Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieras lapsi löi minua kaupassa

Vierailija
05.01.2014 |

Katselin tavaroita ja lapsi, noin 3v, käveli minua päiten. Kai sitten suuttui siitä, että olin hänen reitillään ja löi nyrkillä minua. Äiti nauraen pyysi anteeksi, mutta lasta ei mitenkään edes toruttu tilanteesta. Kyllä noinkin pienelle täytyy näyttää, että muita ei saa lyödä...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9-vuotiasta löi kerran noin 7-vuotias parkkihallissa päin pläsiä. He vain kohtasivat kävelemällä, eivät törmänneet ja tyyppi kävi päälle. Poikani jutteli minun kanssani. Perhe koitti jatkaa niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, mutta mieheni vaati perhettä selvittämään tapahtunutta (minä lohduttelin poikaa).

Saatiin me joku hätäinen anteeksipyyntö perheen aikuisilta. Nyrkkisankari vain jurotti. Mietittiin lastensuojeluilmoituksen tekemistä (rekkarista sai perheen tiedot), mutta alkukuohun mentyä ohi se tuntui naurettavalta. Mutta jotakin vikaa siinä kilarissa kyllä olk. Ei normaali lapsi käy noin toisen kimppuun.

Vierailija
2/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä lapsia! Ja niiden avuttomia vanhempia. Kovin tuttua, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löitkö takaisin?

Vierailija
4/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:08"]

Mun 9-vuotiasta löi kerran noin 7-vuotias parkkihallissa päin pläsiä. He vain kohtasivat kävelemällä, eivät törmänneet ja tyyppi kävi päälle. Poikani jutteli minun kanssani. Perhe koitti jatkaa niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, mutta mieheni vaati perhettä selvittämään tapahtunutta (minä lohduttelin poikaa).

Saatiin me joku hätäinen anteeksipyyntö perheen aikuisilta. Nyrkkisankari vain jurotti. Mietittiin lastensuojeluilmoituksen tekemistä (rekkarista sai perheen tiedot), mutta alkukuohun mentyä ohi se tuntui naurettavalta. Mutta jotakin vikaa siinä kilarissa kyllä olk. Ei normaali lapsi käy noin toisen kimppuun.

[/quote]

Hyvä että miehesi kävi selvittämässä asiaa! Voi että tuollaiset perheet.... mitähän niidenkin lapsista oikein tulee : / Jos ei osata oikeassa paikassa ojentaa lasta!

Vierailija
5/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:26"]

Löitkö takaisin?

[/quote]En lyönyt enkä nostanut edes pahoinpitelysyytettä. 

Vierailija
6/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää teki sulle. Ethän sä saanut suutas auki. Vähän bitchslappia.

Vierailija
7/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse ojentanut vekaraa sanallisesti kyllä, vaikka äiti olis mitä hymyä mukeltanut siinä vieressä. Nykyään kun mulla on omia lapsia niin osaisin tehdä niin, lapsettomana olisin ehkä odottanut, että vanhempi osaa hoitaa homman.

Vierailija
8/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaali lapsi käy noin toisen kimppuun.

[/quote]

Ehkä hän ei ollut normaali. Kaikki kehitysvammat ym. erityisyydet eivät näy päälle. Tietenkään lyöminen ei silti ole ok, mutta ehkä oman lapsen epänormaalisuuksia ei joka tilanteessa jaksa selostaa.

Vierailija
9/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:34"]

[/quote]

Ehkä hän ei ollut normaali. Kaikki kehitysvammat ym. erityisyydet eivät näy päälle. Tietenkään lyöminen ei silti ole ok, mutta ehkä oman lapsen epänormaalisuuksia ei joka tilanteessa jaksa selostaa.

[/quote]

Hymyily ei silti kuulu asiaan, vaikkei sairaskertomusta selostaisikaan. Pahoittelu kuuluu ja miksei lapsellkin nyt voi silti taas mainita, ettei ole hyvää käytöstä tuo.

