Miten veritahra pois lakanasta?
Siinä se. Miehen jalasta oli vuotanut yöllä ihan reilusti verta (sai eilen ison vekin, joka oli sitten yön aikana ilmeisesti alkanut uudelleen vuotaa ja tullut läpi haavataitoksen).
Patjan suojuksen pesin ja siihen nyt jäi toki tahra, mutta sillä ei niin ole väliä. Seuraavaksi olisi lakana vuorossa. Olen liotellut tahraa Vanish + kylmävesi yhdistelmässä koko aamun, mutta tahra oli jo ehtinyt kuivua aamuun mennessä, joten kyllä toi vielä on iso. Kokeilin myös hieroa suolalla, mutta ei juuri näkyvää vaikutusta.
En uskalla laittaa pesukoneeseen 95 asteeseen vielä ennen kuin saan hiukan paremmin tuota tahraa piiloon. Mitäs voisin vielä kokeilla?
Kommentit (22)
Lämmin vesi, suola, etikka - kaikilla näillä saa tahran jäämään ikuisesti, ovat fiksatiiveja. Jos jo pesty pesukoneessa, ei se lähde enää muuten kuin ehkä ajan kanssa haalistuu. Jos tahra häiritsee, lakanasta voinee uusiokäyttää suurimman osan kankaasta, jos ei häiritse, niin sitten vain teillä on ihan itse värjätty kuvio lakanassa.
Olen laittanut ruokasodaa kunnon kerrosen ja kaatanut etikkaa päälle. Seos kuplii. Hankaan ja toistan pari kertaa. Käytä haaleaa vettä. Paras, mitä tähän asti kokeillut. Jostain keksin vaan :P