Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allekirjoitus kilometriveroa ja valvontaa vastaan!

Vierailija
20.12.2013 |

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608

Hei! Käykää kaikki allekirjoittamassa aloite kilometripohjaista verotusta ja yksityisautoilun valvontaa vastaan. Näin säästämme rahaa, tuloerot säilyvät oikeudenmukaisina, ja oikeus yksityisyyden suojan  mukaiseen vapaaseen liikkumiseen ilman seurantaa säilyy kansalaisilla.

Uuden järjestelmän mukaan jokaisen autoaan enemmän käyttävän (esim. työmatkat) verotaakka nousisi helposti kohtuuttomaksi verrattuna entiseen  veromalliin, jonka lisäksi maksamme jo nyt kohtuutonta polttoaineveroa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helv... Tämähän on aivan järjetön ajatus! On kyllä ollila taas niin hienon idean päästänyt. Tällä verotuksella tulee oikeasti vain todella kalliiksi ihmiselle ajaminen! Ihmisiä kun joutuu käyttämään autoa työmatkoihin yms. Ei todellakaan kaikkialla pelaa linja-autot jne. Turha taas kaupunkilais ihmisten sanoa mitään, kun eivät tiedä mitään.. Annoin ääneni!

Vierailija
42/49 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vähän ajavalle ehdotettu systeemi olisi vanhaa edullisempi? Jos ajaa vaikka 10 000 km vuodessa, niin ylimääräistä tulee 1000 euroa/vuosi. Se että autovero poistuu, niin sen vaikutus edullisempiin autoihin autoa ostettaessa on vain 1000-3000 euroa. En mitenkään saa säästöjä vanhaan malliin verrattuna. Ja aivan varmasti seurantatietoja käytetään väärin, jos vain siihen on mahdollisuus.

Toisekseen vaikka asumme pk-seudulla, on mieheni ja minun työpaikat kaukana toisistaan. Julkisilla miehellä menee aikaa työmatkaan 30 min/suunta ja minulla 2 h/suunta ja kolmella eri julkisella. Oman auton käytöstä uuden malliin mukaan maksaisin 2500e/vuodessa pelkästä työmatka-ajosta. Erotako pitäisi ja molempien muuttaa työpaikan viereen?

Molempien suku asuu kaukana maakunnassa ja vanhemmat ovat ikääntyneitä. Heitä ei saisi siis enää käydä katsomassa, jos kerran juhlapyhäliikettä on syytä karsia (kuten joku aikaisemmin kirjoitti)? Älyttömän mustavalkoista ajattelua tämän palstan kirjoittajilla. Jos en minä tarvitse autoa, niin sitä voi tarvita kukaan mukaan...

Vierailija
44/49 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nimiä 9 052 kappaletta.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608

Vierailija
45/49 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kirjoita, minusta ehdotus on hyvä: Ajetaan vähän.

Vierailija
46/49 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia suuripäästöisiä autoja saa halvalla tuon uudistuksen jälkeen. Tämä siirtää ihmisiä julkisesta liikenteestä yksityisautoilijoiksi, ainakin lyhyillä matkoilla.

Vierailija
47/49 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 10:09"]

Autojen hinnat alenisi, samoin polttoaineen hinta pysyisi kurissa, niin se nimenomaan tasoittaisi tuloeroja ja ottaisi niiltä joilla on millä mällätä.

[/quote]

Myös vaihtoautojen hinnat alenee. Väliraha ei muutu, mutta käyttäminen kallistuu.

Vierailija
48/49 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä allekirjoitin, koska en missään nimessä halua paikannusta, jonka perusteella kerätään rekisteriä siitä, missä kansalaiset ovat. En luota siihen, että sellaista rekisteriä käytettäisiin vain verotusta varten. Kun passeja varten alettiin kerätä sormenjälkirekisteriä, kesti vain puolitoista vuotta, kun poliisi ehdotti sen käyttöä muihin tarkoituksiin. Lisäksi en usko, että rekisterin tietosuoja olisi riittävä. Se krakattaisiin tai ainakin joku käyttäisi tietoja selvittääkseen, missä siippa oli viime torstaina.

On muitakin keinoja verottaa autoilua. Ja autoilua pitää verottaa. On fiksu ajatus, että eri puolilla maata ajavia verotettaisiin eri tavoin, ja pääkaupunkiseutulaiset (kuten minä itse) maksaisivat ajokilometreistään enemmän. Tämä pitää kuitenkin saada toteutetuksi ilman että ihmisten yksityisyyttä poljetaan näin törkeästi.

Vierailija
49/49 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan lada 1200 L maksoi 1989 vuonna nyky 5000 euroa ja meni kaupaksi.Lavamosset viimeiset ennen katalysaattori-pakkoa myytiin uutena nykyrahassa 2500 euroon.Nyt siitä lava-autosta saa pyytää hyväkuntoisena vaikka mitä.En ole kommunisti.Harvat vaan tajusi säilyttää nämä autot.Jos kauppaa netissä mitä autoa hyvänsä niin kauppaa ulkomaille harvinaiset autot.Suomen tavan tallaaja ei niitä arvosta.Koskee myös varaosia.Hyvä ettei tarvi maksaa  kun varaosa kelpaa!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi