Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri tulee joka pvä 7 töihin vaikka työaika alkaa 8.

Vierailija
05.10.2020 |

Selittää sitä aamuvirkkuudella. Klo 8 alkaa töihin jotta kaikki näkisi hänen upean panoksen. Me normaalit näemme tämän perseennuolennan vai kuinka?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi tulla töihin ennen kuin työaika alkaa? 😅

Hih hih, minä haluan ainakin kerryttää joustovapaita. Jotka voi sitten ottaa vapaana tai rahana.

Sulla onkin sitten liukuva työaika. AP:n avauksesta sai käsityksen, että heillä on kiinteä työaika, joka alkaa klo 8.

Niin sai käsityksen, mutta sitä ei ole vahvistettu.

Vierailija
22/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nyt paljon muistakin asioista:

- Tuleeko kimppakyydillä esimerkiksi vaimonsa/miehensä kanssa, joka joutuu menemään töihin 7.00.

- Onko teillä joustavaa työaikaa? eli voiko tehdä 7-15 vai tekeekö "ilmaiseksi" tuon ensimmäisen tunnin töitä.

Kyllä itsekin monesti tule töihin jo 06.00, koska herään välillä todella aikaisin. Ei sitä kotonakaan turhaan viitsi makoilla, kun tuon ajan voi käyttää hyödyllisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi ap:n kaltaisi työkavereita, menisin itsekin aikaisemmin töihin. Saisi edes hetken tehdä töitä rauhassa ilman kyttäämistä ja juoruamista. 

Se eka ja viimeinen tunti jolloin muut ei ole vielä tulleet ja ovat lähteneet on yleensä sitä aikaa, jolloin saa enemmän aikaa, kun ei tarvitse käydä läpi kenenkään golfkierroksen tulosta, eikä soi puhelin.

Vierailija
24/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se siellä töissä tekee sitten tuon tunnin?

Miksi tätä alapeukutetaan, ihan validi kysymys :D

Jos henkilö vain istuu ja pyörittelee peukaloita odottaen muna huurussa töiden alkamista, tai tekee jotain työjuttuja omaan piikkiin niin ymmärrän aloittajaa. Jos tämä henkilö tekee omia juttuja ennen työn aloittamista, kuten syö aamupalan, lukee kirjaa tai laittaa hiuksia, en ymmärrä valitusta. Sama se onko kotona vai työpaikalla.

Vierailija
25/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa katsoa lasten lorvimista ja tappelua aamusin ja lähden töihin ennen tätä ja juon aamukahvini siellä rauhassa.

Vierailija
26/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuollainen. Toimistoaika oli 8-16, mutta tuli töihin jo seiskan jälkeen ja lähti viimeistään 15:30, perjantaisin usein 15.

Vierailija
27/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevät vaihtoehdot:

-Saa kyydin/ei jaksa olla kotona ja tekee aamuhommat työpaikalla (aamupala, meikkaus jne)

-Työpaikalla on joustava työaika tai saa tehdä ylitöitä. Työnteko on paljon nopeampaa silloin kun muut eivät ole vielä paikalla tai puhelimet ei vielä soi.

Järjettömät vaihtoehdot

-Tekee ilmaiseksi töitä

-Halua näyttää ahkera malta kuin muut

Vierailija
28/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kaikilla ei ole sitä omaa autoa eivätkä asu välttämättä hyvien liikenneyhteyksien päässä. Voi olla ihan tällaisestakin kyse. Joko on paikalla klo 7 maissa tai siitten on paikalla klo 8:05 esimerkiksi. Ja siitähän haloo nousisi jos olisi paikalla vasta 8:05. Joten tottakai sitten tällaisessa tapauksessa työntekijä tulee paikalle klo 7 varsinkin jos työnantajan kanssa ei saa sovittua minkäänlaista joustoa. 

Vierailija
29/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa työt klo 7.00 mutta silti suurin osa porukasta on paikalla jo 6.20.

Juodaan rauhassa kahvit ja jauhetaan chaibaa, valmistaudutaan työpäivään.

Kertoo ehkä siitä että kaikki viihdytään loistavasti työpaikalla ja työkaverit on melkei perheeseen verrattavissa. Ollaan kaikki tunnettu jo 5-20 vuotta saman duunin kautta.

Vierailija
30/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih, minä haluan ainakin kerryttää joustovapaita. Jotka voi sitten ottaa vapaana tai rahana.

Sulla onkin sitten liukuva työaika. AP:n avauksesta sai käsityksen, että heillä on kiinteä työaika, joka alkaa klo 8.

Eihän avauksessa olis mitään järkeä, jos heillä olisi liukuva työaika.

Vierailija
31/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän oli jo otsikossa. Työaika alkaa klo 8.

