Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko kivuliaat kuukautiset merkki huonommasta hedelmällisyydestä?

Vierailija
20.12.2013 |

Niistähän kärsivät lähinnä teinit ja 20-25-vuotiaat.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 18:21"]

itse asiassa toisinaan kivut voi olla jopa merkki hedelmällisyydestä siinä mielessä, että kuukautiskipuja esiintyy yleensä vain kierroilla, joilla tapahtuu ovulaatio. 

[/quote]

Onko kiertoja, joihin ei liity ovulaatiota??????

[/quote]

En ymmärrä tätä? Eikös lapsettomuus voi johtua siitä että ei ovuloi (mutta tulee kuitenkin kuukautiset)?

Vierailija
22/27 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 18:21"]

itse asiassa toisinaan kivut voi olla jopa merkki hedelmällisyydestä siinä mielessä, että kuukautiskipuja esiintyy yleensä vain kierroilla, joilla tapahtuu ovulaatio. 

[/quote]

Onko kiertoja, joihin ei liity ovulaatiota??????

[/quote]

En ymmärrä tätä? Eikös lapsettomuus voi johtua siitä että ei ovuloi (mutta tulee kuitenkin kuukautiset)?

[/quote]

Perusbilsaa:

Kuukautiskierron alussa tulevat kuukautiset. Munarakkula alkaa kypsyä ja puhkeaa (ovulaati) noin kierron puolivälissä, jolloin kypsä munasolu irtoaa ja hedelmöittyminen on mahdollista. Munasolun irtoamisesta kuluu melkein aina 14 vuorokautta kuukautisten alkamiseen, jolloin kuukautiskierto alkaa alusta. - Wikipedia -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä naisia, jotka ovat ihan pihalla naisen vartalon toiminnasta vai oletteko te miehiä? Kyllä, naisella voi olla kuukautiset ilman ovulaatiota. Varsinkin silloin kun kuukautiskierto on pitkä esiintyy naisilla ovuloimattomuutta.

Ja wikipedian lainaajalle sen verran, että kuka tahansa voi käydä siellä muokkaamassa tekstejä, minäkin olen sitä joskus tehnyt. Ja kyllä, yleensä ovulaation jälkeen menee 14 vrk kuukautisten alkuun, mutta ei se sitä tarkoita, ettei kuukautisia voisi olla ilman ovulaatiota.

Vierailija
24/27 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kivut kuuluu ihan normaaliin kuukautisiinkin. Mutta jos eivät helpota kipulääkkein tai kivut alkavat jo päiviä ennen kuukautisia niin silloin voi epäillä endometrioosia ja silloin osalla voi olla esiintyä hedelmättömyyttä

Vierailija
25/27 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on hyvin kivuliaat menkat ja onpahan ollut todella hankala raskautua. Endoa kai on, jossakin lapsettomuushoitojen yhteydessä tämä huomattiin.

Vierailija
26/27 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että kivuliaat kuukautiset ->  synnytyssupistuksetkin tuskallisia. En usko että hedelmällisyyteen liittyy suoraan, mutta jos kokee synnytyksen tosi kivuliaaksi, saattaa lapsiluku jäädä pienemmäksi kuin sillä jolla synnytys ollut siedettävämpi.

Vierailija
27/27 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuuukautiset ja kivuuliaat kuukautiaet ja otaatn särkylääkkettä burana 400mg 3xpäuvässä 7x vuorokautta ja minulla on kans kiurukka mut silti on vatsakipenä kuukautisen aikana aluksi oli jokapäivä vaikka ei ollut kuukautisia kiurukasta johtui kivut nyt on helpotanut se kivut mit ainoataa tule vatsakivut siloin kun alkaa kuukautiset ja niihen aikana