin viikossa hän kerryttää itsellensä ylitöitä 2,5 tunnin ajalta. Oikeasti varmaan vielä enemmänkin, koska tänä vuonna hän piti kesälomansa lisäksi ylityövapaita neljä viikkoa eli 150 h.

Mulla oli myös tämän tapainen työkaveri. Meillä pyöristetään liukuma lähimpään varttiin, joten työkaveri leimasi itsensä aina ulos 15.38, niin työajanseuranta pyöristi työajan 15.45 ja niin kertyi joka ikinen päivä vartti ylimääräistä, vaikka hän lopetti tasan 15.30 työt, mutta sopivasti lorvi vessassa 8 min ja sen jälkeen vasta leimasi itsensä ulos. Niitä vartteja kun kertyi tarpeeksi, niin oli mistä pitää vapaata. Oikeaa, tarpeeseen tulevaa liukumaa hän ei tehnyt koskaan eli jos jokin projekti olisi vaatinut tilapäistä päivän pidennystä, niin ei varmasti pidentänyt yhtään päiväänsä. Vaput ja helatorstait muisti sitten kyllä järjestää joustavasti niin, että tuli 4 pv vapaa ja muut oli aina töissä.

Vierailija
54/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin myös. Herään usein 5-6 aikaan joten olen töissä seitsemän jälkeen. Saan työskennellä toista tuntia rauhassa ennenkuin muut tulevat. Ja pääsen lähtemään ennen klo 16 ruuhkaa kotiin. Illalla katson aikaeromeilit vielä kerran.

Meillä ei ole kahvitunteja joten en notku missään huvikseni vaan työskentelen.

Vierailija
55/68 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa työaika?

Vierailija
56/68 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lusmut

Vierailija
57/68 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoistyö on täysin sallittua. Jos haluaa antaa tunnin omaa aikaansa palkatta työnantajalle, mikäs siinä. Ei ole keneltäkään pois. 

On, koska työnantaja luulee että muut tekevät saman normiajassa. Kusee toisten muroihin. Itse törmännyt näihin hoitoalalla = mikään ei muutu.

Vierailija
58/68 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä alkaa työt klo 7.00 mutta silti suurin osa porukasta on paikalla jo 6.20.

Juodaan rauhassa kahvit ja jauhetaan chaibaa, valmistaudutaan työpäivään.

Kertoo ehkä siitä että kaikki viihdytään loistavasti työpaikalla ja työkaverit on melkei perheeseen verrattavissa. Ollaan kaikki tunnettu jo 5-20 vuotta saman duunin kautta.

Kuulostaa hirveältä.

Vierailija
59/68 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei meilläkin oli tämmönen. Suositus ois et aloitettais kasilta mutta jos bussit kulkee huonosti tms. niin saa tulla aiemmin. Tuli aina seiskaan, leimaa ittensä sisään ja nukkui kahvihuoneen sohvalla kun muut sitten kasin maissa valui paikalle. Tehtiin remontti ja jostain syystä sohva hävis rempan aikana eikä uutta tullut tilalle...

Vierailija
60/68 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Olen töissä kuukausipalkalla ja työni alkaa klo 10.00.

Tulen joka arkipäivä töihin noin 8.30.  En saa mitään ylimääräistä korvausta siitä.

Toivottavasti joku ei ajattele minun nuolevan ketään tai muuten kirjoittele minusta huolissaan jollekin palstalle. 

Miksi ihmeessä?