Vierailija
10/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin heittänyt sen hiuksista vittuun.

Vierailija
11/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse ojentanut vekaraa sanallisesti kyllä, vaikka äiti olis mitä hymyä mukeltanut siinä vieressä. Nykyään kun mulla on omia lapsia niin osaisin tehdä niin, lapsettomana olisin ehkä odottanut, että vanhempi osaa hoitaa homman.

[/quote]Eli itselläni ei ole tosiaan lapsia, joten en nyt oikein tiennyt miten tilanteeseen suhtautua. Mietin vain miten lapsi voi oppia, että näin ei sovi käyttäytyä jos äidin mielestä lyöminen on lähinnä vain huvittavaa. Mun mielestä tolla pelillä kasvatetaan vaan tulevaisuuden koulukiusaajaa... ap

Vierailija
12/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:40"]

[/quote]

Omaasiko, vai sinne mistä ko. lapsi on tullutkin?

Vierailija
13/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä ei aina siinä tilanteessa tajua miten kannattaisi toimia, mutta sinuna olisin varmaan sanonut ettei ole naurun asia jos lapsi muksii vieraita ihmisiä. Eihän tuo paha juttu ollut, mutta lapselle tulisi tehdä selväksi ettei noin tehdä toista kertaa. Naureskelu ja hymistely tekee kiellot tyhjiksi.

Vierailija
14/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:40"]

[/quote]

Omaasiko, vai sinne mistä ko. lapsi on tullutkin?

[/quote]

Sinne mistä se oli tullutkin.

Vierailija
15/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin teininä aika paha suustani. Joskus kaupassa sitten joku mamman herranterttu 7v ihan tuosta noin vaan juoksi kohti muksaisi jalkaani. Ei todellakaan pahasti mutta rupesi jotenkin vituttamaan Kun se jäi vaan siihen tuijottamaan virnuillen.

Keksin ruveta huutamaan täyttä kurkkua AI SAATANA JUMALAUTA VITTU AI JAI JAI SAATANAN HULLU ja koko kauppa tuijotti minua ja itkua tuhrtavaa kakaraa joka säikähti huutoani. Lapsen äiti tulee naama punaisena meidän luokse ja vie järkyttyneen kersansa pois sanomatta mitään. Välillä mietin että onkohan uskaltanut sen jälkeen ketään lyödä.

Vierailija
16/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi et lyönyt takaisin, olisit jo iltapäivälehtien otsikoissa.

Nico-Jessican äiti ei osaa hommaansa, surullista.

Vierailija
17/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuntuu että noita "hulluja" lapsia on tosi paljon enemmän kuin ennen. Siis vanhempiaha tuosta saa syyttää. Näin kerran kaupassa kun n.4-5 vuotias poika löi äitiään ja haukkui tätä lehmäksi. Äiti vaan hyssytteli poikaa. :D 

Vierailija
18/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11: Kiitos päivän nauruista! Aloin kuvitella, miten se noin konkreettisesti tapahtuisi. Voi olla ahtaa paikat, luulisin.

Vierailija
19/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et torunut lasta? Aika kummaa menoa jos aikuinen antaa vieraiden lasten lyödä itteään...

Vierailija
20/26 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Erityislapsen äitinä en ole alkanut selostaa jokaiselle vastaantulijalle ongelmia, mutta oma lapseni ei ole tosin lyönyt koskaan ketään - en ainakaan ole saanut asiasta itse tietää. Mutta meillä on ihan samat säännöt erityislapselle kuin terveelle lapselle. Jos hän tekee jotain luvatonta, siitä ojennetaan. Vielä sillä erotuksella, että autistilasta on ojennettava heti paikalla, sillä hän ei kykene mieltämään asian yhteyttä enää lyhyenkään hetken päästä, kuten terve kykenee.