Vierailija
32/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toimistolla on yksi tällainen työntekijä, joka tulee toimistolle jo puoli kahdeksan aikoihin ja lähtee yleensä vasta neljän aikaan aikaisintaan tai vähän yli pois. Meillä on siis sisäänkirjaukset ja ylityöt saa sitten pitää vapaina. Hän siis kerryttää tällä itselleen ylitöitä ja pitää ne sitten kesällä pois. Täysin väärin. Ja kun itse olen siis häntä myös tuurannut, niin tasan tarkkaan tiedän, että hänen työnsä ehtii kyllä tehdä hyvin normaalina työaikanakin. Jos hän tulee joka päivä puoli tuntia aiemmin töihin, niin viikossa hän kerryttää itsellensä ylitöitä 2,5 tunnin ajalta. Oikeasti varmaan vielä enemmänkin, koska tänä vuonna hän piti kesälomansa lisäksi ylityövapaita neljä viikkoa eli 150 h.

Vierailija
33/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole. Itse yleensä kun nuorempana tehtaalla olin töissä tulin töihin 7.15 vaikka vuoro alkoi 8.00. Keitin kahvit, söin aamupalaa ja luin päivän hesarin ja paikallislehden. Halusin aloittaa päivän rauhassa. En kokenut, että häviän mitään. Aika se ja sama, että juonko kahvin töissä vai kotona. Kotona ei kuitenkaan hesaria ollut tarjolla... työt toki aloitin vasta 8.00.

Vierailija
34/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

APn mielestä kukaan ei siis saisi olla ahkerampi ettei laiskemmat näyttäisi huonolta?

Vierailija
35/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kuukausipalkalla ja työni alkaa klo 10.00.

Tulen joka arkipäivä töihin noin 8.30.  En saa mitään ylimääräistä korvausta siitä.

Toivottavasti joku ei ajattele minun nuolevan ketään tai muuten kirjoittele minusta huolissaan jollekin palstalle. 

Vierailija
36/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitäpä samalla mihin aikaan käy vessassa, mitä tuli pöntöön. Entäs eväät sitten? No, varmaan oot jo selvittänytkin, ajattelin vaan varmistaa, ettei mitään jää sulta huomaamatta.

Vierailija
37/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa näitä työaikapoliiseja on. Tämäkään ei tule yhtään selventämään asiaa eikä vastaamaan kysymyksiin, kun sai pahan olonsa purettua.

Jos ihminen tekee töitä töissäollessaan, niin saahan se niitä tehdä, vaikka sitten vähän ylimääräistä. Työnjohto tykkää ahkerista työntekijöistä, sekään ei liene kenellekään yllätys. 

Vierailija
38/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liukuva työaika, joten ongelmaa ei ole, mutta JOS meillä alkaisi työaika klo 8, niin varmasti useimpina aamuina olisin töissä jo klo 7 aikoihin. Kuljen mieheni kyydillä ja hänen aikataulujensa mukaan (hän tarvitsee autoa töissään). Autolla matka töihini kestää noin 15 min, julkisilla + kävellen lähes tunnin. Koska kuitenkin herään hänen kanssaan samaan aikaan, niin pääsen paljon helpommalla hyppäämällä hänen kyytiinsä.

AP: Jos tämä on teillä oikeasti joku ongelma, niin kannattaisi jutella esimiehen kanssa asiasta.

Vierailija
39/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän toimistolla on yksi tällainen työntekijä, joka tulee toimistolle jo puoli kahdeksan aikoihin ja lähtee yleensä vasta neljän aikaan aikaisintaan tai vähän yli pois. Meillä on siis sisäänkirjaukset ja ylityöt saa sitten pitää vapaina. Hän siis kerryttää tällä itselleen ylitöitä ja pitää ne sitten kesällä pois. Täysin väärin. Ja kun itse olen siis häntä myös tuurannut, niin tasan tarkkaan tiedän, että hänen työnsä ehtii kyllä tehdä hyvin normaalina työaikanakin. Jos hän tulee joka päivä puoli tuntia aiemmin töihin, niin viikossa hän kerryttää itsellensä ylitöitä 2,5 tunnin ajalta. Oikeasti varmaan vielä enemmänkin, koska tänä vuonna hän piti kesälomansa lisäksi ylityövapaita neljä viikkoa eli 150 h.

Tämän kirjoittajalla ei ylityön käsite ole selvä. Puolen tunnin päivittäinen extra on lisätyötä, jota joku tekee vapaaehtoisesti, ja jos se muka kerryttää vuosilomavapaita, on esihenkilöt tosi lepsuja mikromanageeraajia.

Ylityö on sellaista jota tehdään työnantajan määräyksellä ja työntekijän suostumuksella, ja siitä maksetaan erikseen sovittava ylityökorvaus.

Puolen tunnin päivittäinen lisätuöaika pitää kompensoida käyttämällä hyväksi liukumia ja lähtemällä joinaim päivinä aikaisemmin.

Liukuvan työajan käytön ei ole tarkoitus kerryttää lomia. Jos tämä joltakin onnistuu, niin on kyllä helkkarin lepsu pomo, joka tällaisen hyväksyy.

Vierailija
40/68 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työt alkaa 7.00.

Olen työmaalla 6.55.